যতীন বৰা -১ by: Utpal Mena
অভিনয়-- যতীন বৰাৰ বাবে কেৱল পেছা নহয়, নহয় কেৱল নিছা।
অভিনয়-- যতীন বৰাৰ বাবে আৱেগ।
কোনে জানো কৈছিল-- আৱেগ জীৱনৰ চালিকা শক্তি। আৱেগ বিন্দুয়ে জীৱন ৰেখা টানে। জীৱন ৰেখা সিমানতে শেষ, য'ত আৱেগ শেষ।
--হয়, 'অভিনয় আৱেগ' যতীন বৰাৰ জীৱন ৰেখা। --এয়া মোৰ অনুভৱ।
অভিনয়ৰ বাবে যতীন, নাটকৰ বাবে যতীন। চিনেমাৰ বাবে যতীন। (যতীন ৰাজনীতিৰ বাবে নহয়।)
১৪ অক্টোবৰ ২০২২। 'ৰাঘৱ'ৰ মহুৰৎ। যতীন বৰাৰ 'ৰাঘৱ'ৰ।
দেখিছিলো--চিনেমা খনৰ চিনেমেটিক মহুৰৎ।
মুম্বাইত থকা সময়ত কেইবা খনো হিন্দী চিনেমাৰ মহুৰৎ দেখিছিলো। 'বিস্ময়' শ্বুটিং ৰিপ'ৰ্ট লিখিছিলো, 'হেল্লো ব্ৰাডাৰ' চিনেমা খনৰ। চিনেমা খনৰ মহুৰৎ অনুষ্ঠানত উপস্থিত থকা সময়ত মনৰ মাজতে কৈছিলো-- কেতিয়াবা অসমীয়া চিনেমাৰো যদি এনে মহুৰৎ হব নে? হ'লে মন আনন্দৰে ভৰি পৰিব!
--মন আনন্দৰে ভৰি পৰিল, 'ৰাঘৱ'ৰ মহুৰৎ অনুষ্ঠানত। 'হেল্লো ব্ৰাডাৰ'ৰ লোকেশ্বনত, 'মনতে কোৱাৰ' দৰে মহুৰৎ দেখি।
'ৰাঘৱ'ৰ শুভ মহুৰৎ অনুষ্ঠানৰ চুই যোৱা দিশটো হ'ল অভিনেতা-চিনেকৰ্মী গৰাকীৰ 'কৃতজ্ঞতাবোধ'। অভিনেতা গৰাকীয়ে হয়তো মনত, মগজুত লৈ ফুৰে-- "কৃতজ্ঞতাবোধ হল সর্বশ্রেষ্ঠ নীতি।” নিজক গঢ়াৰ, নিজৰ বাট সেউজ কৰাত সহায় কৰে কৃতজ্ঞা বোধে। এই মহুৰৎ অনুষ্ঠানত নিজৰ মনত সাচি ৰখা কৃতজ্ঞবোধ সিচি দিলে অভিনেতা গৰাকীয়ে।("কৃতজ্ঞতাবোধ নিয়ে আমরা জন্মাই না কিন্ত,কৃতজ্ঞতা বোধ নিজেদের মধ্যে জন্মে দিতেই পাৰি")
--যতীন বৰাক চিনেমাৰ ক্ষেত্ৰ খনত খোজ পেলোৱাৰ সুযোগ দিছিল অভিনেতা-পৰিচালক আব্দুল মজিদে।
--যতীন বৰাক টিভি ধাৰাবাহিকত কাম কৰাৰ সুযোগ দিছিল অসমীয়া চিনেমাৰ মহানায়ক, পৰিচালক বিজু ফুকনে।
--যতীন বৰাক হিন্দী চিনেমাৰে 'চিনেমা অভিনয়ৰ নতুন বাট'ত খোজ পেলোৱাৰ সুযোগ দিছিল ড°ভৱেন্দ্ৰ নাথ শইকীয়াই।
--যতীন বৰাক "নায়ক ইমেজ' দিছিল বা 'জনপ্ৰিয় অভিনেত যতীন'ক নিৰ্মাণ কৰিছিল নাটক-চিনেমা লেখক, পৰিচালক মুনিন বৰুৱাই।
