সরাসরি প্রধান সামগ্রীতে চলে যান

চিনেমাৰ জুবিন

জুবিন গাৰ্গ অভিনেতা নাছিল। "অভিনেতা জুবিন" নিৰ্মাণ কৰিছিল বা নিৰ্মাণ কৰাইছিল। "গায়ক ইমেজ"ৰ পৰা "নায়ক ইমেজ"ৰ মাজত বন্দী হব পাৰিছিল "মনযায়"ত। এম মণিৰামৰ পৰিচালনাৰে নিৰ্মান কৰা অসমীয়া চিনেমা "মনযায়"ত মানৱৰ চৰিত্ৰত দৰ্শকে, চিত্ৰৰসিকে গ্ৰহণ কৰিছে। চিনেমা খন চিত্ৰগৃহলৈ আহিছিল ২০০৮ চনত। বিশ্লেষণ কৰিলে স্পষ্ট হয়-- মানৱ কিন্তু "জুবিন"ৰ পৰা মুক্ত নাছিল। মানৱে কথা কৈছিল (সংলাপ প্ৰক্ষেপন কৰিছিল) জুবিনৰ দৰে। চেহেৰা-শৰীৰ ভাষাতো মানৱ "জুবিন"ৰ পৰা মুক্ত নহয়। তথাপি চিত্ৰৰসিকে জুবিনৰ অভিনয় গ্ৰহণ কৰিছে। মুনিন বৰুৱাৰ "দীনবন্ধু" (২০০৪)-ৰ বিপুলকো দৰ্শকে গ্ৰহণ কৰিছে। চৰিত্ৰ দুটাৰ মাজত দূৰত্ব অতি কম। কিন্তু বিপুলতকৈ মানৱ বেছি উজ্বল। "চৰিত্ৰ" দুটাক চিত্ৰৰসিকে ইতিবাচক সহাৰি দিয়াৰ প্ৰাথমিক কাৰণ-- cinematic acting, যাক আমি বাস্তবিক অভিনয় (realistic acting) বুলিব পাৰোঁ। আমাৰ ধাৰণা-- জুবিনে সততে (যদিওবা চিনেমা পৰিচিলকৰ মাধ্যম) "জুবিন"ৰ মাজতে থাকি "চৰিত্ৰ"ক গতি দিয়ে বা পৰিচালকক চৰিত্ৰ নিৰ্মাণত সহায় কৰে। 
"তুমি মোৰ মাথোঁ মোৰ"ত জুবিনে (চিনেমা খনৰ পৰিচালক: জুবিন গাৰ্গ। প্ৰথম পৰিচালনা। চিত্ৰগৃহলৈ আহিছিল ২০০০ চনত।) নিজকে ৰোমাণ্টিক হিৰো ইমেজত নিৰ্মাণ কৰিছিল। স্বাভাৱিকতে কেচা অভিনয়। এই বাটে আগবাঢ়ি জুবিনে পৈনত অভিনৰে পৰিচালকক চৰিত্ৰ নিৰ্মাণত সহায় কৰিছিল "গানে কি আনে"ত (পৰিচালক: ৰাজেশ যশপাল। চিত্ৰগৃহলৈ আহিছিল ২০১৬-ত)। এই চৰিত্ৰটো বহু পৰিমানে "জুবিন ইমেজ" মুক্ত, যাৰ বাবে "ৰ’দৰ চিঠি" (পৰিচালক: বাহাৰুল ইছলাম। চিত্ৰগৃহলৈ আহিছিল ২০১৪-ত।), "ডক্টৰ বেজবৰুৱা ২" (পৰিচালক: নিপন গোস্বামী। চিত্ৰগৃহলৈ আহিছিল ২০২৩-ত।), "চিকাৰ" (পৰিচালক: দেবাংকৰ বৰগোহাঁই। চিত্ৰগৃহলৈ আহিছিল ২০২৪-ত।), "সাত নম্বৰৰ সন্ধানত" (পৰিচালক: আব্দুল মজিদ। চিত্ৰগৃহলৈ আহিছিল ২০১৬-ত।), "প্ৰিয়াৰ প্ৰিয়" (পৰিচালক: মুনিন বৰুৱা। চিত্ৰগৃহলৈ আহিছিল ২০১৭-ত।), "দি আণ্ডাৰৱৰ্ল্ড" (পৰিচালক: ৰাজেশ যশপাল। চিত্ৰগৃহলৈ আহিছিল ২০১৮-ত।), "ৰাজনীতি" (পৰিচালক: মঞ্জিত শৰ্মা। চিত্ৰগৃহলৈ আহিছিল ২০২২-ত।) -তকৈ ওপৰত ৰাখিব পাৰি। "চৰিত্ৰ" ভিন্ন। মুনিন বৰুৱাই "কমেডি হিৰো"ৰো বাট দিছিল। কিন্তু জুবিনে "জুবিন ইমেজ"-এৰেহে পৰিচালকৰ নিৰ্দেশ মানিছিল, আমাৰ ধাৰণাত। 
