সরাসরি প্রধান সামগ্রীতে চলে যান

অসমীয়া চিনেমা ২০২২--২০২৬

|| ২০২৬ ৰ অসমীয়া চিনেমা ||
১। হেৰোৱা ছন্দ  পৰিচালক: জাহ্নু বৰুৱা  চিত্ৰগৃহলৈ: ২ জানুৱাৰী
২। খাকী পৰিচালক: অতনু ভূঞা  চিত্ৰগৃহলৈ: ২৭ ফেব্ৰুৱাৰী
২০। অগ্নিবীৰ  পৰিচালক: ৰজনী বৰ্মন  চিত্ৰগৃহলৈ: ?
২২। অগ্নিবাণ  পৰিচালক: মৃণ্ময় অৰুণ শইকীয়া  চিত্ৰগৃহলৈ: ?
২৩। ককা দেউতা নাতি হাতী ২ পৰিচালক: বিশ্বজিৎ বৰা   চিত্ৰগৃহলৈ: ?
২৪। বীৰাংগনা সাধনী   পৰিচালক: বিশ্বজিৎ বৰা  চিত্ৰগৃহলৈ: ৫ ডিচেম্বৰ
১৮। হোমৱ'ৰ্ক  পৰিচালক: অচিন্ত শংকৰ  চিত্ৰগৃহলৈ: ?

|| ২০২৫ ৰ অসমীয়া চিনেমা ||
১। গোলাই চোৰ  পৰিচালক: ৰক্তিম কমল বৰুৱা  চিত্ৰগৃহলৈ: ১৭ জানুৱাৰী
২। কুঁহিপাঠ   পৰিচালক: প্ৰশান্ত কলিতা   চিত্ৰগৃহলৈ: ১৭ জানুৱাৰী
৩। শীতৰে সেমেকা ৰাতি  পৰিচালক: দীপাংকৰ কাশ্যপ  চিত্ৰগৃহলৈ: ৩১ জানুৱাৰী
৪। দ্যা মিৰাজ  পৰিচালক:বিকাশ মুছাহাৰীৰ চিত্ৰগৃহলৈ: ২১ ফেব্ৰুৱাৰী 
৫। সপোনে পাখি মেলে  পৰিচালক: বিকুল দত্ত  চিত্ৰগৃহলৈ: ২৮ ফেব্ৰুৱাৰী
৬। গমন   পৰিচালক: চন্দ্ৰ মুদৈ  চিত্ৰগৃহলৈ: ১৪ মাৰ্চ
৭। ৰক্ষক  পৰিচালক: ৰুবুল দাস  চিত্ৰগৃহলৈ: ৪  এপ্ৰিল
৮। ঝংকাৰ    পৰিচালক: হেম চন্দ্ৰ বৰা  চিত্ৰগৃহলৈ: ২৫ এপ্ৰিল
৯। কেচটো নগেন পৰিচালক: ধনজিৎ দাস  চিত্ৰগৃহলৈ ১১ মে'
১০। ভাইমন দা-A Tribute to Assamese Cinema     পৰিচালক: শশাংক সমীৰ 
 চিত্ৰগৃহলৈ: ২৩ মে'
১১। ৰুদ্ৰ  পৰিচালক: ৰূপক গগৈ  চিত্ৰগৃহলৈ: ২৭ জুন
১২। মালামাল বইজ  পৰিচালক: মৃণাল ডেকা  চিত্ৰগৃহলৈ: ১৮ জুলাই
১৩। আইৰণ গাৰ্লচ  পৰিচালক: ৰাজেন দাস   চিত্ৰগৃহলৈ: ২৫ জুলাই
১৪। কলাজ পৰিচালক: অমৰদীপ গগৈ  চিত্ৰগৃহলৈ: ১ আগষ্ট
১৫। কিয়?     পৰিচালক: অপৰূপ আগৰৱালা  চিত্ৰগৃহলৈ: ১ আগষ্ট
১৬। তাৰিখ   পৰিচালক: হিমজ্যোতি তালুকদাৰ   চিত্ৰগৃহলৈ: ২২ আগষ্ট
১৭। "যোদ্ধা-The Warrior of Life"  পৰিচালক: ভাস্কৰজ্যোতি গোস্বামী   চিত্ৰগৃহলৈ: ২২ আগষ্ট
১৮। ডাঃ নিশান্ত  পৰিচালক: সমিত চৌধুৰী   চিত্ৰগৃহলৈ:  ২৯ আগষ্ট
১৯। শ্বহীদ প্ৰনামো তোমাক   পৰিচালক: চন্দ্ৰ মুদৈ  চিত্ৰগৃহলৈ: ১৯ ছেপ্টেম্বৰ
২০। ক্ৰন্দন  পৰিচালক: পখিলা কলিতা  চিত্ৰগৃহলৈ: ১০ অক্টোবৰ
২০। ৰৈ ৰৈ বিনালে    পৰিচালক: ৰাজেশ ভূঞা   চিত্ৰগৃহলৈ: ৩১ অক্টোবৰ
২২। শ্ৰীকৃষ্ণ লীলা ২  পৰিচালক: ড° ৰুক্মিণী বৰা   চিত্ৰগৃহলৈ: ০৫ ডিচেম্বৰ 

