সরাসরি প্রধান সামগ্রীতে চলে যান

আৰু অভিজিৎ ভট্টাচাৰ্য, লভিতা ... /২

"প্ৰচাৰ মাধ্যম" বাঢ়িল। 
--সামাজিক মাধ্যম।
সামাজিক মাধ্যমত ভ্ৰাম্যমাণ থিয়েটাৰৰো প্ৰচাৰ দেখিলোঁ। "গোট" নিৰ্মাণ কৰা দেখিলোঁ। সৰহ সংখ্যক গোটতে (ভ্ৰাম্যমাণ থিয়েটাৰ কেন্দ্ৰিক) দেখিলোঁ-- অভিজিত ভট্টাচাৰ্যৰ নাটকৰ প্ৰচাৰ। সন্দেহ নৰখাকৈ কব পাৰি, সামাজিক মাধ্যমত হোৱা (প্ৰচাৰ) চৰ্চাই "জনপ্ৰিয়" নাট্যকাৰ অভিজিৎ  ভট্টাচাৰ্যৰ জনপ্ৰিয়তা আৰু বঢ়াইছিল। 
বিশেষকৈ facebook -ত কম দিনৰ ভিতৰতে ভ্ৰাম্যমাণ থিয়েটাৰ কেন্দ্ৰীক গোটৰ সংখ্যা বাঢ়িল। দুটা মান গোটত দেখিলো অভিজিত ভট্টাচাৰ্যৰ নাটক কেন্দ্ৰীক তেনেধৰণৰ চৰ্চা, যেনেধৰণৰ চৰ্চা আমি (মই আৰু ৰাকেশ প্ৰকাশে) "দৰা হ'ব কোন" -ৰে আৰম্ভ কৰিছিলোঁ। ভাল লাগিল। কিন্তু পৰৱৰ্তী সময়ত অনুভৱ কৰিলোঁ, গোটটোৰ উদ্দেশ্য --অভিজিত ভট্টাচৰ্যক "যেনে তেনে ভ্ৰাম্যমাণ থিয়েটাৰৰ পৰা আঁতৰাব লাগে।" (" "-ৰ ভিতৰত এই কাৰণে লিখিছো, মই অনুভৱ কৰা কথা খিনিয়ে এদিন কথা প্ৰসংগত "গোট"টোৰ এগৰাকীয়ে কৈছিল।), আৰু আন এগৰাকীক "ভ্ৰাম্যমাণ থিয়েটাৰৰ জনপ্ৰিয় নাট্যকাৰ"ৰ আসনত বহুৱাব লাগে। (সেই বিশেষ নাট্যকাৰ গৰাকীয়ে কথাশিল্পী মহেন্দ্ৰ বৰঠাকুৰে অভিযোজনা কৰা নাটক এখন ইফাল-সিফাল কৰি, সেই সময়ত ভ্ৰাম্যমাণ থিয়েটাৰত "নাট্যকাৰ" হিচাবে খোজ দিছিল। অভিজিত ভট্টাচৰ্যৰ "মিলন-মালা পৰ্ব"ত এই গৰাকী নাট্যকাৰ আৰু নাট্যকাৰ গৰাকী কোন ইত্যাদি স্পষ্ট কৰিম। এই গোটটোৰ দুই-একে আমাক লক্ষ্য কৰিও লিখিছিল, সেই বিশেষ নাট্যকাৰ গৰাকীৰ নাটকৰ্ম পছন্দ নকৰা বাবে, আন এগৰাকী নাট্যকৰ্মী মৃদুল চুতীয়াৰ নাট্যকৰ্ম পছন্দ কৰা বাবে। --এই প্ৰসংগ আগলৈ ৰাখিলো।)