'অভিনেতা যতীন বৰা'ৰ বুনিয়াদ গঢ়া এই কেইগৰাকী চিনেকৰ্মীৰ অবৰ্তমানত মহুৰৎ অনুষ্ঠানত , চিত্ৰকৰ্মী চাৰিগৰাকীৰ সহধৰ্মীণীক মাতি আনি তেখেতসকলৰ পৰা আশীষ লৈছিল। চিনেমাৰ কাম আৰম্ভ কৰিছিল ৷ যতীন বৰাৰ এই 'কৃতজ্ঞতাবোধ'ৰ ৰূপ ভাল লাগিল ৷ আমাৰ মন চুই গ'ল।
--সেইদিনা মহুৰৎ অনুষ্ঠানত শেষলৈকে উপস্থিত থাকিব পৰা নাছিলো, এৰিব নোৱাৰ 'ব্যস্ততা'ৰ বাবে। দিনটোৰ ব্যস্ততাৰ পৰা যোৰকৈ এঘণ্টা উলিয়াই লৈছিলো যতীনৰ আগ্ৰহৰ বাবে, যতীন বৰাৰ প্ৰতি থকা মোৰ আগ্ৰহৰ বাবে। উপস্থিত থকা সেই এঘণ্টাতে অনুভৱ কৰিছিলো অনূষ্ঠানটোৰ সৌন্দৰ্য। মই যতীন বৰাক শুভেচ্ছা জনাই কৈছিলো-- 'ইমান সুন্দৰ, সুপৰিকল্পিত অসমীয়া চিনেমাৰ মহুৰৎ পূৰ্বে দেখা নাছিল! মন ভৰিল। চিনেমা খনৰ প্ৰতি আগ্ৰহ বাঢ়িল।'
--চিনেমা খনৰ প্ৰতি আগ্ৰহ বাঢ়িল! আগ্ৰহৰ চিনেমা খনৰ ধাৰণা?
যতীন বৰাৰ পৰা 'ৰাঘৱ' নামেৰে আৰু এখন 'বজাৰ' সফল চিনেমা আশা কৰিম, যি খনৰ ওচৰত নিস্প্ৰভ হওক 'ৰত্নাকৰ"।
(বহুতে ওপৰে ওপৰে 'বজাৰ' কৈন্দ্ৰীক চিনেমাৰ চৰ্চা হ'লেই দিয়ে 'দক্ষিণ'ৰ চিনেমাৰ উদাহৰণ। বিশ্লেষণ কৰি চায় বা চাব নাজানে দক্ষিণ ভাৰতৰ চিনেমা মানেই এটা ভাষাৰ চিনেমা নহয়। দক্ষিণ ভাৰতৰ অধিকাংশ লোকৈই তামিল, তেলুগু, কন্নড় আৰু মালয়ালম—এই চাৰিটা দ্রাবিড় ভাষাত কথা কয়, জানে। শ্রীলঙ্কা, ইন্দোনেছিয়া, থাইলেন্ড আৰু মালয়েচিয়াতো এই চাৰিটা ভাষা জনা, কথা কোৱা মানুহ আছে। --এই বৃহৎ বজাৰ খনত 'দক্ষিণৰ চিনেমা" বুলি চলোৱা হয় তামিল, তেলুগু, কন্নড় আৰু মালয়ালম ভাষাৰ চিনেম। এখন চিনেমা এই চাৰিটা ভাষাত বা ইয়াৰে দুটা মান ভাষাতো প্ৰথম পৰ্যায়তে নিৰ্মাণ কৰা হয়। ইয়াৰো পৰি হিন্দী ভাষাত। আৰু ব্যৱসায় হয় এই বজাৰ খনত। আৰ আৰ আৰ চিনেমা খনে যে ১,১১১-১,২০০ কোটি টকা ব্যৱসায় কৰিছে এটা ভাষাৰে নহয়, হিন্দী আৰু তামিল, তেলেগু আদি যিমানটা ভাষাৰে চিত্ৰগৃহলৈ আহিছে, আটাইকেইটা সংস্কৰণ মিলি। এই বক্স অ'ফিছ কালেক্সনক আমি এনে দৰে চৰ্চা কৰো, যেন এটা ভাষাতহে ইমান হাজাৰ কোটি টকা ব্যৱসায় কৰিছে! ৫৫০ কোটি টকাৰ 'আৰ আৰ আৰ'-এ প্ৰায় ১২০০ কোটি টকা ব্যৱসায় কৰিছে, ১.