।। ২০২৪ ৰ অসমীয়া চিনেমা ।।
১। কইনা কন্দা শিল  পৰিচালক: পৰিচালক: ড° মাইনু দেৱী আৰু ৰমেন বৰা      চিত্ৰগৃহলৈ: ৫ জানুৱাৰী
২। অনুনাদ  পৰিচালক: ৰীমা বৰা  চিত্ৰগৃহলৈ: ১৫ জানুৱাৰী (মাত্ৰ এটা দৰ্শনীহে প্ৰদৰ্শন হৈছে। চৰকাৰী ঘোষণা: মুক্তি দিছে।)
৩। 'সত্য- দ্য ট্ৰুথ'  পৰিচালক: ৰূপজ্যোতি বৰঠাকুৰ  চিত্ৰগৃহলৈ ২ ফেব্ৰুৱাৰী
৪। শ্ৰী শ্ৰী মাধৱদেৱ (এনিমেচন)  পৰিচালক: মঞ্জু বৰা  চিত্ৰগৃহলৈ: ২ ফেব্ৰুৱাৰী 
৫। মিনি পৰিচালক:অৰুনজিৎ বৰা চিত্ৰগৃহলৈ: ২৩ ফেব্ৰুৱাৰী
৪। এটা নিৰ্জন দুপৰীয়া  পৰিচালক: খঞ্জন কিশোৰ নাথ চিত্ৰগৃহলৈ: ১মাৰ্চ
৫। কুঁহি  পৰিচালক: লৰ্ড দাস  চিত্ৰগৃহলৈ: ৮ মাৰ্চ
৬। দাদাগিৰি পৰিচালক: ডিম্বেশ্বৰ গগৈ  চিত্ৰগৃহলৈ: ১৫ মাৰ্চ
৭। ৱাইড এংগল  পৰিচালক: জয়ন্ত নাথ   চিত্ৰগৃহলৈ: ২২ মাৰ্চ
৮। ইতি তোমাৰ  পৰিচালক: পাৰৱেজ আহমেদ  চিত্ৰগৃহলৈ: ২৯ মাৰ্চ 
৯। ফাইণ্ডিং মাইনি পৰিচালক: বিজন বি ব্ৰহ্ম   চিত্ৰগৃহলৈ: ১৯ এপ্ৰিল 
৮।  গোৱৰধন চৰিত পৰিচালক: জয়ন্ত গোস্বামী চিত্ৰগৃহলৈ : ৩ মে'
৯। জিয়া পৰিচালক: কেণী বসুমতাৰী চিত্ৰগৃহলৈ: ১৭ মে’
১০। প্ৰতিশ্ৰুতি  পৰিচালক: কিশোৰ তহবিলদাৰ  চিত্ৰগৃহলৈ: ২৩ আগষ্ট
১১। স্বৰ্গৰথ পৰিচিলক: ৰাজেশ ভূঞা চিত্ৰগৃহলৈ: ৭ জুন
১২। হ'মবইজ  পৰিচালক: অৰিন্দম শৰ্মা   চিত্ৰগৃহলৈ: ২১ জুন
১৩। ইমন পৰিচালক: অসীম বৈশ্য  চিত্ৰগৃহলৈ : ৫ জুলাই
১৪। বিদূৰভাই পৰিচালক: সুব্ৰত কাকতি চিত্ৰঘৃহলৈ: ১৯ জুলাই 
১৫। পিশাচ পৰিচালক: অমিতাভ ৰাগ  চিত্ৰগৃহলৈ: ২ আগষ্ট
১৬। সেউজ সন্ধান পৰিচালক: মঞ্জু বৰা  চিত্ৰগৃহলৈ: ৩০ আগষ্ট 
১৭। চিলনী চোৰ  পৰিচালক: প্ৰণৱজ্যোতি ভড়ালী চিত্ৰগৃহলৈ: ৩০ আগষ্ট
১৮। অন্তিম নিৰ্ণয়  পৰিচালক: অৱনী ৰঞ্জন পাঠক  চিত্ৰগৃহলৈ: ১ ছেপ্টেম্বৰ 
১৯। লোকেল কুংফু-৩ পৰিচালক: কেনী বসুমতাৰী  চিত্ৰগৃহলৈ: ৫ ছেপ্টেম্বৰ
২০। চিকাৰ  পৰিচালক: দেবাংকৰ বৰগোঁহাই  চিত্ৰগৃহলৈ: ২০ ছেপ্টেম্বৰ
২১। ভূত জলকীয়া পৰিচালক: চিন্ময় শৰ্মা  চিত্ৰগৃহলৈ: ২৭ ছেপ্টেম্বৰ 
২২। জয় হনুমেন  পৰিচালক: হিমাংশু প্ৰসাদ দাস চিত্ৰগৃহলৈ: ১৮ অক্টোবৰ 
২৩। সুন্দৰপুৰ কেঅছ  পৰিচালক: ঝুলন কৃষ্ণ মহন্ত  চিত্ৰগৃহলৈ: ২৫ অক্টোবৰ
২৪। অভিমন্যু  পৰিচালক: অচিন্ত শংকৰ  চিত্ৰগৃহলৈ: ১৫ নৱেম্বৰ
২৫। ডেউকা  পৰিচালক: জিনী মহলীয়া     চিত্ৰগৃহলৈ: ২২ নৱেম্বৰ


