সরাসরি প্রধান সামগ্রীতে চলে যান

অস্কাৰ বিলাস, প্ৰচাৰ বিলাস.../১

ভাৰত কেন্দ্ৰীক অস্কাৰ চৰ্চাৰ প্ৰতি আমাৰ আগ্ৰহ নাছিল। নাই। ১৯৫৭ চনত 'অস্কাৰ'ত সংযোজন হয় 'Best Foreign Language Film' শিতান। এই শিতানলৈ ভাৰতে প্ৰেৰণ কৰা প্ৰথম খন চিনেমা 'মাদাৰ ইন্ডিয়া'। তেতিয়াৰে পৰা ভাৰতীয় চিনেমাৰ 'অস্কাৰ চৰ্চা' হৈ আছে। আৰু চৰ্চাতে শেষ হৈছে। এই যে চৰ্চাতে শেষ, আগ্ৰহ নথকাৰ এয়া প্ৰথম কাৰণ।
     --চৰ্চতে কিয় শেষ?
     --প্ৰথম কাৰণ নিৰ্বাচন প্ৰক্ৰিয়া। উন্নত মানৰ সৰহ সংখ্যক ভাৰতীয় চিনেমাৰ নিৰ্মাতাই আৰ্থিক সমস্যাৰ মাজত থাকি চিনেকৰ্ম কৰে। এই নিৰ্মতা সকলৰ পক্ষে প্ৰায় ৮০,০০০টকা খৰচ কৰি আবেদন কৰা কামটো সহজ নহয়। গতিকে উন্নত মানৰ ভালে মান ভাৰতীয় চিনেমা নিৰ্বাচন প্ৰক্ৰিয়াৰ আতৰতে ৰৈ যায়। 
        --হেয়েহে আমাৰ ধাৰণাত ভাৰতৰ পৰা 'অস্কাৰ'লৈ  প্ৰেৰণ কৰা চিনেমা মানেই শ্ৰেষ্ঠ ভাৰতীয় চিনেমা নহয়।
        -- আমি 'অস্কাৰ চৰ্চা'ৰ আতৰতে থাকিলো হেতেন, যদিহে 'ভিলেজ ৰকষ্টাৰ্ছ'ৰ অস্কাৰ ২০১৮ত ভাৰতৰ 'অফিচিয়েল এন্ট্ৰি' নহ'ল হেতেন।
       --এইবাৰো এখন অসমীয়া চিনেমাই আবেদন কৰিছে। 'অফিচিয়েল এন্ট্ৰি' হবনে? --জানিব পাৰিম ২৩ অক্তোবৰত। কলকাতাত বিচাৰকমণ্ডলীৰ সদস্যই ১৪ খন চিনেমাৰ পৰা ১ খন চিনেমা নিৰ্বাচন কৰাত ব্যস্ত আছে। 
     --এই যে এখন অসমীয়া চিনেমা (ব্ৰীজ) আছে, সেই বাবে আগ্ৰহ নথকা স্বত্বেও 'অস্কাৰ'ৰ খবৰ ৰাখিছিলো।
      --২১অক্তোবৰত হঠাতে খবৰ পালো 'Oscars 2022: Vidya Balan’s ‘Sherni’ and Vicky Kaushal starrer ‘Sardar Udham’ shortlisted for India's official entry for the 94th Academy' ( মনতে প্ৰশ্ন-- হয় জানো?) আৰু কিছু সময় পিছতে সামাজিক মাধ্যমত লেখক-সম্পাদক এগৰাকীয়ে 'খবৰ' দিলে--'...'শ্বেৰনি' আৰু ' ছৰ্দাৰ উধম' এইবাৰ অস্কাৰ 2022ত ভাৰতৰ অফিচিয়েল এন্ট্ৰি। কলকাতাত মুঠ ১৪ খন ছবিৰ পৰা বিদ্যা বালন আৰু ভিকি কৌশল অভিনীত এই দুখন ছবি বাচনি কৰা হল।' ( এইবাৰ ভাবিলো --হয়। সচেতন সম্পাদক। মিছা খবৰ নিদিয়ে! সামাজিক মাধ্যমত আমিয়ো খবৰটো এৰি দিলো। অৱশ্যে পিছত 'প্ৰচাৰৰ বাবে প্ৰচাৰ কৰা' খবৰটো 'only me' কৰি ৰাখিলো।)
     --আমি মন কৰিলো কলকাতাৰ কেইবখনো দৈনিক কাকতত 'শ্বেৰনি' আৰু ' ছৰ্দাৰ উধম' কেন্দ্ৰীক চৰ্চ প্ৰকাশ পাইছে। দুখন মানত প্ৰকাশ পাইছে 'নয়াট্টু’ আৰু ‘মন্দেলা' কেন্দ্ৰীক চৰ্চা। দুখন মানত আকৌ 'ব্ৰীজ', 'চেলো' কেন্দ্ৰীক চৰ্চা। এই চৰ্চাৰ মাজত অনুভৱ কৰিলো --এই চৰ্চা, 'অস্কাৰ' দৌৰত অংশ লোৱাৰ বাবে প্ৰযোজক-পৰিচালকে কৰিব লগীয়া কচৰৎ।
      --কেইখন মান কাকতে 'বিশুদ্ধ খবৰ'টো প্ৰকাশ কৰিছে যদিও 'শ্বেৰনি' আৰু 'ছৰ্দাৰ উধম'ক গুৰুত্ব দিছে। এয়াও প্ৰচাৰ কৌশলৰ বাহিৰে আন একো নহয়। (ক্ৰমশঃ)

