সীমান্ত শেখৰ, অসমীয়া চিনেমাএই চৰ্চা আৰু আগ বঢ়োৱাৰ মন নাছিল। যোৱা সংখ্যাত সীমান্তু শেখৰক প্ৰশংসা কৰি লিখিছিলো-- অসমীয়া চিনেমা প্ৰদৰ্শনৰ কাম হাতত লৈ অসম ৰাজ্যিক চলচ্চিত্ৰ (বিত্ত আৰু উন্নয়ন) নিগম পৰিসীমিতে ভাল কাম কৰিছে। আমি মুকলি মনেৰে প্ৰশংসা কৰিছিলো। কাম প্ৰশংসাৰ যোগ্য। কিন্তু কামৰ পদ্ধতি প্ৰশংসাৰ যোগ্য নহয়, যদি সামাজিক মাধ্যমত চৰ্চাৰ বিষয় হোৱা পৰিচালক সৌৰভ বৈশ্যৰ "অভিযোগ" সত্য-- পৰিচলক গৰাকীৰ "ক্ষণচৰ" নামৰ অসমীয়া চিনেমা খন ASFFDC য়ে প্ৰদৰ্শনৰ আগ্ৰহ প্ৰকাশ কৰিছে; কিন্তু প্ৰদৰ্শন কৰাৰ বাবে চিনেমা খনৰ নিৰ্মাতাৰ কোনো ধৰণৰ আৰ্থিক লাভ নহব। এই অভিযোগ সত্য বুলি ধৰি লৈ আমাৰ প্ৰশ্ন-- অসমীয়া চিনেমাৰ ভালৰ স্বাৰ্থত, উত্তৰণৰ স্বাৰ্থত যিটো চৰকাৰী বিভাগে কাম কৰে বুলি কোৱা হয়, সেই বিভাগটোৱে আৰ্থিক দিশত বা প্ৰযোজনাত সহায় নকৰা অসমীয়া চিনেমা এখন প্ৰদৰ্শনৰ বাবে "ফ্ৰী"তে বিচৰাৰ যুক্তি আছে জানো? বিভাগটো ইমানে আৰ্থিক সমস্যাত ডুবিছে নে--, প্ৰদৰ্শনৰ বাবে "ফ্ৰী"তে নতুন অহমীয়া চিনেমা বিচাৰিব লগীয়া হৈছে। আমি ভাবো-- "ক্ষণচৰ" আৰু আন কোনো অসমীয়া চিনেমাৰ যদি ASFFDC য়ে প্ৰদৰ্শনৰ প্ৰয়োজন অনুভৱ কৰিছে নিৰ্মাতাৰ সৈতে আৰ্থিক বুজাবুজি কৰি লওক। এয়া আৰু ভাল কথা হব পাৰে নে-- নিৰ্মাতাই নিজৰ জেপৰ টকা খৰচ কৰি চিনেমা নিৰ্মাণ কৰিব। আৰু ASFFDC য়ে প্ৰদৰ্শনৰ বাবে "ফ্ৰী"তে বিচাৰিব!
পৰৰ বিহুৱানেৰে বিহু পতাৰ চিন্তা বাদ দি ASFFDC য়ে নিজৰ প্ৰযোজনাৰ বা আৰ্থিক সহায়ৰ অসমীয়া চিনেমাৰ সংখ্যা বঢ়াওক। আৰু যেতিয়ালৈকে বঢ়াব নোৱাৰে অসমৰ গাৱে ভূঞে ASFFDC য়ে আৰু অন্যান্য চৰকাৰী বিভাগে প্ৰযোজনা বা নিৰ্মাণত সহায় কৰা অসমীয়া চিনেমা কেইখন প্ৰদৰ্শন কৰক।
(আমি নিশ্চয় এনেদৰে ভাবিব পাৰো --ASFFDCৰ চিনেচিন্তা একক নহয়। সীমান্ত শেখৰৰ নেতৃত্বত নিশ্চয় চিনে পণ্ডিতৰ দল এটা আছে। চিনে পণ্ডিত সকলে কিমান চিনেমা বুজে, কথাছবি আৰু চিনেমাৰ মাজত থকা দৃৰত্ব কিমান বুজে --সেয়া অৱশ্যে সন্দেহৰ বিষয়।) আৰু যদি আৰ্থিক সমস্যা নাই বিভাগটোৰ চিনে পণ্ডিতক ভাল অসমীয়া চিনেমাৰ নিৰ্বাচনৰ দায়িত্ব দিব লাগে; আৰু নিৰ্বাচিত চিনেমাৰ নিৰ্মাতাৰ সৈতে আৰ্থিক বুজাপৰাৰ মাজেৰে আগবাঢ়ি অসমৰ বিভিন্ন প্ৰান্তত প্ৰদৰ্শন কৰিব লাগে। পূৰ্বেও কৈছিলো, আকৌ কৈছো-- ৰাজনৈতিক চিন্তাৰে নহয়, সুপৰিকল্পিত চিনেচিন্তাৰে আগবাঢ়ক "অসমীয়া চিনেমাৰ উত্তৰণৰ স্বাৰ্থত কাম কৰো" বুলি কৈ অহা এই চৰকাৰী বিভাগটো। আৰু এটা কথা-- অসমীয়া চিনেমা নহয়, সাৰ্থক অসমীয়া চিনেমা প্ৰদৰ্শন কৰাতহে গুৰুত্ব দিয়ক। বলীউড শৈলীৰ বা দক্ষিণ ভাৰতীয় চিনেমাৰ শৈলীৰে (কাহিনী, শ্বট আদি নকল কৰি নিৰ্মাণ কৰা) নিৰ্মাণ কৰা অসমীয়া ভাষাৰ চিনেমা প্ৰদৰ্শন কৰাৰ যুক্তি আছে বুলি আমি নাভাবো। আমাৰ ধাৰণাত কোনো চিত্ৰ ৰসিকেই নাভাবে।