৫ (ডেৰ) কোটি টকাৰো কম বাজেটৰ এটা ভাষাৰ 'ৰত্নাকৰ'-এ এখন ৰাজ্যৰ কেইটামান চিত্ৰগৃহত প্ৰায় ১২ কোটি টকা ব্যৱসায় কৰিছে। --অসমীয়া চিনেমাৰ সৰু বজাৰ খনত 'ৰত্নাকৰ' বিগ বাজেটৰ বিগ হিট (ছুপাৰ হিট) বুলি নিশ্চয় কব পাৰো।)
ৰত্নাকৰ মৰমৰ নতুন আখ্যান --যতীন বৰাৰ দ্বিতীয় (চিনেমা) পৰিচালনা। চিত্ৰগৃহলৈ আহিছিল ১১ অক্টোবৰ ২০১৯ -ত। অভিজিৎ ভট্টাচাৰ্যই লিখা এই চিনেমা খনত 'পৰিচালক যতীন বৰা'ৰ চিনেমেটিক কাৰবাৰ অনুভৱ কৰিছিলো। চিনেমা খনৰ 'গল্প', চিত্ৰনাট্য মৌলিক নাছিল। এই যে মৌলিক নাছিল, এয়া দৰ্শকৰ বাবে সমস্যা হোৱা নাছিল। বিশেষকৈ চিনেমাৰ চিনেমেটিক গতি, সংগীত (গীতৰ চিত্ৰায়ন, গীত। 'এটা কথা ...' হৰ্ষিতা ভট্টাচাৰ্যৰ কণ্ঠত জনপ্ৰিয় হৈছিল।) আৰু চৰিত্ৰ নিৰ্মাণে দৰ্শকক চিত্ৰগৃহলৈ টানিছিল।
--এই যে টানিছিল, চিনেমা খনৰ দ্বিতীয় পৰ্যায়ৰ দৰ্শকক।
--প্ৰথম পৰ্যায়ত টানিছিল সু-পৰিকল্পিত প্ৰচাৰ আৰু 'যতীন ইমেজ'-এ। শেষ পৰ্যন্ত চিনেমা খনৰ সৰ্বমুঠ আয় ১০-১২ কোটি টকা বুলি চৰ্চা হৈছে। (আন এক তথ্য: ১.৩ কোটি টকা বাজেটৰ চিনেমা খনৰ আয় ৯.২৩ কোটি টকা।) এয়া অসমীয়া চিনেমাৰ স্থানীয় বজাৰৰ অভিলেখ। এই অভিলেখ নিস্প্ৰভ কথায়ে কৈছোঁ, 'ৰঘৱা-এ নিস্প্ৰভ কৰক।
--চিনেপথত যতীন বৰাৰ যাত্ৰা মসৃন নাছিল।
-- অভিনেতা যতীন বৰাই গঢ় লৈছিল মঞ্চত । যিমান দূৰ মনত পৰে ১৯৮৪ চনৰ কোনো এটি দিনত প্ৰথমবাৰ লগ পাইছিলো যতীন বৰাক । তেতিয়ালৈকে মাত্ৰ এখন অসমীয়া চিনেমাত অভিনয় কৰিছিল । সাধাৰণ চৰিত্ৰত । "চৰিত্ৰটো কেনেধৰণৰ ইত্যদি ভবা নাছিলো । – সেই সময়ত মই নাটক কৰি ঘূৰি ফুৰো । তেজপুৰ জিলা পুথিভঁৰালত আব্দুল মজিদ দাই মোৰ অভিনয় দেখিছিল ! আৰু এদিন সুধিছিল — 'মোৰ নতুন চিনেমা খনত তোমাৰ বাবে চৰিত্ৰ এটা আছে । কৰিবা নেকি ?' নকৰো বুলিম নে ! সেই সুযোগ পোৱাৰ পিছত মোৰ মনলৈ বাৰে বাৰে এটা কথায়ে