মন্তব্যসমূহ

Other posts

চিনেবোদ্ধা, চিনেযোদ্ধা আৰু অসমীয়া 'চিনেমা নোচোৱা' সীমান্ত শেখৰ /২

উৎপল বৰপূজাৰী,জাহ্নু বৰুৱা, বিতোপন বৰবৰা, যদুমনি দত্ত, ৰীমা দাসক অসম ৰাজ্যিক চলচ্চিত্ৰ (বিত্ত আৰু উন্নয়ন) নিগম পৰিসীমিতৰ অধ্যক্ষৰ দায়িত্ব দিব নোৱাৰাৰ কাৰণ কি? উৎপল বৰপূজাৰী,জাহ্নু বৰুৱা, বিতোপন বৰবৰা, যদুমনি দত্ত, ৰীমা দাসক অসম ৰাজ্যিক চলচ্চিত্ৰ (বিত্ত আৰু উন্নয়ন) নিগম পৰিসীমিতৰ অধ্যক্ষৰ দায়িত্ব দিব নোৱাৰাৰ কাৰণ কি? ৰাজ্যৰ লগতে দেশ-বিদেশৰ চিনেমাৰ অনুভৱ থকা এই নাম কেইটা উদাহৰণ মাত্ৰ। 'চিনেমা' জনা ( নিৰ্মাণ, বজাৰ, মহোৎসৱ ইত্যাদিৰ দখল থকা) লোকৰ আকাল অসমত আছে বুলি নাভাবো। এই কথা স্পষ্ট 'অসমীয়া চিনেমা'ৰ 'উন্নয়ন'ৰ বাবে অসমীয়া চিনেমাৰ লগতে 'দেশ-বিদেশৰ চিনেমা' জানিব লগিব। অধ্যয়ণ কৰিব লাগিব অধ্যক্ষ গৰাকীয়ে।  ( যদি অধ্যক্ষ গৰাকীৰ কাম কেৱল চহী কৰা, তেতিয়া হ'লে বেলেগ কথা! তেতিয়া আমি জানিব বিছাৰিম-- অধ্যক্ষ গৰাকীয়ে কাৰ নিৰ্দেশত চহী কৰে?) চৰ্চ হৈছে --অধ্যক্ষৰ আসনত বহুওৱা সীমান্ত শেখৰে কোনোবা ইণ্টাৰভিউত হেনো কৈছিল অসমীয়া চিনেমা নাচাওঁ বুলি! যদি এয়া সত্য, স্বাভাবিকতে কব লাগিব --অসমীয়া চিনেমা নোচোৱা অধ্যক্ষ এগৰাকীৰ নেতৃত্বত অসমীয়া চিনেমাৰ উত...

