সরাসরি প্রধান সামগ্রীতে চলে যান

দুৰ্গা-The Warrior

দুৰ্গা-- The Warrior" এখন অসমীয়া চিনেমা। নাট্যকৰ্মীৰ চিনেমা। নাট্যকৰ্মী কিশোৰ তহবিলদাৰে লিখিছে, পৰিচালনা কৰিছে।
                 তিনি বছৰ পূৰ্বে 'ফোন'ত কিশোৰ তহবিলদাৰক লগ পাইছিলো। কৈছিল, "আপোনাৰ সৈতে চিনেমাৰ কথা পাতিব লাগিছিল!" আমি 'আহিব পাৰে' বুলিছিলো। কিশোৰ তহবিলদাৰ আহিছিল। আমাৰ চিনেমাৰ আলোচনা আগবাঢ়িছিল। সেই দিনায়ে বুজিছিলো নাট্যকৰ্মী গৰাকীয়ে কেমেৰৰ পিছত কাম কৰিবলৈ নিজকে সাজু কৰিছে। আমাৰ লগত যে চিনেমা চৰ্চা কৰিছিল সেয়াও আছিল চিনে  কচৰৎ। ২০১৮ চনৰ শেষৰ ফালে নাট্যকৰ্মী গৰাকীয়ে কৈছিল-- "চিনেমাৰ কাম আতি সোনকালে আৰম্ভ কৰিম।" কৰিছিলো। কিন্তু চিনেমাৰ কাম আগবঢ়োৱাৰ সুযোগ পোৱা নাছিল। 'লকডাউন'ৰ বাবে আন বহুতৰে দৰে কিশোৰ তহবিলদাৰৰো চিনেমা খনৰ কাম স্থবিৰ হৈছিল। চিনেমা খনৰ কামহে ৰৈ গৈছিল, চিনে কচৰৎ কিন্তু দ্ৰুত হৈছিল। পৰিচালনা কৰিছিল দুখন চুটি চিনেমা। এখন ভাল চিনেমা আশা কৰিব পৰা চুটি চিনেমা। আৰু আমি আশাৰে অপেক্ষা কৰি আছিলো চিনেমা "দুৰ্গা-- The Warrior"লৈ।
                 যোৱা মাহৰ শেষৰ ফালে কিশোৰ তহবিলদাৰৰ প্ৰস্তাৱ --চিনেমা খনৰ সম্পাদনা, সংগীত আদিৰ কাম চলি আছে। "আপুনি এবাৰ চালে উৎসাহ পালো হেতেন!" কলো, এতিয়া নহয়, পম্পূৰ্ণ হ'লেহে চাম। এতিয়া শুনো, আপোনাৰ পৰা। কিশোৰ তহবিলদাৰে ক'লে -- "চিনেমা খনৰ প্ৰযোজনা ডা: উৎপল তহবিলদাৰৰ। দুৰ্গাৰ(নাম ভূমিকাত)  চৰিত্ৰত অভিনয় কৰিছে অপেচাদাৰী মঞ্চৰ প্ৰতিষ্ঠিত অভিনেত্ৰী বৰপেটাৰ দীপা দাসে। অপেচাদাৰী মঞ্চৰ বলিষ্ঠ অভিনেতা অক্ষেণ ৰয়, কে.কে খ্যাত সিদ্ধাৰ্থ শৰ্মা, জয়ন্ত দাস, মহেন্দ্ৰ দাস, ঈশান হাজৰিকা,অসীমকৃষ্ণ বৰুৱা, কবিন দাস, ৰুমী ভূঞা আদিকৰি বহুত কেইজন টিভি ধাৰাবাহিক আৰু ৰুপালী পৰ্দাৰ প্ৰতিষ্ঠিত অভিনেতা অভিনেত্ৰীৰ লগতে নবগঠিত বজালী জিলাৰ প্ৰায়  চাৰিশ ন-পুৰণি অভিনেতা-অভিনেত্ৰীয়ে অভিনয় কৰিছে।