আহিছিল — মই ‘ চামেলী মেমচা’ব ‘ৰ পৰিচালকৰ চিনেমাত অভিনয় কৰিম ! মাজে মাজে নিজকে জৰ্জ বেকাৰৰ সৈতেও ঠিয় কৰাই চাইছিলো। আৰু সেই সময়ত মোৰ মন ভাল নাছিল। সৰুৰে পৰা সপোন দেখিছিলো — চিনেমাৰ নায়ক হম। বিজু ফুকনৰ দৰে চিনেমাত অভিনয় কৰিম ! বিজু ফুকন – মৃদুলা বৰুৱাৰ চিনেমা আহিলেই চাইছিলোঁ। মনতে কেতিয়াবা বিজু ফুকনৰ ঠাইত মৃদুলা বৰুৱাৰ সৈতে মোক ভাবিছিলোঁ ! তেনে এখন সপোনৰ দেশত থাকোতেই সূযোগ পাইছিলো 'আই মোৰ জনমে জনমে'ত। নিপ বৰুৱাৰ চিনেমা । কিন্তু শেষত মোক নলৈ দিবাকৰ দাক লৈছিল । মোৰ হেনো বয়স কম ! সাংঘাতিক দুখ লিগিছিল । সেই দুখৰ সময়তে 'উত্তৰকাল' ত অভিনয়ৰ সুযোগ পাইছিলো। সেই সময়ত এটা কথায়ে চিন্তুা কৰিছিলো — অভিনয় কৰিব লাগে । মোৰ চিন্তা 'চৰিত্ৰ' নাছিল, কেৱল 'চিনেমা'হে আছিল।" (ভিন্ন প্ৰশ্নৰ উত্তৰত যতীন বৰা কৈছিল। দৈনিক কাকত 'আজিৰ সংবাদ'ৰহৈ লোৱা সাক্ষাৎকাৰত । ) — কৈছিল যতীন বৰাই । 'আজিৰ মানুহ' নামৰ গুৱাহাটী দূৰদৰ্শনৰ বাবে নিৰ্মাণ হৈ থকা ধাৰাবাহিক এখনৰ লোকেচনত । সোণাপুৰৰ ভিতৰুৱা গাঁও এখনত । সেই দিনা যতীন বৰাই প্ৰথম শ্বট দিয়াৰ অভিজ্ঞতাও কৈছিল — ” মোক সাজু কৰোৱা হৈছিল । যেনেদৰ বুজাইছিল , তেনেদৰো কৰিবলৈ চেষ্টা কৰিছিলো । নাই , কৰিব পৰা নাছিলো ! মজিদ দাই কৈছিল মই হেনো সহজ হব পৰা নাই । মই খোজ কাঢ়ি গৈ দোকান এখনত সোমাব লাগে । তিনিবাৰতহে অ’ কে হৈছিল । মই দোকান খনৰ আগৰ পৰা দৌৰ দিলোঁ । লাজত , ভয়ত বা আন কিবা কাৰণত । লোকেচন আছিল চামগুৰি । ” — যতীন বৰাই কোৱা এই ” কথা “ৰ মাজত স্পষ্ট হৈ আছে ” চিনেমাৰ নায়ক ” হোৱাৰ পথ মসৃন নাছিল।
আৰু যেতিয়া ” উত্তৰকাল ” চিত্ৰগৃহলৈ আহিছিল, তেতিয়া অধিক স্পষ্ট হৈছিল ” চিনেমাৰ নায়ক ” নিৰ্মাণত সহায় কৰিব পৰা নহয় যতীনক লৈ নিৰ্মাণ কৰা চৰিত্ৰটো । কম ফুটেজৰ সাধাৰণ চৰিত্ৰ । স্বভাবিকতে অপেক্ষা ! আৰূ তাৰ পিছত মন্থৰ গতি । ১৯৯৫ চনত চিত্ৰগৃহলৈ অহা প্ৰদীপ গগৈৰ পৰিচালনাৰে নিৰ্মিত “আই কিল হিম ছাৰ” তহে যতীন বৰাক দেখিলো ।
