সরাসরি প্রধান সামগ্রীতে চলে যান

লাভলীনা বৰগোঁহাই

এতিয়া মাথো অপেক্ষা !  লাভলীনাই টকিঅ’ৰ বক্সিং ৰিঙত নমাৰ পূর্বেই প্রি–কোৱার্টাৰ ফাইনেললৈ উন্নীত হৈছে । ২৪ জুলাইৰ পুৱা ৮ বজাত অসমৰ  বক্সাৰগৰাকীয়ে প্রথম ৰাউণ্ডৰ মেচত অৱতীর্ণ হোৱাৰ কথা আছিল যদিও তেওঁৰ প্রতিদ্বন্দ্বীগৰাকীয়ে নাম প্রত্যাহাৰ কৰে । আৰু লাভলীনাই ‘বাই’ লাভ কৰি টকিঅ’ অলিম্পিকৰ প্রমথটো ডেওনা অতিক্রম কৰে , সহজতে ৷ এতিয়া লাভলিনাই  অহা ২৭ জুলাইত ৰিঙত নামিব । বিশ্ব ৰেংকিঙৰ তৃতীয় স্থানৰ লাভলীনাই পৰবৰ্তী তিনিখন খেল খেলিব লাগিব ক্ৰমে পঞ্চম স্থানৰ জাৰ্মানীৰ নাডিন এপটেজ (প্ৰি-কোৱাৰ্টাৰ), দ্বিতীয় স্থানৰ চাইনিজ টাইপেৰ নিয়েন-চিন চেন(কোৱাৰ্টাৰ) আৰু প্ৰথম স্থানৰ তুৰ্কীৰ বুচেনাজ চুৰমেনেলিৰ বিপক্ষে(ছেমি-ফাইনেল) । প্ৰতিযোগীতিৰ নিয়মত স্পষ্ট  -- খেলসমূহ নক-আউট যেতিয়া প্ৰতিখনত জিকিলেহে পৰবৰ্তী গৰাকীৰ লগত খেলিৰ সুযোগ পাব । আমি আশা কৰিম  এইকেইগৰাকী খেলুৱৈক হৰুৱাই  ' সোণ ' জয় কৰক লাভলিনাই ।  --  উল্লেখ্য যে এতিয়ালৈকে অসমৰ চাৰিগৰাকী খেলুৱৈয়ে অলিম্পিকত দেশক প্রতিনিধিত্ব কৰাৰ সুযোগ পাইছে । গৌৰৱো অর্জন কৰিছে ।  কিন্তু  কোনেও পদক জয়েৰে  গৌৰৱো অর্জন কৰিব পৰা নাই । লাভলীনাই ' পদক জয় 'ৰে অলিম্পিকত অসম তথা ভাৰতৰ বিজয়ধ্বজা উৰুৱাব  এয়া আমাৰ আশা , ৰাজ্যবাসী আশা !


বহুতে ধাৰণা কৰিছিল -- হিমা দাসৰ সৈতে টকিঅ' অলিম্পিকলৈ লাভলীনা বৰগোঁহাই যাব ! কিন্তু সময় দেখা গ'ল অসমৰ পৰা  টকিঅ' অলিম্পিক  অকলে  লাভলীনাহে গ'ল ।  নিৰৱে প্ৰচাৰৰ পৰা বহু আতৰত থাকি ক্ৰীড়া চৰ্চা কৰা লাভলীনাৰ আজি পৰিচয় --  ভাৰতীয় ৱেল্টাৰৱেইট শ্ৰেণীৰ বক্সাৰ। খেলুৱৈ গৰাকীয়ে  ২০১৬ চনৰ পৰা আন্তৰ্জাতিক পৰ্যায়ত বক্সিঙত ভাৰতক প্ৰতিনিধিত্ব কৰি আহিছে।  ২০১৭ চনত ভিয়েটনামৰ হো চি মিন চিটিত অনুষ্ঠিত হোৱা মহিলাৰ এছিয়ান চেম্পিয়নশ্বিপ বক্সিং প্ৰতিযোগিতাত ব্ৰঞ্জৰ পদক আৰু ২০১৮ চনৰ নতুন দিল্লীত অনুষ্ঠিত হোৱা বিশ্ব চেম্পিয়নশ্বিপত ব্ৰঞ্জৰ পদক লাভ কৰিছিল , ৬৯ কিলোগ্ৰাম ৱেলটাৰৱেট শাখাত । আৰু আজি ? আজি অলিম্পিকৰ বাবে যোগ্যতা অৰ্জন কৰি ভাৰতীয় খেলুৱৈৰ মাজত থাকি টকিঅ' অলিম্পিকত ভাৰতৰ হৈ খেলাৰ সুযোগ পাইছে । খেলুৱৈ গৰাকীয়ে টকিঅ' অলিম্পিকত অংশ লোৱা  অসমৰ প্ৰথম গৰাকী মহিলা হিচাবে গৌৰৱ কঢ়িয়াই আনিছে । এতিয়া অপেক্ষাত আছো আন এক গৌৰৱলৈ । ' বঁটা ' লাভেৰে আৰু গৌৰৱ কৰাৰ সুযোগ দিয়ক ।  উল্লেখ্য যে  শিৱ থাপাৰ পিছত দেশক প্ৰতিনিধিত্ব কৰা ৰাজ্যখনৰ দ্বিতীয় গৰাকী বক্সাৰ হিচাপেও পৰিচয় পালে  লাভলীনাই ।                               