আৱহ সঙ্গীত কৰিছে ৰাষ্ট্ৰীয় বঁটা প্ৰাপ্ত সঙ্গীত শিল্পী তৰালী শৰ্মাই, চাউণ্ড ডিজাইন-মিক্সিঙ কৰিছে ৰাষ্ট্ৰীয় বটা প্ৰাপ্ত চাউণ্ড ইঞ্জিনীয়াৰ দেবজিৎ গায়নে।  ডি.আই কৰিছে 'মিচন চাইনা', 'কাঞ্চনজঙ্ঘা', 'ৰত্নাকৰ ', 'ব্ৰীজ'ৰ কালাৰিষ্ট ৰাজেশ যাদৱে।"
                আৰু কাহিনী, বিষয় বস্তু?
                " ২০২০ চনত বিশ্ব স্বাস্হ্য সন্থাই প্ৰকাশ কৰা মতে সমগ্ৰ বিশ্বতে প্ৰতি বছৰে মদ্যপান কৰাৰ বাবে বছৰি একৈশ লাখ নব্বৈ হেজাৰ মানুহ মৃত্যু মুখত পৰে। বিশ্বজুৰি মদ্যপান  মাৰাত্মক ব্যাধি হিচাপে চিহ্নিত হোৱাৰ পিছতো কিন্তু  চৰকাৰে ৰাজহ অৰ্জনৰ উদ্দেশ্যে গাৱে-ভূঞে মদৰ দোকান খুলিবলৈ লাইচেঞ্চ দিয়েই আছে। আৱকাৰী বিভাগ এটা থকাৰ পিছতো চুলাই মদৰ ঘাটিত চুলাই মদ উৎপাদন হৈয়েই আছে। ফলত চুলাই মদৰ ঘাটি থকা অঞ্চলত  বেছি সংখ্যক পুৰুষে মদ্যপান কৰে আৰু তেওঁলোকৰ গঢ় আয়ুস ৫০-৫৫।  আৰু দেখা গৈছে ঠায়ে ঠায়ে চুলাই মদৰ বিষক্ৰীয়া হৈ মানুহ মৰিয়েই আছে। এনে এক পটভূমিতে 'দুৰ্গা-The Warrior' চিনেমাখন নিৰ্মাণ কৰা হৈছে।  মোৰ উদ্দেশ্য কাহিনীৰে মদপীবোৰৰ পৰিয়াল, সমাজৰ কথা আঙুলিয়াই দি সমাজখনক সজাগ কৰা।"  --কিশোৰ তহবিলদাৰে ক'লে।
                আমাৰ ধাৰণাত কিশোৰ তহবিলদাৰে "দুৰ্গা-The Warriorদুৰ্গা-The Warrior" পৰিচালনা কৰিছে দৰ্শকৰ কথা বা "স্থানীয় বজাৰ"ৰ কথা মনত ৰাখি। যদি মহোৎসৱ যাত্ৰাৰ সুযোগ পায়, বঁটা ইত্যাদি লাভ কৰে --সেয়া হব পৰিচালক গৰাকীৰ বাবে বোনাচ। আমি আাশা কৰিম নাট্যকৰ্মী গৰাকীয়ে বোনাচ লাভ কৰক, "স্থানীয় বজাৰ"তো সফল হওক।
               