জুবিন গাৰ্গে নিজৰ বাবে নিৰ্মাণ কৰা দুটা চৰিত্ৰ-- কৰ্ণেল গোস্বামী (চিনেমা: মিছন চাইনা। ২০১৭।), অনিৰ্বাণ ভট্টাচাৰ্য (চিনেমা: কাঞ্চনজংঘা। ২০১৯।)। এয়াই সত্য-- চৰিত্ৰ দুটা "বলিউডী ষ্টাইল"ৰ। অভিনয়ৰ সুযোগ লোৱা নাছিল, "চৰিত্ৰ"ক লৈ কাহিনীক দ্ৰুত গতি দিয়াত গুৰুত্ব দিছিল। আমাৰ ধাৰণত-- দৰ্শকে "জুবিনৰ চিনেমা" বুলিয়ে গ্ৰহণ কৰিছিল। তুলনা মুলক ভাৱে কৰ্ণেল গোস্বামীতকৈ অনিৰ্বান শ্ৰেষ্ঠ (অভিনয়), অভিনয়-শক্তি প্ৰয়োগৰ বাবে কিছু "ফুটেজ" লৈছিল। 
--এই খিনিতে চৰ্চা নকৰিলে ভুল হ'ব-- জুবিন গাৰ্গে পৰিচালনা কৰা দ্বিতীয় আৰু তৃতীয় চিনেমা দুখনত "বজাৰ-চিন্তা"ত জোৰ দিছিল। লক্ষ্য আছিল-- অসমীয়া চিনেমাৰ বজাৰ খন বহল কৰা। "বিগ-বাজেট, বিগ-বাজাৰ"। সকলোকে আছৰিত কৰি ২ কোটি টকা বাজেটৰ "মিছন চাইনা" নিৰ্মাণ কৰিছিল। সফলো হৈছিল। চিনেমা খনৰ প্ৰথম পৰ্যায়ত সৰ্বমুঠ আয় ৬.০৭ কোটি টকা। "কাঞ্চনজংঘা" নিৰ্মাণ কৰিছিল ১.৫ কোটি টকা খৰচ কৰি। প্ৰথম পৰ্যায়ত সৰ্বমুঠ আয় ৫.১২ কোটি টকা। এই বাণিজ্যিক সফলতাই অসমীয়া চিনেমাৰ প্ৰযোজকক সাহস দিছে, নতুন বাণিজ্যিক বাট দেখুৱাছে। --জুবিনৰ এই সফলতাৰ মূল-মন্ত্ৰ আছিল আত্মবিশ্বাস। "অসমীয়া চিনেমা নচলে"ৰ দৰে কথা মনলৈ অনা নাছিল। "কিয় নচলিব, চলামেই" ধাৰণাৰে আগবাঢ়িছিল। ক'ব পাৰি-- জুবিনৰ সাহস আৰু বজাৰ-চিন্তা দক্ষতাৰ বাবেই "বিগ-বাজেট, বিগ-বাজাৰ" সূত্ৰ সফল হৈছে। 
আহিছোঁ-- জুবিনে অভিনয় কৰা "ৰৈ ৰৈ বিনালে"লৈ। জুবিনৰ চিনে-চিন্তাৰে ৰাজেশ ভূঞাই পৰিচালনা কৰা এই চিনেমা খনৰ বাজেট ৪ কোটি টকা। প্ৰথম দিনটোৰ সংগ্ৰহ ২.৫২ কোটি টকা। অসমীয়া চিনেমাৰ বজাৰত "নতুন ৰেকৰ্ড"। এই খিনিতে আমি এনে দৰেও চৰ্চা কৰিব পাৰো-- অসমীয়া চিনেমা ৰ "বজাৰ" খন আজিৰ তাৰিখতো বলিউদ বা তেলেগু ইত্যাদি চিনেমাৰ "বজাৰ"ৰ সৈতে তুলনা কৰিব পৰা পৰ্যায় পোৱা নাই। পোৱা সহজ নহয়। গতিকে তুলনা কৰা উচিৎ নহয়। যোৱা ৩১ অক্টোবৰত (২০২৫) চিত্ৰগৃহলৈ অহা তেলেগু চিনেমা (Baahubali: The Epic) "বাহুবলী"ৰ প্ৰথম দিনটোৰ মুঠ বাণিজ্য বিশ্বজুৰি প্ৰায় ১৯ কোটি টকা। ইয়াৰ মুঠ সংগ্ৰহ ভাৰতত প্ৰায় ১৫ কোটি টকা। এই বাণিজ্য মনত ৰাখি আমি "অসমীয়া চিনেমা" বা অসমীয়া ভাষাৰ চিনেমা এখনৰ "বাণিজ্য স্থান" নিৰ্ধাৰণ কৰিলে শুদ্ধ নহব। শুদ্ধ নহব-- এই বাণিজ্য মনত ৰাখি "বাহুবলী"ক প্ৰথম স্থানত ৰাখিলে। আমাৰ "অংক"ত-- যোৱা ৩১ অক্টোবৰত চিত্ৰগৃহলৈ অহা ভাৰতীয় চিনেমাৰ "বক্স অ'ফিচ ৰিপ'ৰ্ট"ত প্ৰথম স্থানত থাকিব লাগে "ৰৈ ৰৈ বিনালে"। "বাহুবলী"ৰ তুলনাত (আনুমানিক বাজেট: প্ৰায় ৪০০ কোটি টকা) "ৰৈ ৰৈ বিনালে"ৰ বাজেট অতি কম। ৪ কোটি টকা। 
--জুবিনৰ লক্ষ্য আছিল "ভাৰতীয় বাণিজ্যিক চিনেমা"ৰে ফেৰ মাৰা। সফল হ'ল-- জীৱনৰ শেষ চিনে কৰ্মৰে।
[জুবিনৰ "চিনেমাৰ গীত,সংগীত" আৰু "ৰৈ ৰৈ বিনালে"ৰ অভিনয় চৰ্চালৈ অনা নাই।]
--উৎপল মেনা


