১১ লাখৰো বেছি দৰ্শকে চাইছে!
গালি দি তালি!
দেশ নিলাম!
-- ইমানেই। আৰু আন কিবা উদ্দেশ্য থকা বুলি নাভাবো। ভবাৰ যুক্তি বিছৰাৰ বাট নিদিয়ে বীৰ দাসৰ দৰে তথাকথিত 'তাৰকা'ই।
আমাৰ দেশৰ বহুতে নজানিছিল বলীউদত এজন বীৰ দাস নামৰ অভিনেতা আছে। শেহতীয়া 'চৰ্চা'ইহে জনালে নমস্তে লণ্ডন, মুম্বাই কলিং, দিল্লী বেলি, মস্তিদাজে আদি চিনেমাত সৰু-সৰু চৰিত্ৰত অভিনয় কৰা, সৰু পৰ্দাতো কাম কৰা 'চিনাকি মুখ খনৰহে নাম' বীৰ দাস। অৰ্থাত দৰ্শকৰ বাবে 'মুখ' খন অচিনাকী নাছিল, নামটো কিন্তু বহুতেই জনা নাছিল। চৰ্চাই 'হাইলাট'লৈ অনাৰ পিছতহে জানিলে। আৰু আজি যদি over-the-top (OTT) প্লেটফৰ্ম নাথাকিল হেতেন, হয়তো বীৰ দাস ( আৰু বহু কেইগৰাকী বীৰ দাস) নামৰ অভিনেতা গৰাকী হেৰিই থাকিল হেতেন! --হয়, কৰোণা সমস্যাৰ বাবে অ'টিটি প্লেটফৰ্মৰ উত্থান হৈছিল, মুলতঃ চিত্ৰগৃহ বন্ধ হোৱাত। আৰু এই বিনোদনৰ নতুন প্লটফৰ্মে খনে নিজকে তাৰকা বুলি কোৱাৰ সুযোগ দিছিল বীৰ দাসৰ দৰে অভিনেতাক। অৱশ্যে এই কথা স্বীকাৰ কৰিব লিগিব ১৮খন চিনেমাত অভিনয় কৰা বীৰ দাসে প্রায় ৩৫ খন নাটক, ১০০টিৰো বেছি স্ট্যান্ড-আপ কমেডি শ্ব'ত অংশ লৈছিল।-- এনেধৰণৰ শ্ব' এটাত অংশ লৈ ( আমেৰিকাৰ ৱাশ্বিংটনেৰ জন এফ কেনেডি সেন্টাৰত ‘আই কেম ফ্রম টু ইণ্ডিয়াপছ' নামেৰে নিজেৰ শ্ব'ত) বীৰ দাসে মন্তব্য কৰিছিল, ‘‘আমি সেইখন ভাৰতৰ বাসিন্দা, যিখানত দিনত নাৰীক (দেৱী ৰূপে) পুজা কৰা হয় আৰু ৰাতি নাৰীক গণধর্ষণ কৰা হয়।’’ ইমানেই নহয় , কৰোণাৰ বিৰূদ্ধে সংঘৰ্ষ, কৃষি আইনেৰ বিৰূদ্ধে আন্দোলন, ধর্ষণৰ সমস্যা-সহ একাধিক জ্বলন্ত সমস্যাৰ কথাও তুলি ধৰে অভিনেতা গৰকীয়ে সেই শ্ব'ত। আৰু সেই শ্ব'ৰ ভিডিঅ' এতিয়া ইউটিউবত।
চাওকচোন আমাৰ দেশপ্ৰেম। আমাৰ দেশৰ নাগৰিকৰ দায়িত্ব। ইয়াতকৈয়ো দুখৰ (ভয়ানক) বিষয়-- এটা ৰাজনৈতিক দলৰ 'দেশ উদ্ধাৰ কৰা নেতা'ই বীৰ দাসক সমৰ্থন কৰিছে। কৈছে --"আমি যি কব পৰা নাই, তুমি সাহসেৰে কৈ দিলা।
বীৰৰ বিৰূদ্ধ ঠিয় দিছে 'বিৰঙ্গনা' কংগনা ৰাণাৱাটে। কংগনাৰ প্ৰশ্ন--"বীৰ তুমি কোনখন দেশত থাকি আজিৰ পৰ্যায় পালা? দ্বিচাৰিতাৰ কথা কৈছা! দৰাচলতে দেশ নে তোমালোক, তুমি? তোমাৰ দৰে লোক সকলৰহে দুটা ৰূপ-- এন্ধাৰ আৰু পোহৰ..."।--প্ৰতিবাদ কৰিছা, ভাল কৰিছা; কিন্তু কংগনা বীৰৰ দৰে তুমিও 'লাইম লাইট'ত থকাৰ আশাতে মহাত্মা গান্ধী কেন্দ্ৰীক মন্তব্য (আপুনি হয় গান্ধীৰ সমর্থক অথবা নেতাজিৰ। আপনি দুয়ো পক্ষকেই সমর্থন কৰিব নোৱাৰে। সিদ্ধান্ত লব লাগিব আপুনি ...) দিয়া নাই জানো।
--দৰাচলতে কথাটো এনেধৰণৰ বীৰ দাস, কংগনা হতৰ প্ৰচাৰ ভোক বাঢ়িছে। এইবোৰ দেখি ('আদাক দেখি উঠিল গা, কেঁতুৰীয়ে বোলে মোকো খা ') আমাৰ মুলুকৰ 'কেঁতুৰী'ৰো গা উঠিছে! আৰু ভাওনা,ৰাসক বিকৃত কৰি 'তালি' লোৱাৰ প্ৰতিযোগিতাত নামিছে।
সংস্কৃতৰ নিলাম।
লাগে কেৱল প্ৰচাৰ।
অসমৰ কৃষ্টি-সংস্কৃতি বিকৃত কৰিলে বিশেষ সমস্যাত পৰিব নালাগে। সংবাদ মাধ্যমৰ ওচৰলৈ গৈ দুখ প্ৰকাশ কৰিলেই হ'ল। 'ক্ষমা খোজা'ৰ প্ৰচাৰটো কৰি দিলেই 'সমস্যা'শেষ।
--এনে 'প্ৰচাৰ বিলাসে' যে দেশ-সমাজৰ ক্ষতি হয়, এই কথাটো বুজিও নুবুজা সকলহে আজি আমাৰ দেশৰ প্ৰধান শত্ৰু ব্যাখ্যাৰ প্ৰয়োজন আছে জানো! --এই 'শত্ৰু' নিধন অস্ত্ৰ হব পাৰে সংবাদ মাধ্যম।
কেনেকৈ?
'শত্ৰু' সকলক টি আৰ পিৰ আশাত বা অংকত গুৰুত্ব নিদিলেই হ'ল।
মন্তব্যসমূহ
একটি মন্তব্য পোস্ট করুন