মন্তব্যসমূহ

Other posts

চিনেবোদ্ধা, চিনেযোদ্ধা আৰু অসমীয়া 'চিনেমা নোচোৱা' সীমান্ত শেখৰ /২

উৎপল বৰপূজাৰী,জাহ্নু বৰুৱা, বিতোপন বৰবৰা, যদুমনি দত্ত, ৰীমা দাসক অসম ৰাজ্যিক চলচ্চিত্ৰ (বিত্ত আৰু উন্নয়ন) নিগম পৰিসীমিতৰ অধ্যক্ষৰ দায়িত্ব দিব নোৱাৰাৰ কাৰণ কি? উৎপল বৰপূজাৰী,জাহ্নু বৰুৱা, বিতোপন বৰবৰা, যদুমনি দত্ত, ৰীমা দাসক অসম ৰাজ্যিক চলচ্চিত্ৰ (বিত্ত আৰু উন্নয়ন) নিগম পৰিসীমিতৰ অধ্যক্ষৰ দায়িত্ব দিব নোৱাৰাৰ কাৰণ কি? ৰাজ্যৰ লগতে দেশ-বিদেশৰ চিনেমাৰ অনুভৱ থকা এই নাম কেইটা উদাহৰণ মাত্ৰ। 'চিনেমা' জনা ( নিৰ্মাণ, বজাৰ, মহোৎসৱ ইত্যাদিৰ দখল থকা) লোকৰ আকাল অসমত আছে বুলি নাভাবো। এই কথা স্পষ্ট 'অসমীয়া চিনেমা'ৰ 'উন্নয়ন'ৰ বাবে অসমীয়া চিনেমাৰ লগতে 'দেশ-বিদেশৰ চিনেমা' জানিব লগিব। অধ্যয়ণ কৰিব লাগিব অধ্যক্ষ গৰাকীয়ে।  ( যদি অধ্যক্ষ গৰাকীৰ কাম কেৱল চহী কৰা, তেতিয়া হ'লে বেলেগ কথা! তেতিয়া আমি জানিব বিছাৰিম-- অধ্যক্ষ গৰাকীয়ে কাৰ নিৰ্দেশত চহী কৰে?) চৰ্চ হৈছে --অধ্যক্ষৰ আসনত বহুওৱা সীমান্ত শেখৰে কোনোবা ইণ্টাৰভিউত হেনো কৈছিল অসমীয়া চিনেমা নাচাওঁ বুলি! যদি এয়া সত্য, স্বাভাবিকতে কব লাগিব --অসমীয়া চিনেমা নোচোৱা অধ্যক্ষ এগৰাকীৰ নেতৃত্বত অসমীয়া চিনেমাৰ উত...

ভূপেন হাজৰিকা, চিনেমা আৰু চিনেমাৰ জাল /৯

Bhupen Hazarika "এৰা বাটৰ সুৰ"-এ চিনে অভিজ্ঞতা দিলে ভূপেন হাজৰিকাক। চিত্ৰৰসিকে ভাল পালে, চিনেমা আলোচকেও প্ৰশংসা কৰিলে-- সেয়াই আছিল প্ৰথম চিনেকৰ্মৰ সুখ। দুখ-- ৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ বঁটাৰ "সুখ" আশা কৰিছিল, নাপালে। নপোৱাৰ বাবে আছৰিত হৈছিল, চিনেমা খনৰ দৰ্শক হোৱা চিনেমা আলোচক সকলো। কলিকতাৰ আলোচক সকলৰ ওচৰত ভৃপেন হাজৰিকাই নিজৰ মনৰ চিনেসুখ প্ৰকাশ কৰিছিল এনেদৰে-- "ছবি ভাল পোৱা সকলে ভাল পাইছে, আপোনালোকে ভাল পাইছে। আপোনালোকৰ ভাল পোৱাই মোৰ সুখ বঢ়াইছে। আৰু ছবি কৰিবলৈ সাহস দিছে। আৰু ছবি কৰিম। 'এৰা বাটৰ সুৰ'ৰ দৰে নহয়, কিছু বেলেগ। 'এৰা বাটৰ সুৰ'-এ শিকালে, যি শিকালে সেই খিনিৰে বেলেগ কৰিম।" (উৎস: চিত্ৰবাণী, সম্পাদক: গৌৰ চট্টোপধ্যায়) প্ৰথম পৰিচালনাৰ প্ৰায় ৪ বছৰ পাছত হাতত ল'লে দ্বিতীয় খন অসমীয়া চিনেমাৰ কাম। ("মোৰ মগজুত খেলালে, মই এখন অসমীয়া ছবি কৰিম। কিন্তু মই কিন্তু নলওঁ। 'এৰাবাটৰ সুৰখন পৰীক্ষামূলক আছিল, কাহিনী নাছিল। গতিশীল সমূহ এটাই বুটলি লোৱা অভিজ্ঞতাখিনিয়েই 'এৰাবাটৰ সুৰ। এইবাৰ মই ক্লাছিক বস্তু, এটা লোৱাৰ কথা ভাবিলোঁ, যিটো গাঁৱ...