--সামাজিক মাধ্যমৰ গুৰুত্ব বঢ়াৰ পাছত পূৰ্বে সংবাদ মাধ্যমৰ একাংশৰ সহায়ত "প্ৰচাৰৰ পিঠিত" (বিজ্ঞাপন ধৰ্মী লেখাৰে) উঠি নাট্যযাত্ৰাত গুৰুত্ব দিয়া অভিজিত ভটাচাৰ্যৰ (বলিউডী শৈলীৰ নাট্যকৰ্মৰ) "নাট্যযাত্ৰা" আৰু দ্ৰুত হ'ল। "নাট্য সম্ৰাট"ৰ দৰে নানা উপাধিৰে সন্মানো দিয়া হ'ল। মুঠৰ ওপৰত, মূলতঃ সামাজিক মাধ্যমৰ সহায়ত এনে ধাৰণা নিৰ্মাণ কৰা হ'ল --অভিজিত ভট্টাচাৰ্যৰ নাটকক বাদ দি ভ্ৰাম্যমাণ থিয়েটাৰৰ "বজাৰ" সফলতা অসম্ভৱ। এই ধাৰণা যে ১০০% শতাংশয়ে অশুদ্ধ, তেনেও নহয়। এয়াও সত্য-- হঠাতে অভিজিত ভট্টাচাৰ্যই ভ্ৰাম্যমাণ থিয়েটাৰৰ বাবে নাটক নিলিখা হ'লে কেইবাটাও নাট্যদলে সমস্যাত পৰিব। (এই খিনিতে মনলৈ আহিছে "নতুন সময়"ত কথাশিল্পী মহেন্দ্ৰ বৰঠাকুৰ প্ৰসংগ ক্ৰমে লিখা "নাটক লিখা সহজ নহয়, ভ্ৰাম্যমাণ থিয়েটাৰৰ বাবে নাটক লিখা কামটো তাতকৈয়ো কঠিন।" কথষাৰ।) চলিত নাট্যবৰ্ষত কেইবাটাও ভ্ৰাম্যমাণ নাট্যদলত অভিজিৎ ভট্টাচাৰ্যৰ নাটক নাই। তেনেদৰে পৰ্যায়ক্ৰমে অভিজিত ভট্টাচাৰ্যৰ নাটক নোলোৱাকৈ "বজাৰ" সফলতা পালে অভিজিত ভট্টাচাৰ্যই ভ্ৰাম্যমাণ থিয়েটাৰৰ বাবে নাটক নিলিখা হ'লেও নাট্যদলৰ বাবে "সমস্যা" নহব পাৰে! (এই খিনিতে উল্লেখ কৰাৰ প্ৰয়োজন আছে-- যি সকল নতুন বা আন নাট্যকাৰক লৈ একাংশ "অভিজিত ভট্টাচাৰ্য বিৰোধি" নাট্য পণ্ডিত উৎসাহিত হৈছে, সেই সকলৰ সৰহ ভাগেই "অভিজিত ভট্টাচাৰ্যৰ বাটে"ৰে আগবাঢ়িছে। এয়া "উৎসাহ"ৰ খবৰ নহয়। উদ্দেশ্য অভিজিৎ ভট্টাচাৰ্য নহয়, অভিজিৎ ভট্টাচাৰ্যই আমদানি কৰি "জনপ্ৰিয়" কৰা বলিউদ-দক্ষিণ ভাৰতীয় চিনেমাৰ শৈলী আঁতৰোৱাহে হোৱা উচিৎ, নহয় নে?) 
------------------------------------------
#সেই সময়ত মই "অসমীয়া প্ৰতিদিন"। --কোনে কাকত খনৰ স্বত্বাধিকাৰী জয়ন্ত বৰুৱাক ফোন কৰিছিল, মই ৰাজশ্ৰী থিয়েটাৰৰ প্ৰযোজকৰ ওচৰলৈ গৈ টকা বিচাৰিছো বুলি অভিযোগ দি? অচ্যুত কুমাৰ পাটোৱাৰীয়ে কি প্ৰমাণ কৰিছিল?