।। ২০২৩ ৰ অসমীয়া চিনেমা।।
১। কমলা কুঁৱৰী*  পৰিচালক: পৰমানন্দ ৰাজবংশী  চিত্ৰগৃহলৈ: ৬ জানুৱাৰী 
২। অনুৰ***    পৰিচালক: মঞ্জুল বৰুৱা   চিত্ৰগৃহলৈ: ২৭ জানুৱাৰী
৩। ডক্তৰ বেজবৰুৱা ২**    পৰিচালক: নিপন গোস্বামী     চিত্ৰগৃগলৈ: ৩ফেব্ৰুৱাৰী
৪।ব্লেক এণ্ড হোৱাইট** পৰিচালক: ধনজিৎ দাস  চিত্ৰগৃহলৈ: ২৪ ফেব্ৰুৱাৰী
৫। দিছপুৰত গাভৰু*  পৰিচালক: এম এম ৰহমান, আসীম বৈশ্য  চিত্ৰগৃহলৈ: ৩মাৰ্চ
৬। কৃষ্ণলীলা*   পৰিচালক: ড° ৰুক্মিণী বৰা  চিত্ৰগৃহলৈ: ৩ মাৰ্চ
৭। অৰ্জুন   পৰিচালক:ৰজনী বৰ্মন  
চিত্ৰগৃহলৈ: ৭ এপ্ৰিল
৮। কি কোৱা দোস্তি  পৰিচালক: কেনী বসুমতাৰী   চিত্ৰগৃহলৈ: ২৮ এপ্ৰিল
৯। the consequences   পৰিচালক: চন্দ্ৰ শেখৰ দাস   চিত্ৰগৃহলৈ: ২৬ মে'
১০। শ্ৰীৰঘুপতি**      পৰিচালক: সুব্ৰত কাকতি  চিত্ৰগৃহলৈ ৫জুন 
১১। দ্য শ্লেমবুক*    পৰিচালক: প্ৰাঞ্জল গৈয়াৰী
  চিত্ৰগৃহলৈ: ৩০ জুন।
১২। tora's husband   পৰিচালক: ৰীমা দাস চিত্ৰগৃহলৈ: ২২ ছেপ্টেম্বৰ।
১৪। এটি নক্ষত্ৰ  পৰিচালক: ৰুদ্ৰজিৎ মজুমদাৰৰ  চিত্ৰগৃহলৈ : ৬ অক্টোবৰ।
১৫। মমতাৰ চিঠি  পৰিচালক: নিৰ্মল দাস  চিত্ৰগৃহলৈ: ৬ অক্টোবৰ।
১৬। বীৰ   পৰিচালক: নাৰায়ণ শীল          চিত্ৰগৃহলৈ: ১১ অক্টোবৰ।
১৭। ৰাঘৱ  পৰিচালনা: যতীন বৰা  চিত্ৰগৃহলৈ: ২৭ অক্টোবৰ।
১৮। ৰঙাটাপু-১৯৮২  পৰিচালক: আদিত্যম শইকীয়া চিত্ৰগৃহলৈ: ২৪ নৱেম্বৰ।
১৯। নেলীৰ কথা পৰিচালক: পাৰ্থজিৎ বৰুৱা    চিত্ৰগৃহলৈ: ৮ ডিচেম্বৰ।
২০। হেঁপাহৰ এনাজৰি পৰিচালক: কুবেৰ ৰাজ বৰদলৈ  চিত্ৰগৃহলৈ: ২৯ ডিচেম্বৰ