গীতটো আৰু এবাৰ শুনাবানে?

assamese singer by: Utpal Mena মহাশ্বেতাই গাইছিল-- "অস্ত আকাশৰে সপোন ৰহণ সানি ক্লান্ত লুইতৰে হেঙুলীয়া পানী। বৈয়ে যায়, বৈয়ে যায়, বৈয়ে যায়..." মঞ্চলৈ উঠি আহিয়ে স্বনামধন্য ভাৰতীয় সৰোদবাদক তথা শাস্ত্রীয় সঙ্গীতজ্ঞ আমজাদ আলী খানে কৈছিল, মহাশ্বেতা গীতটো আৰু এবাৰ শুনাবানে? শুনাইছিল। তন্ময় হৈ শুনিছিল সংগীত নক্ষত্ৰই। ২৪ ছেপ্টেম্বৰ। নতুন দিল্লীৰ শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱ ভৱনত মোৰ ভূপেন হাজৰিকা প্ৰকল্পৰ দ্বিতীয় খণ্ড "Bhupen Hazarika Volume II"  উন্মোচন কৰিছিল সংগীত নক্ষত্ৰ আমজাদ আলী খানে। এই অনুষ্ঠান মুকলি কৰা হৈছিল মহাশ্বেতাই গোৱা "ভূপেন্দ্ৰ সংগীত"টোৰে।  এই যে গীতটো গাইছিল তাৰ আগলৈকে মহাশ্বেতা নামৰ গায়িকা গৰাকীক আমিয়ো জনা নাছিলোঁ। শুনিছিলো মাত্ৰ। ইউটিউবত। কিন্তু ইমান সুন্দৰ সাংগীতিক অনুভৱ কৰা নাছিলোঁ, মঞ্চত "অস্ত আকাশৰে সপোন..." শুনাৰ আগলৈকে। ১৯৫৮ চনতে সুধাকণ্ঠই শব্দ-সুৰেৰে ৰচনা কৰা এই গীতত আকৌ এবাৰ অনুভৱ কৰিছিলোঁ "লুইতৰ অস্ত ৰবিৰ সৌন্দৰ্য", "দুয়ো পাৰে কত মানুহ, কত যে ইতিহাস", "জীৱনৰে দিগন্ত অপাৰ" ইত্যাদি। পাছত মহাশ্বেতাক সুধিছিলোঁ--...

The Seventh String

" The Seventh String by: Utpal Mena "The Seventh String" (দ্যা চেভেন্থ ষ্ট্ৰিং) --নাট্যকৰ্মী বাহাৰুল ইছলামৰ চিনেকৰ্ম। চিনেমা খনৰ লেখক বৰ্ষা বাহাৰ। নাট্যকৰ্মী বাহাৰুল ইছলামৰ তনয়া বৰ্ষা বাহাৰে ইংৰাজিত লিখা এটা চুটি গল্প চিনেমা খনৰ শিপা। --চিনেমা খনত লেখক বৰ্ষা বাহাৰ এটা "চৰিত্ৰ'লৈ ৰূপান্তৰ হৈছে, যিটো "চৰিত্ৰ" (নিষ্ঠা কাশ্যপ) চিনেমা খনৰ মূল বিন্দু, যিটো বিন্দুৰ সৰল ৰৈখিক গতিয়ে আকাৰ দিছে এটা কাহিনীৰ। "বাস্তৱবাদ"ৰ ওচৰৰ কাহিনী, বাস্তৱ অভিনয় (realistic acting) -ৰে নিৰ্মাণ কৰা ৰূপালী গল্পৰ। শীৰ্ষ বিন্দু (climax)-ৰ পৰা গতি কৰিছে নিষ্ঠা কাশ্যপ বিন্দুটো। নিষ্ঠাই মৃত্যু বিচাৰিছে। হাতৰ শিৰা কাটি চৰম সিদ্ধান্ত লোৱাৰ চেষ্টা নিষ্ঠাৰ। এই প্ৰথম বিন্দুটো পৰিচালকে ঠিয় কৰাইছে কেমেৰাৰ ভাষাৰে। কাট কাট-- কেইটা মান শ্বটেৰে। চিনেমেটিক কাৰবাৰত --উত্তেজনা। দৰ্শকক ভাবিবলৈ সময় দিয়া নাই। উত্তেজনাৰ মাজত সোমাবলৈ বাধ্য-- দৰ্শক। আৰু যেতিয়া দৰ্শক উত্তেজনাৰ পৰা মুক্ত হৈছে কাহিনীয়ে আকাৰ লৈ গতি কৰিছে। কাহিনীয়ে দৰ্শকক বন্দী কৰিছে। --ৰূপালী গল্পটো আৰম্ভ হৈছে মুম্বাইত। লো...