ভূপেন হাজৰিকা, চিনেমা আৰু চিনেমাৰ জাল /৯

Bhupen Hazarika "এৰা বাটৰ সুৰ"-এ চিনে অভিজ্ঞতা দিলে ভূপেন হাজৰিকাক। চিত্ৰৰসিকে ভাল পালে, চিনেমা আলোচকেও প্ৰশংসা কৰিলে-- সেয়াই আছিল প্ৰথম চিনেকৰ্মৰ সুখ। দুখ-- ৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ বঁটাৰ "সুখ" আশা কৰিছিল, নাপালে। নপোৱাৰ বাবে আছৰিত হৈছিল, চিনেমা খনৰ দৰ্শক হোৱা চিনেমা আলোচক সকলো। কলিকতাৰ আলোচক সকলৰ ওচৰত ভৃপেন হাজৰিকাই নিজৰ মনৰ চিনেসুখ প্ৰকাশ কৰিছিল এনেদৰে-- "ছবি ভাল পোৱা সকলে ভাল পাইছে, আপোনালোকে ভাল পাইছে। আপোনালোকৰ ভাল পোৱাই মোৰ সুখ বঢ়াইছে। আৰু ছবি কৰিবলৈ সাহস দিছে। আৰু ছবি কৰিম। 'এৰা বাটৰ সুৰ'ৰ দৰে নহয়, কিছু বেলেগ। 'এৰা বাটৰ সুৰ'-এ শিকালে, যি শিকালে সেই খিনিৰে বেলেগ কৰিম।" (উৎস: চিত্ৰবাণী, সম্পাদক: গৌৰ চট্টোপধ্যায়) প্ৰথম পৰিচালনাৰ প্ৰায় ৪ বছৰ পাছত হাতত ল'লে দ্বিতীয় খন অসমীয়া চিনেমাৰ কাম। ("মোৰ মগজুত খেলালে, মই এখন অসমীয়া ছবি কৰিম। কিন্তু মই কিন্তু নলওঁ। 'এৰাবাটৰ সুৰখন পৰীক্ষামূলক আছিল, কাহিনী নাছিল। গতিশীল সমূহ এটাই বুটলি লোৱা অভিজ্ঞতাখিনিয়েই 'এৰাবাটৰ সুৰ। এইবাৰ মই ক্লাছিক বস্তু, এটা লোৱাৰ কথা ভাবিলোঁ, যিটো গাঁৱ...

গীতটো আৰু এবাৰ শুনাবানে?