 ২০২০ চনত তেওঁক ভাৰত চৰকাৰে অৰ্জুন বঁটাৰে সন্মানিত হোৱা লাভলীনা বৰগোঁহাইৰ জন্ম  ১৯৯৭ চনৰ ২ অক্টোবৰত , অসমৰ গোলাঘাট জিলাত ।  পিতৃ টিকেন বৰগোঁহাই আৰু মাতৃ মামণি বৰগোঁহাই শিক্ষাক গুৰুত্ব দিয়া ব্যক্তি । মধ্যম বৰ্গৰ ব্যৱসায়ী পিতৃয়ে সন্তানক কেৰিয়াৰ গঢ়াৰ স্বাধীনতা দিছিল । পিতৃৰ মতে , স্বাধীনতা যে দিছিল তাৰেই ফল লাভলীনাৰ ক্ৰীড়া উত্তৰণ । --  লাভলীনাই প্ৰথমতে কিক বক্সাৰ হিচাপে কেৰিয়াৰ আৰম্ভ কৰে আৰু পিছলৈ  বক্সিং খেলিবলৈ লয় ।  লাভলীনাৰ ক্ৰীড়া উত্তৰণ যাত্ৰা হয় ভাৰতীয় ক্ৰীড়া প্ৰাধিকৰণে বৰপথাৰ ছোৱালী হাইস্কুলত অনুষ্ঠিত কৰা অনুশীলনীৰ পৰা । তাত  প্ৰশিক্ষক পদুম বড়োৰ চকুত পৰে  লাভলীনাৰ ক্ৰীড়া কৌশল । " মোৰ ধাৰণা আছিল ছোৱালী জনীক শিকালে আৰু  কিছু কৌশলৰ জ্ঞান দিলে আগুৱাব পাৰিব । মই কলো তোক শিকাম ! তাই শিকিম বুলিলে । আৰু মই ২০১২ চনৰ পৰা  প্ৰশিক্ষণ দিবলৈ আৰম্ভ কৰে । মোৰ শিক্ষাই হয়তো তাইক সহায় কৰিছিল । কিন্তু তাই তাইৰ পৰিশ্ৰমেৰেহে সফলতা পাইছিল । বহুত পৰিশ্ৰম কৰিব পাৰে লাভলীনাই । " -- কৈছিল প্ৰশিক্ষক পদুম বড়োই । সন্দেহ নাই  , এয়াই সত্য । পথাৰত কঠিয়া তুলিয়ো ক্ৰীড়াৰ বাবে কচৰৎ কৰা আমি দেখিছো । -- পিছলৈ ভাৰতীয় মহিলা বক্সিঙৰ মুখ্য প্ৰশিক্ষক শিৱ সিঙে তেওঁক প্ৰশিক্ষণ দিয়ে।  এই খিনিতে উল্লেখ কৰিব পাৰি যে  লাভলীনাৰ যমজ বায়েক দুগৰাকীও ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায়ৰ কিক বক্সিং খেলুৱৈ । by : Utpal Mena