|| ২০২২ৰ আসমীয়া চিনেমা ||


১। চিনেমা: একলব্য**   চিত্ৰগৃহলৈ:৭ জানুৱাৰী  পৰিচালক: আলফ্ৰেড খান

২। চিনেমা: ৰাইনো এক্সপ্ৰেছ*  চিত্ৰগৃহলৈ: ৪ মাৰ্চ   পৰিচালক:  মণি সিনহা

৩। চিনেমা: গংগা-এখনি বোৱতী হিয়া*    চিত্ৰগৃহলৈ: ৬ মে'   পৰিচালক: মনি সিনহা

৪। চিনেমা: লোকেল উৎপাত***  চিত্ৰগৃহলৈ: ১৩ মে' পৰিচালক: কেনি  বসুমতাৰী

৫। চিনেমা: এমুঠি পুঠি****   চিত্ৰগৃহলৈ: ১৭ জুন পৰিচালক: কুলনন্দিনী মহন্ত

৬। চিনেমা: দাদা তুমি দুষ্ট বৰ*  চিত্ৰগৃহলৈ আহিছে: ২৪ জুন   পৰিচালক: সমীৰ বুঢ়াগোহাঞি

৭। চিনেমা: গুৱাহাটী ডায়েৰীজ**   চিত্ৰগৃহলৈ আহিছে:১৫ জুলাই  পৰিচালখ: প্ৰশান্ত শইকীয়া 

৮। চিনেমা: উপসৰ্গ***  চিত্ৰগৃহলৈ আহিছে: ২৯ জুলাই পৰিচালক: কংকন ডেকা

৯। চিনেমা: খং*  চিত্ৰগৃহলৈ আহিছে; ৫ আগষ্ট পৰিচালক: কুলদীপ বৰা

১০। চিনেমা: গো গো আই*  চিত্ৰগৃহলৈ আহিছে১৯ আগষ্ট  পৰিচালক: চন্দ্ৰ মুদৈ

১১। চিনেমা: জনকনন্দিনী** চিত্ৰগৃহলৈ আহিছে: ২ ছেপ্তেম্বৰ  পৰিচালক: কুঞ্জলতা গগৈ দাস

১২। চিনেম: বুলু ফিল্ম***  চিত্ৰগৃহলৈ: ৯ ছেপ্তেম্বৰ, ২০২২  পৰিচালক: হিমাংশু প্ৰসাদ দাস