assamese singer by: Utpal Mena মহাশ্বেতাই গাইছিল-- "অস্ত আকাশৰে সপোন ৰহণ সানি ক্লান্ত লুইতৰে হেঙুলীয়া পানী। বৈয়ে যায়, বৈয়ে যায়, বৈয়ে যায়..." মঞ্চলৈ উঠি আহিয়ে স্বনামধন্য ভাৰতীয় সৰোদবাদক তথা শাস্ত্রীয় সঙ্গীতজ্ঞ আমজাদ আলী খানে কৈছিল, মহাশ্বেতা গীতটো আৰু এবাৰ শুনাবানে? শুনাইছিল। তন্ময় হৈ শুনিছিল সংগীত নক্ষত্ৰই। ২৪ ছেপ্টেম্বৰ। নতুন দিল্লীৰ শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱ ভৱনত মোৰ ভূপেন হাজৰিকা প্ৰকল্পৰ দ্বিতীয় খণ্ড "Bhupen Hazarika Volume II"  উন্মোচন কৰিছিল সংগীত নক্ষত্ৰ আমজাদ আলী খানে। এই অনুষ্ঠান মুকলি কৰা হৈছিল মহাশ্বেতাই গোৱা "ভূপেন্দ্ৰ সংগীত"টোৰে।  এই যে গীতটো গাইছিল তাৰ আগলৈকে মহাশ্বেতা নামৰ গায়িকা গৰাকীক আমিয়ো জনা নাছিলোঁ। শুনিছিলো মাত্ৰ। ইউটিউবত। কিন্তু ইমান সুন্দৰ সাংগীতিক অনুভৱ কৰা নাছিলোঁ, মঞ্চত "অস্ত আকাশৰে সপোন..." শুনাৰ আগলৈকে। ১৯৫৮ চনতে সুধাকণ্ঠই শব্দ-সুৰেৰে ৰচনা কৰা এই গীতত আকৌ এবাৰ অনুভৱ কৰিছিলোঁ "লুইতৰ অস্ত ৰবিৰ সৌন্দৰ্য", "দুয়ো পাৰে কত মানুহ, কত যে ইতিহাস", "জীৱনৰে দিগন্ত অপাৰ" ইত্যাদি। পাছত মহাশ্বেতাক সুধিছিলোঁ--...

The Seventh String

" The Seventh String by: Utpal Mena "The Seventh String" (দ্যা চেভেন্থ ষ্ট্ৰিং) --নাট্যকৰ্মী বাহাৰুল ইছলামৰ চিনেকৰ্ম। চিনেমা খনৰ লেখক বৰ্ষা বাহাৰ। নাট্যকৰ্মী বাহাৰুল ইছলামৰ তনয়া বৰ্ষা বাহাৰে ইংৰাজিত লিখা এটা চুটি গল্প চিনেমা খনৰ শিপা। --চিনেমা খনত লেখক বৰ্ষা বাহাৰ এটা "চৰিত্ৰ'লৈ ৰূপান্তৰ হৈছে, যিটো "চৰিত্ৰ" (নিষ্ঠা কাশ্যপ) চিনেমা খনৰ মূল বিন্দু, যিটো বিন্দুৰ সৰল ৰৈখিক গতিয়ে আকাৰ দিছে এটা কাহিনীৰ। "বাস্তৱবাদ"ৰ ওচৰৰ কাহিনী, বাস্তৱ অভিনয় (realistic acting) -ৰে নিৰ্মাণ কৰা ৰূপালী গল্পৰ। শীৰ্ষ বিন্দু (climax)-ৰ পৰা গতি কৰিছে নিষ্ঠা কাশ্যপ বিন্দুটো। নিষ্ঠাই মৃত্যু বিচাৰিছে। হাতৰ শিৰা কাটি চৰম সিদ্ধান্ত লোৱাৰ চেষ্টা নিষ্ঠাৰ। এই প্ৰথম বিন্দুটো পৰিচালকে ঠিয় কৰাইছে কেমেৰাৰ ভাষাৰে। কাট কাট-- কেইটা মান শ্বটেৰে। চিনেমেটিক কাৰবাৰত --উত্তেজনা। দৰ্শকক ভাবিবলৈ সময় দিয়া নাই। উত্তেজনাৰ মাজত সোমাবলৈ বাধ্য-- দৰ্শক। আৰু যেতিয়া দৰ্শক উত্তেজনাৰ পৰা মুক্ত হৈছে কাহিনীয়ে আকাৰ লৈ গতি কৰিছে। কাহিনীয়ে দৰ্শকক বন্দী কৰিছে। --ৰূপালী গল্পটো আৰম্ভ হৈছে মুম্বাইত। লো...