#সেই সময়ত মই "আজিৰ দৈনিক বাতৰি"ত। প্ৰতি শুকুৰবাৰে এগৰাকী "চিত্ৰসাংবাদিকে" কিয় কাকত খনৰ স্বত্বাধিকাৰী অঞ্জন দত্তক ফোন কৰিছিল?
#এগৰাকী চিনেমাৰ অভিনেত্ৰীয়ে "নিয়মীয়া বাৰ্তা"ৰ সেই সময়ৰ সম্পাদক শংকৰ লস্কৰক মোৰ বিৰূদ্ধে কি, কিয় কৈছিল?  অভিজিত ভট্টাচাৰ্যৰ নাটকৰ "বেয়া"কৈ লিখিলে মোক কি কৰাৰ ভাবুকি দিছিল ? 
#চিৰসেউজ অসমীয়া নাটক সংৰক্ষণৰ বাবে বিশেষ আইনৰ কথা কিয় চিন্তা কৰিব লাগে? এই ক্ষেত্ৰত অসম চৰকাৰৰ "সাংস্কৃতিক মন্ত্ৰী" গৰাকীয়ে আগভাগ কিয় লব লাগে।
...লিখি আছো। 
------------------------------------------
(আৰু আছে)  wait

মন্তব্যসমূহ

Other posts

চিনেবোদ্ধা, চিনেযোদ্ধা আৰু অসমীয়া 'চিনেমা নোচোৱা' সীমান্ত শেখৰ /২

উৎপল বৰপূজাৰী,জাহ্নু বৰুৱা, বিতোপন বৰবৰা, যদুমনি দত্ত, ৰীমা দাসক অসম ৰাজ্যিক চলচ্চিত্ৰ (বিত্ত আৰু উন্নয়ন) নিগম পৰিসীমিতৰ অধ্যক্ষৰ দায়িত্ব দিব নোৱাৰাৰ কাৰণ কি? উৎপল বৰপূজাৰী,জাহ্নু বৰুৱা, বিতোপন বৰবৰা, যদুমনি দত্ত, ৰীমা দাসক অসম ৰাজ্যিক চলচ্চিত্ৰ (বিত্ত আৰু উন্নয়ন) নিগম পৰিসীমিতৰ অধ্যক্ষৰ দায়িত্ব দিব নোৱাৰাৰ কাৰণ কি? ৰাজ্যৰ লগতে দেশ-বিদেশৰ চিনেমাৰ অনুভৱ থকা এই নাম কেইটা উদাহৰণ মাত্ৰ। 'চিনেমা' জনা ( নিৰ্মাণ, বজাৰ, মহোৎসৱ ইত্যাদিৰ দখল থকা) লোকৰ আকাল অসমত আছে বুলি নাভাবো। এই কথা স্পষ্ট 'অসমীয়া চিনেমা'ৰ 'উন্নয়ন'ৰ বাবে অসমীয়া চিনেমাৰ লগতে 'দেশ-বিদেশৰ চিনেমা' জানিব লগিব। অধ্যয়ণ কৰিব লাগিব অধ্যক্ষ গৰাকীয়ে।  ( যদি অধ্যক্ষ গৰাকীৰ কাম কেৱল চহী কৰা, তেতিয়া হ'লে বেলেগ কথা! তেতিয়া আমি জানিব বিছাৰিম-- অধ্যক্ষ গৰাকীয়ে কাৰ নিৰ্দেশত চহী কৰে?) চৰ্চ হৈছে --অধ্যক্ষৰ আসনত বহুওৱা সীমান্ত শেখৰে কোনোবা ইণ্টাৰভিউত হেনো কৈছিল অসমীয়া চিনেমা নাচাওঁ বুলি! যদি এয়া সত্য, স্বাভাবিকতে কব লাগিব --অসমীয়া চিনেমা নোচোৱা অধ্যক্ষ এগৰাকীৰ নেতৃত্বত অসমীয়া চিনেমাৰ উত...

ভূপেন হাজৰিকা, চিনেমা আৰু চিনেমাৰ জাল /৯

Bhupen Hazarika "এৰা বাটৰ সুৰ"-এ চিনে অভিজ্ঞতা দিলে ভূপেন হাজৰিকাক। চিত্ৰৰসিকে ভাল পালে, চিনেমা আলোচকেও প্ৰশংসা কৰিলে-- সেয়াই আছিল প্ৰথম চিনেকৰ্মৰ সুখ। দুখ-- ৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ বঁটাৰ "সুখ" আশা কৰিছিল, নাপালে। নপোৱাৰ বাবে আছৰিত হৈছিল, চিনেমা খনৰ দৰ্শক হোৱা চিনেমা আলোচক সকলো। কলিকতাৰ আলোচক সকলৰ ওচৰত ভৃপেন হাজৰিকাই নিজৰ মনৰ চিনেসুখ প্ৰকাশ কৰিছিল এনেদৰে-- "ছবি ভাল পোৱা সকলে ভাল পাইছে, আপোনালোকে ভাল পাইছে। আপোনালোকৰ ভাল পোৱাই মোৰ সুখ বঢ়াইছে। আৰু ছবি কৰিবলৈ সাহস দিছে। আৰু ছবি কৰিম। 'এৰা বাটৰ সুৰ'ৰ দৰে নহয়, কিছু বেলেগ। 'এৰা বাটৰ সুৰ'-এ শিকালে, যি শিকালে সেই খিনিৰে বেলেগ কৰিম।" (উৎস: চিত্ৰবাণী, সম্পাদক: গৌৰ চট্টোপধ্যায়) প্ৰথম পৰিচালনাৰ প্ৰায় ৪ বছৰ পাছত হাতত ল'লে দ্বিতীয় খন অসমীয়া চিনেমাৰ কাম। ("মোৰ মগজুত খেলালে, মই এখন অসমীয়া ছবি কৰিম। কিন্তু মই কিন্তু নলওঁ। 'এৰাবাটৰ সুৰখন পৰীক্ষামূলক আছিল, কাহিনী নাছিল। গতিশীল সমূহ এটাই বুটলি লোৱা অভিজ্ঞতাখিনিয়েই 'এৰাবাটৰ সুৰ। এইবাৰ মই ক্লাছিক বস্তু, এটা লোৱাৰ কথা ভাবিলোঁ, যিটো গাঁৱ...