এই দিশটোতো মন দিয়াৰ প্ৰয়োজন আছে-- চিনেমা নিৰ্মাণ কৰি ASFFDC য়ে টকা খৰচ কৰিহে আছে। আৰ্থিক লাভৰ চিন্তা কৰা নাই, চৰকাৰী বিভাগ বাবেই হয়তো "বজাৰ চিন্তা"ৰ প্ৰয়োজন অনুভৱ কৰা নাই। আনহাতে চৰকাৰী বিভাগটোৰ প্ৰযোজনাই দেশ-বিদেশৰ চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱতো বিশেষ স্থান দখল কৰিব নাই। এই ব্যৰ্থতাৰ কাৰণো বিভাগটোৰ চিনে পণ্ডিত সকলে চৰ্চা কৰক, সফলতাৰ বাট মুকলি কৰক। আৰু যদি সফলতাৰ বাট নেদেখে উৎপল বৰপূজাৰী, জাহ্নু বৰুৱা, ৰীমা দাস আদিৰ সহায় লওক।
পৰৰ বিহুৱানেৰে বিহু পতাৰ চিন্তা বাদ দি ASFFDC য়ে নিজৰ প্ৰযোজনাৰ বা আৰ্থিক সহায়ৰ অসমীয়া চিনেমাৰ সংখ্যা বঢ়াওক। আৰু যেতিয়ালৈকে বঢ়াব নোৱাৰে অসমৰ গাৱে ভূঞে ASFFDC য়ে আৰু অন্যান্য চৰকাৰী বিভাগে প্ৰযোজনা বা নিৰ্মাণত সহায় কৰা অসমীয়া চিনেমা কেইখন প্ৰদৰ্শন কৰক।
(আমি নিশ্চয় এনেদৰে ভাবিব পাৰো --ASFFDCৰ চিনেচিন্তা একক নহয়। সীমান্ত শেখৰৰ নেতৃত্বত নিশ্চয় চিনে পণ্ডিতৰ দল এটা আছে। চিনে পণ্ডিত সকলে কিমান চিনেমা বুজে, কথাছবি আৰু চিনেমাৰ মাজত থকা দৃৰত্ব কিমান বুজে --সেয়া অৱশ্যে সন্দেহৰ বিষয়।) আৰু যদি আৰ্থিক সমস্যা নাই বিভাগটোৰ চিনে পণ্ডিতক ভাল অসমীয়া চিনেমাৰ নিৰ্বাচনৰ দায়িত্ব দিব লাগে; আৰু নিৰ্বাচিত চিনেমাৰ নিৰ্মাতাৰ সৈতে আৰ্থিক বুজাপৰাৰ মাজেৰে আগবাঢ়ি অসমৰ বিভিন্ন প্ৰান্তত প্ৰদৰ্শন কৰিব লাগে। পূৰ্বেও কৈছিলো, আকৌ কৈছো-- ৰাজনৈতিক চিন্তাৰে নহয়, সুপৰিকল্পিত চিনেচিন্তাৰে আগবাঢ়ক "অসমীয়া চিনেমাৰ উত্তৰণৰ স্বাৰ্থত কাম কৰো" বুলি কৈ অহা এই চৰকাৰী বিভাগটো। আৰু এটা কথা-- অসমীয়া চিনেমা নহয়, সাৰ্থক অসমীয়া চিনেমা প্ৰদৰ্শন কৰাতহে গুৰুত্ব দিয়ক। বলীউড শৈলীৰ বা দক্ষিণ ভাৰতীয় চিনেমাৰ শৈলীৰে (কাহিনী, শ্বট আদি নকল কৰি নিৰ্মাণ কৰা) নিৰ্মাণ কৰা অসমীয়া ভাষাৰ চিনেমা প্ৰদৰ্শন কৰাৰ যুক্তি আছে বুলি আমি নাভাবো। আমাৰ ধাৰণাত কোনো চিত্ৰ ৰসিকেই নাভাবে।
এই দিশটোতো মন দিয়াৰ প্ৰয়োজন আছে-- চিনেমা নিৰ্মাণ কৰি ASFFDC য়ে টকা খৰচ কৰিহে আছে। আৰ্থিক লাভৰ চিন্তা কৰা নাই, চৰকাৰী বিভাগ বাবেই হয়তো "বজাৰ চিন্তা"ৰ প্ৰয়োজন অনুভৱ কৰা নাই। আনহাতে চৰকাৰী বিভাগটোৰ প্ৰযোজনাই দেশ-বিদেশৰ চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱতো বিশেষ স্থান দখল কৰিব নাই। এই ব্যৰ্থতাৰ কাৰণো বিভাগটোৰ চিনে পণ্ডিত সকলে চৰ্চা কৰক, সফলতাৰ বাট মুকলি কৰক। আৰু যদি সফলতাৰ বাট নেদেখে উৎপল বৰপূজাৰী, জাহ্নু বৰুৱা, ৰীমা দাস আদিৰ সহায় লওক।
মন্তব্যসমূহ
একটি মন্তব্য পোস্ট করুন