অভিনয়-- যতীন বৰাৰ বাবে আৱেগ।
কোনে জানো কৈছিল-- আৱেগ জীৱনৰ চালিকা শক্তি। আৱেগ বিন্দুয়ে জীৱন ৰেখা টানে। জীৱন ৰেখা সিমানতে শেষ, য'ত আৱেগ শেষ।
--হয়, 'অভিনয় আৱেগ' যতীন বৰাৰ জীৱন ৰেখা। --এয়া মোৰ অনুভৱ।
অভিনয়ৰ বাবে যতীন, নাটকৰ বাবে যতীন। চিনেমাৰ বাবে যতীন। (যতীন ৰাজনীতিৰ বাবে নহয়।)
১৪ অক্টোবৰ ২০২২। 'ৰাঘৱ'ৰ মহুৰৎ। যতীন বৰাৰ 'ৰাঘৱ'ৰ।
দেখিছিলো--চিনেমা খনৰ চিনেমেটিক মহুৰৎ।
মুম্বাইত থকা সময়ত কেইবা খনো হিন্দী চিনেমাৰ মহুৰৎ দেখিছিলো। 'বিস্ময়' শ্বুটিং ৰিপ'ৰ্ট লিখিছিলো, 'হেল্লো ব্ৰাডাৰ' চিনেমা খনৰ। চিনেমা খনৰ মহুৰৎ অনুষ্ঠানত উপস্থিত থকা সময়ত মনৰ মাজতে কৈছিলো-- কেতিয়াবা অসমীয়া চিনেমাৰো যদি এনে মহুৰৎ হব নে? হ'লে মন আনন্দৰে ভৰি পৰিব!
--মন আনন্দৰে ভৰি পৰিল, 'ৰাঘৱ'ৰ মহুৰৎ অনুষ্ঠানত। 'হেল্লো ব্ৰাডাৰ'ৰ লোকেশ্বনত, 'মনতে কোৱাৰ' দৰে মহুৰৎ দেখি।
'ৰাঘৱ'ৰ শুভ মহুৰৎ অনুষ্ঠানৰ চুই যোৱা দিশটো হ'ল অভিনেতা-চিনেকৰ্মী গৰাকীৰ 'কৃতজ্ঞতাবোধ'। অভিনেতা গৰাকীয়ে হয়তো মনত, মগজুত লৈ ফুৰে-- "কৃতজ্ঞতাবোধ হল সর্বশ্রেষ্ঠ নীতি।” নিজক গঢ়াৰ, নিজৰ বাট সেউজ কৰাত সহায় কৰে কৃতজ্ঞা বোধে। এই মহুৰৎ অনুষ্ঠানত নিজৰ মনত সাচি ৰখা কৃতজ্ঞবোধ সিচি দিলে অভিনেতা গৰাকীয়ে।("কৃতজ্ঞতাবোধ নিয়ে আমরা জন্মাই না কিন্ত,কৃতজ্ঞতা বোধ নিজেদের মধ্যে জন্মে দিতেই পাৰি")
--যতীন বৰাক চিনেমাৰ ক্ষেত্ৰ খনত খোজ পেলোৱাৰ সুযোগ দিছিল অভিনেতা-পৰিচালক আব্দুল মজিদে।
--যতীন বৰাক টিভি ধাৰাবাহিকত কাম কৰাৰ সুযোগ দিছিল অসমীয়া চিনেমাৰ মহানায়ক, পৰিচালক বিজু ফুকনে।
--যতীন বৰাক হিন্দী চিনেমাৰে 'চিনেমা অভিনয়ৰ নতুন বাট'ত খোজ পেলোৱাৰ সুযোগ দিছিল ড°ভৱেন্দ্ৰ নাথ শইকীয়াই।
--যতীন বৰাক "নায়ক ইমেজ' দিছিল বা 'জনপ্ৰিয় অভিনেত যতীন'ক নিৰ্মাণ কৰিছিল নাটক-চিনেমা লেখক, পৰিচালক মুনিন বৰুৱাই।