১২। চিনেমা: বুম্বা ৰাইড**** (মিচিং ভাষাৰ) চিত্ৰগৃহলৈ আহিছে: ১৬ ছেপ্তেম্বৰ  পৰিচালক: বিশ্বজিৎ বৰা

১৩। চিনেমা:চেমখৰ****(ডিমাছা ভাষাৰ দ্বিতীয় খন চিনেমা) পৰিচালক: আইমী বৰুৱা  চিত্ৰগৃহলৈ:২৩ ছেপ্তেম্বৰ

১৩। চিনেমা: ব্ৰিজ**  চিত্ৰগৃহলৈ: ৩০ছেপ্তেম্বৰ পৰিচালক: কৃপাল কলিতা

১৪। চিনেমা: বেলকনিত ভগৱান*** চিত্ৰগৃহলৈ:৭ অক্টোবৰ  পৰিচালক: বিশ্বজিৎ বৰা

১৫। চিনেমা: মোৰ শেষ গান*** চিত্ৰগৃহলৈ: ১৪ অক্টোবৰ  পৰিচালক: প্ৰৱাল বৰুৱা

১৬। চিনেমা: ঘোষ্ট অফ মাইখুলী* চিত্ৰগৃহলৈ: ১৪ অক্টোবৰ পৰিচালক: পংকজ চ’ৰাম

১৭। চিনেমা: লংকা কাণ্ড* চিত্ৰগৃহলৈ: ২৮ অক্টোবৰ পৰিচালক: ৰজনী বৰ্মন

১৮। চিনমা:বন্ধু* চিত্ৰগৃহলৈ: ৪ নৱেম্বৰ পৰিচালক: ত্ৰিদীপ লাহন

১৯। চিনেমা:মেড ইন নলবাৰী***   চিত্ৰগৃহলৈ:২ ডিচেম্বৰ  পৰিচালক: তনুজ নাথ 
২০। চিনেমা: The Seventh String**** চিত্ৰগৃহলৈ: ২ ডিচম্বৰ পৰিচালক: বাহাৰুল ইছলাম
২১। চিনেমা: ভোলা ব'মভোলা*  চিত্ৰগৃহলৈ: ৯ ডিচেম্বৰ     পৰিচালক:চন্দ্ৰ মুদৈ
২২। চিনেমা: ৰাজনীতি* পৰিচালক: মনজিৎ শৰ্মা  চিত্ৰগৃহলৈ: ২৩ ডিচেম্বৰ
২৩। চিনেমা: ৰণ     পৰিচালক: দিগন্ত শৰ্মা   চিত্ৰগৃহলৈ: 


মন্তব্যসমূহ

Other posts

চিনেবোদ্ধা, চিনেযোদ্ধা আৰু অসমীয়া 'চিনেমা নোচোৱা' সীমান্ত শেখৰ /২

উৎপল বৰপূজাৰী,জাহ্নু বৰুৱা, বিতোপন বৰবৰা, যদুমনি দত্ত, ৰীমা দাসক অসম ৰাজ্যিক চলচ্চিত্ৰ (বিত্ত আৰু উন্নয়ন) নিগম পৰিসীমিতৰ অধ্যক্ষৰ দায়িত্ব দিব নোৱাৰাৰ কাৰণ কি? উৎপল বৰপূজাৰী,জাহ্নু বৰুৱা, বিতোপন বৰবৰা, যদুমনি দত্ত, ৰীমা দাসক অসম ৰাজ্যিক চলচ্চিত্ৰ (বিত্ত আৰু উন্নয়ন) নিগম পৰিসীমিতৰ অধ্যক্ষৰ দায়িত্ব দিব নোৱাৰাৰ কাৰণ কি? ৰাজ্যৰ লগতে দেশ-বিদেশৰ চিনেমাৰ অনুভৱ থকা এই নাম কেইটা উদাহৰণ মাত্ৰ। 'চিনেমা' জনা ( নিৰ্মাণ, বজাৰ, মহোৎসৱ ইত্যাদিৰ দখল থকা) লোকৰ আকাল অসমত আছে বুলি নাভাবো। এই কথা স্পষ্ট 'অসমীয়া চিনেমা'ৰ 'উন্নয়ন'ৰ বাবে অসমীয়া চিনেমাৰ লগতে 'দেশ-বিদেশৰ চিনেমা' জানিব লগিব। অধ্যয়ণ কৰিব লাগিব অধ্যক্ষ গৰাকীয়ে।  ( যদি অধ্যক্ষ গৰাকীৰ কাম কেৱল চহী কৰা, তেতিয়া হ'লে বেলেগ কথা! তেতিয়া আমি জানিব বিছাৰিম-- অধ্যক্ষ গৰাকীয়ে কাৰ নিৰ্দেশত চহী কৰে?) চৰ্চ হৈছে --অধ্যক্ষৰ আসনত বহুওৱা সীমান্ত শেখৰে কোনোবা ইণ্টাৰভিউত হেনো কৈছিল অসমীয়া চিনেমা নাচাওঁ বুলি! যদি এয়া সত্য, স্বাভাবিকতে কব লাগিব --অসমীয়া চিনেমা নোচোৱা অধ্যক্ষ এগৰাকীৰ নেতৃত্বত অসমীয়া চিনেমাৰ উত...

