সামাজিক মাধ্যমত "লভিতা" চৰ্চা। নাট্যকাৰ অভিজিৎ ভট্টাচাৰ্য কেন্দ্ৰীক চৰ্চা। এই চৰ্চাৰ যুক্তি আছে, প্ৰয়োজন আছে। জ্যোতি প্ৰসাদ আগৰৱালাৰ সেউজ নাট্যকৰ্মক বিকৃত কৰাৰ অধিকাৰ কাৰো নাই। অভিজিৎ ভট্টাচাৰ্যৰো নাই। আৰু সম্পাদনা কৰি (দুই-তিনিটা দৃশ্য বাদ দি) মঞ্চস্থ কৰা নাট্যকৰ্মী সকলৰো নাই।
বহুতৰে প্ৰশ্ন, অভিজিৎ ভট্টাচাৰ্য কেন্দ্ৰীক "লভিতা" চৰ্চা আমি কিয় কৰা নাই।
আৱাহন থিয়েটাৰত মঞ্চস্থ নাটক খন চোৱা, সেই বাবে লিখা নাই। --আমাৰ উত্তৰ।
কেতিয়া চাব? ...কেতিয়া লিখিব?
এসময়ত চাইছিলো, লিখিছিলো। এতিয়া মই ভ্ৰাম্যমাণ থিয়েটাৰৰ নাটক নাচাও। নিলিখো। --আমাৰ উত্তৰ।
কাৰণ নিশ্চয় আছে।
হয়, আছে। অভিজিৎ ভট্টাচাৰ্য কেন্দ্ৰীক চৰ্চা কৰি-কৰি ভাগৰ লাগিছে। "দৰা হ'ব কোন?" ৰ পৰা...। মোৰ লগত আছিল মাত্ৰ এগৰাকী, হাজোৰ ৰাকেশ প্ৰকাশ। সেই সময়ত অভিজিৎ ভট্টাচাৰ্যৰ নাটকে ভ্ৰাম্যমাণ থিয়েটাৰক অবাটে নিব বুলি লিখাৰ 'অপৰাধ'তে মই অকলশৰীয়া হৈছিলো।( অ', অকলশৰীয়া নহয়, মোৰ সৈতে আছিল ৰাকেশ।) --সেই সময়ত থিয়েটাৰ দেখুৱাবলৈ প্ৰতিখন দৈনিক কাকতৰে সাংস্কৃতিক পৃষ্ঠাৰ দায়িত্বত থকা 'সাংবাদিক' গৰাকীক আমন্ত্ৰণ কৰি নিছিল। আমাক বাদ দি। আমন্ত্ৰিত সকল গৈ অভিজিৎ ভট্টাচাৰ্যৰ নাটক চাইছিল, বলিউড শৈলীৰ নাটক লিখিবলৈ উৎসাহ দিছিল। ইমানতে শেষ নহয়, দুই-এক 'সাংবাদিকে' আমাক অভিজিৎ ভট্টাচাৰ্যৰ নাটকক প্ৰশংসা নকৰাৰ 'অপৰাধত' তাচ্ছিল্য কৰি লিখিছিল।
--সেই যে মোক তাচ্ছিল্য কৰি লিখিছিল, সেই সকলৰে এগৰাকীয়ে এতিয়া অভিজিৎ ভট্টাচাৰ্য কেন্দ্ৰীক "লভিতা" চৰ্চাত আগভাগ লৈছে। ভাল কথা। "দৰা হ'ব কোন?" ৰ সময়ত, তাৰ পাছৰ সময় চোৱাত এই গৰাকী সাংবাদিকে ৰাকেশ আৰু মোক সমৰ্থন কৰিলে অভিজিৎ ভট্টাচাৰ্য কেন্দ্ৰীক "লভিতা" চৰ্চা আজি আঁতৰতে থাকিল হেতেন!
এই খিনিতে আমাৰ মত স্পষ্ট, সেই সকলো সমানেই দোষি, যি সকলে "নাট্যকাৰ অভিজিৎ ভট্টাচাৰ্য" নিৰ্মণ কৰিছিল, বলিউডৰ চিনেমাৰ পৰা, দক্ষিণ ভাৰতৰ চিনেমাৰ পৰা কাটকুট কৰি "চিত্ৰহাৰ মাৰ্কা" নাটক লিখা কাৰ্যত উৎসাহ দিছিল। --সেই সময়ত আমি মন কৰিছিলো, অসমীয়া কাকত-আলোচনী "অভিজিত বন্দনা"ৰে ভৰি পৰিছিল। আনৰ কথা বাদেই দিলো, ভবেশ বৰুৱাৰ দৰে অভিনেতাৰ মুখতো শুনিছিলো, "অভিজিত ভট্টাচায্যৰ দৰে নাটক বুজা, অভিনেতাক বুজা নাট্যকাৰ মই ভ্ৰাম্যমাণত পোৱা নাছিলো।" আছৰিত হৈছিলো, মোৰ প্ৰিয় নেতা গৰাকীৰ মুখত এই কথা শুনি। আছৰিত হোৱাৰ কাৰণ, এই গৰাকী অভিনেতায়ে ভ্ৰাম্যমাণ থিয়েটাৰলৈ ভৱেন্দ্ৰ নাথ শইকীয়া, মহেন্দ্ৰ বৰঠাকুৰৰ নাটক আনিছিল।
-------------------------------------------------------------------
১৯৯৪ চনৰ পৰা ২০০২ চনলৈ ভ্ৰাম্যমাণ থিয়েটাৰৰ খবৰ ৰখা নাছিলো, আমাৰ কৰ্মস্থান (মুম্বাই) সলনি হোৱা বাবে। এই সময় চোৱাত ভ্ৰাম্যমাণ থিয়েটাৰৰ ভালেমান পৰিৱৰ্তন হৈছিল। পৰিৱৰ্তনৰ এটা-- আন্তৰিকতাৰে নিজৰ পকেটৰ টকা খৰচ কৰি ভ্ৰাম্যমাণ থিয়েটাৰৰ 'খবৰ' লিখা অলিখিত নিয়মটোৰ সলনি 'পেইড নিউজ ষ্টাইল' আৰম্ভ হৈছে। এই যে 'পেইড নিউজ ষ্টাইল' আৰম্ভ হৈছিল, তেতিয়াৰে পৰা প্ৰযোজক পক্ষৰ নিয়ন্ত্ৰনলৈ গৈছিল কোন খন নাটকৰ বিষয়ে কেনেদৰে লিখিব ইত্যাদি কথা। প্ৰযোজক পক্ষৰ পৰা "ৰেডিমেট নিউজ" আহিছিল; আৰু সেইবোৰ কাকতৰ নাটক-চিনেমাৰ পৃষ্ঠাত লগোৱাতো অলিখিত নিয়ম আছিল, সৰহ সংখ্যক কাকতৰ বিভাগীয় সম্পাদকৰ। এই অলিখিত নিয়মৰ বিপৰীতে যোৱা বাবে আমি কেনেধৰণ সমস্যাৰ মাজত পৰি হাহাকাৰ অনুভৱ কৰিছিলো, এই প্ৰসংগ পাছলৈ ৰাখিছো।
-------------------------------------------------------------------
#wait (আৰু আছে।)
মন্তব্যসমূহ
একটি মন্তব্য পোস্ট করুন