'অভিনেতা যতীন বৰা'ৰ বুনিয়াদ গঢ়া এই কেইগৰাকী চিনেকৰ্মীৰ অবৰ্তমানত মহুৰৎ অনুষ্ঠানত , চিত্ৰকৰ্মী চাৰিগৰাকীৰ সহধৰ্মীণীক মাতি আনি তেখেতসকলৰ পৰা আশীষ লৈছিল। চিনেমাৰ কাম আৰম্ভ কৰিছিল ৷ যতীন বৰাৰ এই 'কৃতজ্ঞতাবোধ'ৰ ৰূপ ভাল লাগিল ৷ আমাৰ মন চুই গ'ল।
--সেইদিনা মহুৰৎ অনুষ্ঠানত শেষলৈকে উপস্থিত থাকিব পৰা নাছিলো, এৰিব নোৱাৰ 'ব্যস্ততা'ৰ বাবে। দিনটোৰ ব্যস্ততাৰ পৰা যোৰকৈ এঘণ্টা উলিয়াই লৈছিলো যতীনৰ আগ্ৰহৰ বাবে, যতীন বৰাৰ প্ৰতি থকা মোৰ আগ্ৰহৰ বাবে। উপস্থিত থকা সেই এঘণ্টাতে অনুভৱ কৰিছিলো অনূষ্ঠানটোৰ সৌন্দৰ্য। মই যতীন বৰাক শুভেচ্ছা জনাই কৈছিলো-- 'ইমান সুন্দৰ, সুপৰিকল্পিত অসমীয়া চিনেমাৰ মহুৰৎ পূৰ্বে দেখা নাছিল! মন ভৰিল। চিনেমা খনৰ প্ৰতি আগ্ৰহ বাঢ়িল।'
--চিনেমা খনৰ প্ৰতি আগ্ৰহ বাঢ়িল! আগ্ৰহৰ চিনেমা খনৰ ধাৰণা?
যতীন বৰাৰ পৰা 'ৰাঘৱ' নামেৰে আৰু এখন 'বজাৰ' সফল চিনেমা আশা কৰিম, যি খনৰ ওচৰত নিস্প্ৰভ হওক 'ৰত্নাকৰ"।
(বহুতে ওপৰে ওপৰে 'বজাৰ' কৈন্দ্ৰীক চিনেমাৰ চৰ্চা হ'লেই দিয়ে 'দক্ষিণ'ৰ চিনেমাৰ উদাহৰণ। বিশ্লেষণ কৰি চায় বা চাব নাজানে দক্ষিণ ভাৰতৰ চিনেমা মানেই এটা ভাষাৰ চিনেমা নহয়। দক্ষিণ ভাৰতৰ অধিকাংশ লোকৈই তামিল, তেলুগু, কন্নড় আৰু মালয়ালম—এই চাৰিটা দ্রাবিড় ভাষাত কথা কয়, জানে। শ্রীলঙ্কা, ইন্দোনেছিয়া, থাইলেন্ড আৰু মালয়েচিয়াতো এই চাৰিটা ভাষা জনা, কথা কোৱা মানুহ আছে। --এই বৃহৎ বজাৰ খনত 'দক্ষিণৰ চিনেমা" বুলি চলোৱা হয় তামিল, তেলুগু, কন্নড় আৰু মালয়ালম ভাষাৰ চিনেম। এখন চিনেমা এই চাৰিটা ভাষাত বা ইয়াৰে দুটা মান ভাষাতো প্ৰথম পৰ্যায়তে নিৰ্মাণ কৰা হয়। ইয়াৰো পৰি হিন্দী ভাষাত। আৰু ব্যৱসায় হয় এই বজাৰ খনত। আৰ আৰ আৰ চিনেমা খনে যে ১,১১১-১,২০০ কোটি টকা ব্যৱসায় কৰিছে এটা ভাষাৰে নহয়, হিন্দী আৰু তামিল, তেলেগু আদি যিমানটা ভাষাৰে চিত্ৰগৃহলৈ আহিছে, আটাইকেইটা সংস্কৰণ মিলি। এই বক্স অ'ফিছ কালেক্সনক আমি এনে দৰে চৰ্চা কৰো, যেন এটা ভাষাতহে ইমান হাজাৰ কোটি টকা ব্যৱসায় কৰিছে! ৫৫০ কোটি টকাৰ 'আৰ আৰ আৰ'-এ প্ৰায় ১২০০ কোটি টকা ব্যৱসায় কৰিছে, ১.