মন্তব্যসমূহ

Other posts

চিনেবোদ্ধা, চিনেযোদ্ধা আৰু অসমীয়া 'চিনেমা নোচোৱা' সীমান্ত শেখৰ /২

উৎপল বৰপূজাৰী,জাহ্নু বৰুৱা, বিতোপন বৰবৰা, যদুমনি দত্ত, ৰীমা দাসক অসম ৰাজ্যিক চলচ্চিত্ৰ (বিত্ত আৰু উন্নয়ন) নিগম পৰিসীমিতৰ অধ্যক্ষৰ দায়িত্ব দিব নোৱাৰাৰ কাৰণ কি? উৎপল বৰপূজাৰী,জাহ্নু বৰুৱা, বিতোপন বৰবৰা, যদুমনি দত্ত, ৰীমা দাসক অসম ৰাজ্যিক চলচ্চিত্ৰ (বিত্ত আৰু উন্নয়ন) নিগম পৰিসীমিতৰ অধ্যক্ষৰ দায়িত্ব দিব নোৱাৰাৰ কাৰণ কি? ৰাজ্যৰ লগতে দেশ-বিদেশৰ চিনেমাৰ অনুভৱ থকা এই নাম কেইটা উদাহৰণ মাত্ৰ। 'চিনেমা' জনা ( নিৰ্মাণ, বজাৰ, মহোৎসৱ ইত্যাদিৰ দখল থকা) লোকৰ আকাল অসমত আছে বুলি নাভাবো। এই কথা স্পষ্ট 'অসমীয়া চিনেমা'ৰ 'উন্নয়ন'ৰ বাবে অসমীয়া চিনেমাৰ লগতে 'দেশ-বিদেশৰ চিনেমা' জানিব লগিব। অধ্যয়ণ কৰিব লাগিব অধ্যক্ষ গৰাকীয়ে।  ( যদি অধ্যক্ষ গৰাকীৰ কাম কেৱল চহী কৰা, তেতিয়া হ'লে বেলেগ কথা! তেতিয়া আমি জানিব বিছাৰিম-- অধ্যক্ষ গৰাকীয়ে কাৰ নিৰ্দেশত চহী কৰে?) চৰ্চ হৈছে --অধ্যক্ষৰ আসনত বহুওৱা সীমান্ত শেখৰে কোনোবা ইণ্টাৰভিউত হেনো কৈছিল অসমীয়া চিনেমা নাচাওঁ বুলি! যদি এয়া সত্য, স্বাভাবিকতে কব লাগিব --অসমীয়া চিনেমা নোচোৱা অধ্যক্ষ এগৰাকীৰ নেতৃত্বত অসমীয়া চিনেমাৰ উত...

ভূপেন হাজৰিকা, চিনেমা আৰু চিনেমাৰ জাল /৯

Bhupen Hazarika "এৰা বাটৰ সুৰ"-এ চিনে অভিজ্ঞতা দিলে ভূপেন হাজৰিকাক। চিত্ৰৰসিকে ভাল পালে, চিনেমা আলোচকেও প্ৰশংসা কৰিলে-- সেয়াই আছিল প্ৰথম চিনেকৰ্মৰ সুখ। দুখ-- ৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ বঁটাৰ "সুখ" আশা কৰিছিল, নাপালে। নপোৱাৰ বাবে আছৰিত হৈছিল, চিনেমা খনৰ দৰ্শক হোৱা চিনেমা আলোচক সকলো। কলিকতাৰ আলোচক সকলৰ ওচৰত ভৃপেন হাজৰিকাই নিজৰ মনৰ চিনেসুখ প্ৰকাশ কৰিছিল এনেদৰে-- "ছবি ভাল পোৱা সকলে ভাল পাইছে, আপোনালোকে ভাল পাইছে। আপোনালোকৰ ভাল পোৱাই মোৰ সুখ বঢ়াইছে। আৰু ছবি কৰিবলৈ সাহস দিছে। আৰু ছবি কৰিম। 'এৰা বাটৰ সুৰ'ৰ দৰে নহয়, কিছু বেলেগ। 'এৰা বাটৰ সুৰ'-এ শিকালে, যি শিকালে সেই খিনিৰে বেলেগ কৰিম।" (উৎস: চিত্ৰবাণী, সম্পাদক: গৌৰ চট্টোপধ্যায়) প্ৰথম পৰিচালনাৰ প্ৰায় ৪ বছৰ পাছত হাতত ল'লে দ্বিতীয় খন অসমীয়া চিনেমাৰ কাম। ("মোৰ মগজুত খেলালে, মই এখন অসমীয়া ছবি কৰিম। কিন্তু মই কিন্তু নলওঁ। 'এৰাবাটৰ সুৰখন পৰীক্ষামূলক আছিল, কাহিনী নাছিল। গতিশীল সমূহ এটাই বুটলি লোৱা অভিজ্ঞতাখিনিয়েই 'এৰাবাটৰ সুৰ। এইবাৰ মই ক্লাছিক বস্তু, এটা লোৱাৰ কথা ভাবিলোঁ, যিটো গাঁৱ...