গীতটো আৰু এবাৰ শুনাবানে?

assamese singer by: Utpal Mena মহাশ্বেতাই গাইছিল-- "অস্ত আকাশৰে সপোন ৰহণ সানি ক্লান্ত লুইতৰে হেঙুলীয়া পানী। বৈয়ে যায়, বৈয়ে যায়, বৈয়ে যায়..." মঞ্চলৈ উঠি আহিয়ে স্বনামধন্য ভাৰতীয় সৰোদবাদক তথা শাস্ত্রীয় সঙ্গীতজ্ঞ আমজাদ আলী খানে কৈছিল, মহাশ্বেতা গীতটো আৰু এবাৰ শুনাবানে? শুনাইছিল। তন্ময় হৈ শুনিছিল সংগীত নক্ষত্ৰই। ২৪ ছেপ্টেম্বৰ। নতুন দিল্লীৰ শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱ ভৱনত মোৰ ভূপেন হাজৰিকা প্ৰকল্পৰ দ্বিতীয় খণ্ড "Bhupen Hazarika Volume II"  উন্মোচন কৰিছিল সংগীত নক্ষত্ৰ আমজাদ আলী খানে। এই অনুষ্ঠান মুকলি কৰা হৈছিল মহাশ্বেতাই গোৱা "ভূপেন্দ্ৰ সংগীত"টোৰে।  এই যে গীতটো গাইছিল তাৰ আগলৈকে মহাশ্বেতা নামৰ গায়িকা গৰাকীক আমিয়ো জনা নাছিলোঁ। শুনিছিলো মাত্ৰ। ইউটিউবত। কিন্তু ইমান সুন্দৰ সাংগীতিক অনুভৱ কৰা নাছিলোঁ, মঞ্চত "অস্ত আকাশৰে সপোন..." শুনাৰ আগলৈকে। ১৯৫৮ চনতে সুধাকণ্ঠই শব্দ-সুৰেৰে ৰচনা কৰা এই গীতত আকৌ এবাৰ অনুভৱ কৰিছিলোঁ "লুইতৰ অস্ত ৰবিৰ সৌন্দৰ্য", "দুয়ো পাৰে কত মানুহ, কত যে ইতিহাস", "জীৱনৰে দিগন্ত অপাৰ" ইত্যাদি। পাছত মহাশ্বেতাক সুধিছিলোঁ--...

The Seventh String

" The Seventh String by: Utpal Mena "The Seventh String" (দ্যা চেভেন্থ ষ্ট্ৰিং) --নাট্যকৰ্মী বাহাৰুল ইছলামৰ চিনেকৰ্ম। চিনেমা খনৰ লেখক বৰ্ষা বাহাৰ। নাট্যকৰ্মী বাহাৰুল ইছলামৰ তনয়া বৰ্ষা বাহাৰে ইংৰাজিত লিখা এটা চুটি গল্প চিনেমা খনৰ শিপা। --চিনেমা খনত লেখক বৰ্ষা বাহাৰ এটা "চৰিত্ৰ'লৈ ৰূপান্তৰ হৈছে, যিটো "চৰিত্ৰ" (নিষ্ঠা কাশ্যপ) চিনেমা খনৰ মূল বিন্দু, যিটো বিন্দুৰ সৰল ৰৈখিক গতিয়ে আকাৰ দিছে এটা কাহিনীৰ। "বাস্তৱবাদ"ৰ ওচৰৰ কাহিনী, বাস্তৱ অভিনয় (realistic acting) -ৰে নিৰ্মাণ কৰা ৰূপালী গল্পৰ। শীৰ্ষ বিন্দু (climax)-ৰ পৰা গতি কৰিছে নিষ্ঠা কাশ্যপ বিন্দুটো। নিষ্ঠাই মৃত্যু বিচাৰিছে। হাতৰ শিৰা কাটি চৰম সিদ্ধান্ত লোৱাৰ চেষ্টা নিষ্ঠাৰ। এই প্ৰথম বিন্দুটো পৰিচালকে ঠিয় কৰাইছে কেমেৰাৰ ভাষাৰে। কাট কাট-- কেইটা মান শ্বটেৰে। চিনেমেটিক কাৰবাৰত --উত্তেজনা। দৰ্শকক ভাবিবলৈ সময় দিয়া নাই। উত্তেজনাৰ মাজত সোমাবলৈ বাধ্য-- দৰ্শক। আৰু যেতিয়া দৰ্শক উত্তেজনাৰ পৰা মুক্ত হৈছে কাহিনীয়ে আকাৰ লৈ গতি কৰিছে। কাহিনীয়ে দৰ্শকক বন্দী কৰিছে। --ৰূপালী গল্পটো আৰম্ভ হৈছে মুম্বাইত। লো...