|| ৰাগ-বিৰাগ (Vacation for a Sanyasi) ||
প্ৰযোজক: ভবেন বৰুৱা, খনিন বৰুৱা
পৰিচালক: বিদ্যুৎ চক্ৰৱৰ্তী
লেখক: ৰঞ্জিত শৰ্মা
চিত্ৰগ্ৰহণকাৰী: মৃণাল কান্তি দাস
সম্পাদনা: এ শ্ৰীকৰ প্ৰসাদ
সংগীত: শ্বেৰ চৌধুৰী
অভিনয়ত: প্ৰাঞ্জল শইকীয়া, চিমি, জ্ঞানদা কাকতি, বিদ্যা ৰাও, জোৱান দত্ত, সঞ্জীৱ হাজৰিকা, নীলু চক্ৰৱৰ্তী, মুনিন বৰুৱা, ডাঃ হাদি আলম বৰা, সাগৰ সংগম সৰকাৰ, কৌশিক নাথ, বিউটি সভাপণ্ডিত, জুনু বৰুৱা আদি।
চিত্ৰগৃহলৈ: ১৯৯৬
"ৰাগ-বিৰাগ" --বিদ্যুৎ চক্ৰৱৰ্তীৰ প্ৰথম স্বাধীন পৰিচালনা। প্ৰথম পৰিচালনাতে স্পষ্ট-- পৰিচালক গৰাকীৰ পৈনত চিনে-চিন্তা, পৰিচালনা শক্তি। ।
এই চিনেমা খনলৈ আহিছিল-- পৰিচালকৰ শ্ৰেষ্ঠ প্ৰথম চিনেমাৰ ইন্দিৰা গান্ধী শিতানৰ ৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ বঁটা (১৯৯৭)। চিনেমা খনলৈ আহিছিল আৰু দুটা শিতানত ৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ বঁটা-- শ্ৰেষ্ঠ সম্পাদক: এ শ্ৰীকৰ প্ৰসাদ, শ্ৰেষ্ঠ চিত্ৰগ্ৰহণকাৰী: মৃণাল কান্তি দাস। ভাৰতীয় পেনোৰামত (১৯৯৭ উদ্বোধনী চিনেমা হিচাপে) এই চিনেমা খন প্ৰদৰ্শন কৰা হয়।
চিনেমা খনৰ কাহিনী: এটা নগৰীয় মধ্যবিত্তীয় পৰিয়াল। সময়: নব্বৈৰ দশক। পৰিয়ালটোৰ প্ৰতিজনৰে মোক্ষ, মুক্তি আৰু সুখ সম্পৰ্কে নিজানিজা দৃষ্টিভঙ্গী আছে। কাহিনীৰ এটা বিন্দু ভাৰ্গৱ, যিয়ে জীৱনৰ অৰ্থ বিছাৰি ঘৰৰ পৰা ওলাই গৈছিল, সন্ন্যাসী হৈছিল। ভাৰ্গৱৰ এজন ভতিজাক সুৰজিতেও পোন্ধৰ বছৰ পাছত খুৰাকৰ বাট লবলৈ প্ৰস্তুতি চলিয়। ঘৰখনত উৎকণ্ঠাৰ সৃষ্টি হয়! আইতাককে ধৰি সকলোৱে বুজালে ঘৰ এৰি নাযাবলৈ, বুজনিয়ে কাম নিদিলে! আইতাকে সন্ন্যাসী ভাৰ্গৱক মাতিবলৈ ক’লে। মাতিবলৈ গ'ল-- পৰী। চিনেমা খনৰ কাহিনীৰ আন এটা বিন্দু, নাৰী চৰিত্ৰ।
পৰীৰ সম্পৰ্ক আছিল ভাৰ্গৱ আন এজন ভতিজা অৰ্ণৱৰ সৈতে। অন্তৰঙ্গ সম্পৰ্ক। এদিন অৰ্ণৱে বিপ্লৱী সংগঠনত যোগদান কৰি ঘৰৰ পৰা ওলাই যায়। অৰ্ণৱ-পৰীৰ সম্পৰ্ক ইমানতে ইতি হয়। পাছলৈ তাইৰ বন্ধুত্ব হয় সুৰজিতৰ সৈতে। সন্যাসৰ প্ৰতি আকৰ্ষিত হোৱাৰ পাছত সুৰজিতে তাইৰ আঁতৰে আঁতৰে ফুৰে।
পৰীৰ সৈতে আশ্ৰমৰ পৰা আহি ভাৰ্গৱে সুৰজিতক বুজাবলৈ চেষ্টা কৰে। বুজাওঁতে বুজাওঁতে ভাৰ্গৱে এদিন অনুভৱ কৰিলে যে তেওঁ নাৰীৰ প্ৰেম নাপালে। আৰু পৰীৰ প্ৰতি আকৰ্ষণ অনুভৱ কৰে। পৰীক তেওঁৰ আসক্তিৰ কথা জনালে। কিন্তু পৰীৰ বাবে এই প্ৰেম গ্ৰহণৰ বাট নাছিল। ভাৰ্গৱৰ ইমান দিনৰ সাধনা ভ্ৰষ্ট হৈ গ’ল বুলিঅনুশোচনা হ’ল! পুনৰ নতুনকৈ সাধনা কৰাৰ সংকল্পেৰে ভাৰ্গৱে আকৌ আশ্ৰমলৈ যাত্ৰা কৰিলে। সুৰজিতেও সন্যাস গ্ৰহণ কৰিলে, ঘৰ এৰিলে। আৰু পৰীয়ে ভাৰ্গৱৰ আন এজন ভতিজাক মণ্টুৰ সৈতে নতুন বাটত সুখৰ সন্ধানত খোজ দিলে।
চিনেমা খনৰ গতিত অনুভৱ হয়-- পৰিচালকে সুখৰ সন্ধানে সৃষ্টি কৰি ভ্ৰমক সংযোগ কৰিছে সন্যাস আৰু পৰী নামৰ নাৰী চৰিত্ৰটোৰে।
পৰীৰে গুঠিছে চাৰি পুৰুষ চৰিত্ৰ। সন্যাস আৰু পৰীক প্ৰতিক ৰূপত ভৱাৰ অৱকাশ দিছে পৰিচালকে।
বিষয় বস্তু, কাহিনী কোৱাৰ শৈলীৰ লগতে চিনেমা খনৰ সৌন্দৰ্য --(সংলাপ, সংগীতকে ধৰি) শব্দ। পৰিচালক শব্দ প্ৰয়োগত যিমান সচেতন, সিমানেই সচেতন কেমেৰাৰ ভাষা প্ৰয়োগত।
মন্তব্যসমূহ
একটি মন্তব্য পোস্ট করুন