৫ (ডেৰ) কোটি টকাৰো কম বাজেটৰ এটা ভাষাৰ 'ৰত্নাকৰ'-এ এখন ৰাজ্যৰ কেইটামান চিত্ৰগৃহত প্ৰায় ১২ কোটি টকা ব্যৱসায় কৰিছে। --অসমীয়া চিনেমাৰ সৰু বজাৰ খনত 'ৰত্নাকৰ' বিগ বাজেটৰ বিগ হিট (ছুপাৰ হিট) বুলি নিশ্চয় কব পাৰো।)
ৰত্নাকৰ মৰমৰ নতুন আখ্যান --যতীন বৰাৰ দ্বিতীয় (চিনেমা) পৰিচালনা। চিত্ৰগৃহলৈ আহিছিল ১১ অক্টোবৰ ২০১৯ -ত। অভিজিৎ ভট্টাচাৰ্যই লিখা এই চিনেমা খনত 'পৰিচালক যতীন বৰা'ৰ চিনেমেটিক কাৰবাৰ অনুভৱ কৰিছিলো। চিনেমা খনৰ 'গল্প', চিত্ৰনাট্য মৌলিক নাছিল। এই যে মৌলিক নাছিল, এয়া দৰ্শকৰ বাবে সমস্যা হোৱা নাছিল। বিশেষকৈ চিনেমাৰ চিনেমেটিক গতি, সংগীত (গীতৰ চিত্ৰায়ন, গীত। 'এটা কথা ...' হৰ্ষিতা ভট্টাচাৰ্যৰ কণ্ঠত জনপ্ৰিয় হৈছিল।) আৰু চৰিত্ৰ নিৰ্মাণে দৰ্শকক চিত্ৰগৃহলৈ টানিছিল।
--এই যে টানিছিল, চিনেমা খনৰ দ্বিতীয় পৰ্যায়ৰ দৰ্শকক।
--প্ৰথম পৰ্যায়ত টানিছিল সু-পৰিকল্পিত প্ৰচাৰ আৰু 'যতীন ইমেজ'-এ। শেষ পৰ্যন্ত চিনেমা খনৰ সৰ্বমুঠ আয় ১০-১২ কোটি টকা বুলি চৰ্চা হৈছে। (আন এক তথ্য: ১.৩ কোটি টকা বাজেটৰ চিনেমা খনৰ আয় ৯.২৩ কোটি টকা।) এয়া অসমীয়া চিনেমাৰ স্থানীয় বজাৰৰ অভিলেখ। এই অভিলেখ নিস্প্ৰভ কথায়ে কৈছোঁ, 'ৰঘৱা-এ নিস্প্ৰভ কৰক।
--চিনেপথত যতীন বৰাৰ যাত্ৰা মসৃন নাছিল।
-- অভিনেতা যতীন বৰাই গঢ় লৈছিল মঞ্চত । যিমান দূৰ মনত পৰে ১৯৮৪ চনৰ কোনো এটি দিনত প্ৰথমবাৰ লগ পাইছিলো যতীন বৰাক । তেতিয়ালৈকে মাত্ৰ এখন অসমীয়া চিনেমাত অভিনয় কৰিছিল । সাধাৰণ চৰিত্ৰত । "চৰিত্ৰটো কেনেধৰণৰ ইত্যদি ভবা নাছিলো । – সেই সময়ত মই নাটক কৰি ঘূৰি ফুৰো । তেজপুৰ জিলা পুথিভঁৰালত আব্দুল মজিদ দাই মোৰ অভিনয় দেখিছিল ! আৰু এদিন সুধিছিল — 'মোৰ নতুন চিনেমা খনত তোমাৰ বাবে চৰিত্ৰ এটা আছে । কৰিবা নেকি ?' নকৰো বুলিম নে ! সেই সুযোগ পোৱাৰ পিছত মোৰ মনলৈ বাৰে বাৰে এটা কথায়ে আহিছিল — মই ‘ চামেলী মেমচা’ব ‘ৰ পৰিচালকৰ চিনেমাত অভিনয় কৰিম ! মাজে মাজে নিজকে জৰ্জ বেকাৰৰ সৈতেও ঠিয় কৰাই চাইছিলো। আৰু সেই সময়ত মোৰ মন ভাল নাছিল। সৰুৰে পৰা সপোন দেখিছিলো — চিনেমাৰ নায়ক হম। বিজু ফুকনৰ দৰে চিনেমাত অভিনয় কৰিম ! বিজু ফুকন – মৃদুলা বৰুৱাৰ চিনেমা আহিলেই চাইছিলোঁ। মনতে কেতিয়াবা বিজু ফুকনৰ ঠাইত মৃদুলা বৰুৱাৰ সৈতে মোক ভাবিছিলোঁ ! তেনে এখন সপোনৰ দেশত থাকোতেই সূযোগ পাইছিলো 'আই মোৰ জনমে জনমে'ত। নিপ বৰুৱাৰ চিনেমা । কিন্তু শেষত মোক নলৈ দিবাকৰ দাক লৈছিল । মোৰ হেনো বয়স কম ! সাংঘাতিক দুখ লিগিছিল । সেই দুখৰ সময়তে 'উত্তৰকাল' ত অভিনয়ৰ সুযোগ পাইছিলো। সেই সময়ত এটা কথায়ে চিন্তুা কৰিছিলো — অভিনয় কৰিব লাগে । মোৰ চিন্তা 'চৰিত্ৰ' নাছিল, কেৱল 'চিনেমা'হে আছিল।" (ভিন্ন প্ৰশ্নৰ উত্তৰত যতীন বৰা কৈছিল। দৈনিক কাকত 'আজিৰ সংবাদ'ৰহৈ লোৱা সাক্ষাৎকাৰত । ) — কৈছিল যতীন বৰাই । 'আজিৰ মানুহ' নামৰ গুৱাহাটী দূৰদৰ্শনৰ বাবে নিৰ্মাণ হৈ থকা ধাৰাবাহিক এখনৰ লোকেচনত । সোণাপুৰৰ ভিতৰুৱা গাঁও এখনত । সেই দিনা যতীন বৰাই প্ৰথম শ্বট দিয়াৰ অভিজ্ঞতাও কৈছিল — ” মোক সাজু কৰোৱা হৈছিল । যেনেদৰ বুজাইছিল , তেনেদৰো কৰিবলৈ চেষ্টা কৰিছিলো । নাই , কৰিব পৰা নাছিলো ! মজিদ দাই কৈছিল মই হেনো সহজ হব পৰা নাই । মই খোজ কাঢ়ি গৈ দোকান এখনত সোমাব লাগে । তিনিবাৰতহে অ’ কে হৈছিল । মই দোকান খনৰ আগৰ পৰা দৌৰ দিলোঁ । লাজত , ভয়ত বা আন কিবা কাৰণত । লোকেচন আছিল চামগুৰি । ” — যতীন বৰাই কোৱা এই ” কথা “ৰ মাজত স্পষ্ট হৈ আছে ” চিনেমাৰ নায়ক ” হোৱাৰ পথ মসৃন নাছিল।
আৰু যেতিয়া ” উত্তৰকাল ” চিত্ৰগৃহলৈ আহিছিল, তেতিয়া অধিক স্পষ্ট হৈছিল ” চিনেমাৰ নায়ক ” নিৰ্মাণত সহায় কৰিব পৰা নহয় যতীনক লৈ নিৰ্মাণ কৰা চৰিত্ৰটো । কম ফুটেজৰ সাধাৰণ চৰিত্ৰ । স্বভাবিকতে অপেক্ষা ! আৰূ তাৰ পিছত মন্থৰ গতি । ১৯৯৫ চনত চিত্ৰগৃহলৈ অহা প্ৰদীপ গগৈৰ পৰিচালনাৰে নিৰ্মিত “আই কিল হিম ছাৰ” তহে যতীন বৰাক দেখিলো ।
মন্তব্যসমূহ
একটি মন্তব্য পোস্ট করুন