গীতটো আৰু এবাৰ শুনাবানে?

assamese singer by: Utpal Mena মহাশ্বেতাই গাইছিল-- "অস্ত আকাশৰে সপোন ৰহণ সানি ক্লান্ত লুইতৰে হেঙুলীয়া পানী। বৈয়ে যায়, বৈয়ে যায়, বৈয়ে যায়..." মঞ্চলৈ উঠি আহিয়ে স্বনামধন্য ভাৰতীয় সৰোদবাদক তথা শাস্ত্রীয় সঙ্গীতজ্ঞ আমজাদ আলী খানে কৈছিল, মহাশ্বেতা গীতটো আৰু এবাৰ শুনাবানে? শুনাইছিল। তন্ময় হৈ শুনিছিল সংগীত নক্ষত্ৰই। ২৪ ছেপ্টেম্বৰ। নতুন দিল্লীৰ শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱ ভৱনত মোৰ ভূপেন হাজৰিকা প্ৰকল্পৰ দ্বিতীয় খণ্ড "Bhupen Hazarika Volume II"  উন্মোচন কৰিছিল সংগীত নক্ষত্ৰ আমজাদ আলী খানে। এই অনুষ্ঠান মুকলি কৰা হৈছিল মহাশ্বেতাই গোৱা "ভূপেন্দ্ৰ সংগীত"টোৰে।  এই যে গীতটো গাইছিল তাৰ আগলৈকে মহাশ্বেতা নামৰ গায়িকা গৰাকীক আমিয়ো জনা নাছিলোঁ। শুনিছিলো মাত্ৰ। ইউটিউবত। কিন্তু ইমান সুন্দৰ সাংগীতিক অনুভৱ কৰা নাছিলোঁ, মঞ্চত "অস্ত আকাশৰে সপোন..." শুনাৰ আগলৈকে। ১৯৫৮ চনতে সুধাকণ্ঠই শব্দ-সুৰেৰে ৰচনা কৰা এই গীতত আকৌ এবাৰ অনুভৱ কৰিছিলোঁ "লুইতৰ অস্ত ৰবিৰ সৌন্দৰ্য", "দুয়ো পাৰে কত মানুহ, কত যে ইতিহাস", "জীৱনৰে দিগন্ত অপাৰ" ইত্যাদি। পাছত মহাশ্বেতাক সুধিছিলোঁ--...

The Seventh String

" The Seventh String by: Utpal Mena "The Seventh String" (দ্যা চেভেন্থ ষ্ট্ৰিং) --নাট্যকৰ্মী বাহাৰুল ইছলামৰ চিনেকৰ্ম। চিনেমা খনৰ লেখক বৰ্ষা বাহাৰ। নাট্যকৰ্মী বাহাৰুল ইছলামৰ তনয়া বৰ্ষা বাহাৰে ইংৰাজিত লিখা এটা চুটি গল্প চিনেমা খনৰ শিপা। --চিনেমা খনত লেখক বৰ্ষা বাহাৰ এটা "চৰিত্ৰ'লৈ ৰূপান্তৰ হৈছে, যিটো "চৰিত্ৰ" (নিষ্ঠা কাশ্যপ) চিনেমা খনৰ মূল বিন্দু, যিটো বিন্দুৰ সৰল ৰৈখিক গতিয়ে আকাৰ দিছে এটা কাহিনীৰ। "বাস্তৱবাদ"ৰ ওচৰৰ কাহিনী, বাস্তৱ অভিনয় (realistic acting) -ৰে নিৰ্মাণ কৰা ৰূপালী গল্পৰ। শীৰ্ষ বিন্দু (climax)-ৰ পৰা গতি কৰিছে নিষ্ঠা কাশ্যপ বিন্দুটো। নিষ্ঠাই মৃত্যু বিচাৰিছে। হাতৰ শিৰা কাটি চৰম সিদ্ধান্ত লোৱাৰ চেষ্টা নিষ্ঠাৰ। এই প্ৰথম বিন্দুটো পৰিচালকে ঠিয় কৰাইছে কেমেৰাৰ ভাষাৰে। কাট কাট-- কেইটা মান শ্বটেৰে। চিনেমেটিক কাৰবাৰত --উত্তেজনা। দৰ্শকক ভাবিবলৈ সময় দিয়া নাই। উত্তেজনাৰ মাজত সোমাবলৈ বাধ্য-- দৰ্শক। আৰু যেতিয়া দৰ্শক উত্তেজনাৰ পৰা মুক্ত হৈছে কাহিনীয়ে আকাৰ লৈ গতি কৰিছে। কাহিনীয়ে দৰ্শকক বন্দী কৰিছে। --ৰূপালী গল্পটো আৰম্ভ হৈছে মুম্বাইত। লো...