ভূপেন হাজৰিকা, চিনেমা আৰু চিনেমাৰ জাল /৯

Bhupen Hazarika "এৰা বাটৰ সুৰ"-এ চিনে অভিজ্ঞতা দিলে ভূপেন হাজৰিকাক। চিত্ৰৰসিকে ভাল পালে, চিনেমা আলোচকেও প্ৰশংসা কৰিলে-- সেয়াই আছিল প্ৰথম চিনেকৰ্মৰ সুখ। দুখ-- ৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ বঁটাৰ "সুখ" আশা কৰিছিল, নাপালে। নপোৱাৰ বাবে আছৰিত হৈছিল, চিনেমা খনৰ দৰ্শক হোৱা চিনেমা আলোচক সকলো। কলিকতাৰ আলোচক সকলৰ ওচৰত ভৃপেন হাজৰিকাই নিজৰ মনৰ চিনেসুখ প্ৰকাশ কৰিছিল এনেদৰে-- "ছবি ভাল পোৱা সকলে ভাল পাইছে, আপোনালোকে ভাল পাইছে। আপোনালোকৰ ভাল পোৱাই মোৰ সুখ বঢ়াইছে। আৰু ছবি কৰিবলৈ সাহস দিছে। আৰু ছবি কৰিম। 'এৰা বাটৰ সুৰ'ৰ দৰে নহয়, কিছু বেলেগ। 'এৰা বাটৰ সুৰ'-এ শিকালে, যি শিকালে সেই খিনিৰে বেলেগ কৰিম।" (উৎস: চিত্ৰবাণী, সম্পাদক: গৌৰ চট্টোপধ্যায়) প্ৰথম পৰিচালনাৰ প্ৰায় ৪ বছৰ পাছত হাতত ল'লে দ্বিতীয় খন অসমীয়া চিনেমাৰ কাম। ("মোৰ মগজুত খেলালে, মই এখন অসমীয়া ছবি কৰিম। কিন্তু মই কিন্তু নলওঁ। 'এৰাবাটৰ সুৰখন পৰীক্ষামূলক আছিল, কাহিনী নাছিল। গতিশীল সমূহ এটাই বুটলি লোৱা অভিজ্ঞতাখিনিয়েই 'এৰাবাটৰ সুৰ। এইবাৰ মই ক্লাছিক বস্তু, এটা লোৱাৰ কথা ভাবিলোঁ, যিটো গাঁৱ...

গীতটো আৰু এবাৰ শুনাবানে?

assamese singer by: Utpal Mena মহাশ্বেতাই গাইছিল-- "অস্ত আকাশৰে সপোন ৰহণ সানি ক্লান্ত লুইতৰে হেঙুলীয়া পানী। বৈয়ে যায়, বৈয়ে যায়, বৈয়ে যায়..." মঞ্চলৈ উঠি আহিয়ে স্বনামধন্য ভাৰতীয় সৰোদবাদক তথা শাস্ত্রীয় সঙ্গীতজ্ঞ আমজাদ আলী খানে কৈছিল, মহাশ্বেতা গীতটো আৰু এবাৰ শুনাবানে? শুনাইছিল। তন্ময় হৈ শুনিছিল সংগীত নক্ষত্ৰই। ২৪ ছেপ্টেম্বৰ। নতুন দিল্লীৰ শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱ ভৱনত মোৰ ভূপেন হাজৰিকা প্ৰকল্পৰ দ্বিতীয় খণ্ড "Bhupen Hazarika Volume II"  উন্মোচন কৰিছিল সংগীত নক্ষত্ৰ আমজাদ আলী খানে। এই অনুষ্ঠান মুকলি কৰা হৈছিল মহাশ্বেতাই গোৱা "ভূপেন্দ্ৰ সংগীত"টোৰে।  এই যে গীতটো গাইছিল তাৰ আগলৈকে মহাশ্বেতা নামৰ গায়িকা গৰাকীক আমিয়ো জনা নাছিলোঁ। শুনিছিলো মাত্ৰ। ইউটিউবত। কিন্তু ইমান সুন্দৰ সাংগীতিক অনুভৱ কৰা নাছিলোঁ, মঞ্চত "অস্ত আকাশৰে সপোন..." শুনাৰ আগলৈকে। ১৯৫৮ চনতে সুধাকণ্ঠই শব্দ-সুৰেৰে ৰচনা কৰা এই গীতত আকৌ এবাৰ অনুভৱ কৰিছিলোঁ "লুইতৰ অস্ত ৰবিৰ সৌন্দৰ্য", "দুয়ো পাৰে কত মানুহ, কত যে ইতিহাস", "জীৱনৰে দিগন্ত অপাৰ" ইত্যাদি। পাছত মহাশ্বেতাক সুধিছিলোঁ--...

The Seventh String

" The Seventh String by: Utpal Mena "The Seventh String" (দ্যা চেভেন্থ ষ্ট্ৰিং) --নাট্যকৰ্মী বাহাৰুল ইছলামৰ চিনেকৰ্ম। চিনেমা খনৰ লেখক বৰ্ষা বাহাৰ। নাট্যকৰ্মী বাহাৰুল ইছলামৰ তনয়া বৰ্ষা বাহাৰে ইংৰাজিত লিখা এটা চুটি গল্প চিনেমা খনৰ শিপা। --চিনেমা খনত লেখক বৰ্ষা বাহাৰ এটা "চৰিত্ৰ'লৈ ৰূপান্তৰ হৈছে, যিটো "চৰিত্ৰ" (নিষ্ঠা কাশ্যপ) চিনেমা খনৰ মূল বিন্দু, যিটো বিন্দুৰ সৰল ৰৈখিক গতিয়ে আকাৰ দিছে এটা কাহিনীৰ। "বাস্তৱবাদ"ৰ ওচৰৰ কাহিনী, বাস্তৱ অভিনয় (realistic acting) -ৰে নিৰ্মাণ কৰা ৰূপালী গল্পৰ। শীৰ্ষ বিন্দু (climax)-ৰ পৰা গতি কৰিছে নিষ্ঠা কাশ্যপ বিন্দুটো। নিষ্ঠাই মৃত্যু বিচাৰিছে। হাতৰ শিৰা কাটি চৰম সিদ্ধান্ত লোৱাৰ চেষ্টা নিষ্ঠাৰ। এই প্ৰথম বিন্দুটো পৰিচালকে ঠিয় কৰাইছে কেমেৰাৰ ভাষাৰে। কাট কাট-- কেইটা মান শ্বটেৰে। চিনেমেটিক কাৰবাৰত --উত্তেজনা। দৰ্শকক ভাবিবলৈ সময় দিয়া নাই। উত্তেজনাৰ মাজত সোমাবলৈ বাধ্য-- দৰ্শক। আৰু যেতিয়া দৰ্শক উত্তেজনাৰ পৰা মুক্ত হৈছে কাহিনীয়ে আকাৰ লৈ গতি কৰিছে। কাহিনীয়ে দৰ্শকক বন্দী কৰিছে। --ৰূপালী গল্পটো আৰম্ভ হৈছে মুম্বাইত। লো...