মন্তব্যসমূহ

  1. আলোচনাটোৱে চিনেমাৰূপৰ জুবিনক চিত্ৰিত কৰিব পাৰিছে। ভৱিষ্যতে অধিক তথ্য আৰু গভীৰ ৰূপত আলোচনা কৰাৰ থল আছে।

    উত্তরমুছুন
  2. 'চিনেমাৰ জুবিন' অতি সাৱলীল লেখা।

    উত্তরমুছুন

একটি মন্তব্য পোস্ট করুন

Other posts

চিনেবোদ্ধা, চিনেযোদ্ধা আৰু অসমীয়া 'চিনেমা নোচোৱা' সীমান্ত শেখৰ /২

উৎপল বৰপূজাৰী,জাহ্নু বৰুৱা, বিতোপন বৰবৰা, যদুমনি দত্ত, ৰীমা দাসক অসম ৰাজ্যিক চলচ্চিত্ৰ (বিত্ত আৰু উন্নয়ন) নিগম পৰিসীমিতৰ অধ্যক্ষৰ দায়িত্ব দিব নোৱাৰাৰ কাৰণ কি? উৎপল বৰপূজাৰী,জাহ্নু বৰুৱা, বিতোপন বৰবৰা, যদুমনি দত্ত, ৰীমা দাসক অসম ৰাজ্যিক চলচ্চিত্ৰ (বিত্ত আৰু উন্নয়ন) নিগম পৰিসীমিতৰ অধ্যক্ষৰ দায়িত্ব দিব নোৱাৰাৰ কাৰণ কি? ৰাজ্যৰ লগতে দেশ-বিদেশৰ চিনেমাৰ অনুভৱ থকা এই নাম কেইটা উদাহৰণ মাত্ৰ। 'চিনেমা' জনা ( নিৰ্মাণ, বজাৰ, মহোৎসৱ ইত্যাদিৰ দখল থকা) লোকৰ আকাল অসমত আছে বুলি নাভাবো। এই কথা স্পষ্ট 'অসমীয়া চিনেমা'ৰ 'উন্নয়ন'ৰ বাবে অসমীয়া চিনেমাৰ লগতে 'দেশ-বিদেশৰ চিনেমা' জানিব লগিব। অধ্যয়ণ কৰিব লাগিব অধ্যক্ষ গৰাকীয়ে।  ( যদি অধ্যক্ষ গৰাকীৰ কাম কেৱল চহী কৰা, তেতিয়া হ'লে বেলেগ কথা! তেতিয়া আমি জানিব বিছাৰিম-- অধ্যক্ষ গৰাকীয়ে কাৰ নিৰ্দেশত চহী কৰে?) চৰ্চ হৈছে --অধ্যক্ষৰ আসনত বহুওৱা সীমান্ত শেখৰে কোনোবা ইণ্টাৰভিউত হেনো কৈছিল অসমীয়া চিনেমা নাচাওঁ বুলি! যদি এয়া সত্য, স্বাভাবিকতে কব লাগিব --অসমীয়া চিনেমা নোচোৱা অধ্যক্ষ এগৰাকীৰ নেতৃত্বত অসমীয়া চিনেমাৰ উত...

ভূপেন হাজৰিকা, চিনেমা আৰু চিনেমাৰ জাল /৯

Bhupen Hazarika "এৰা বাটৰ সুৰ"-এ চিনে অভিজ্ঞতা দিলে ভূপেন হাজৰিকাক। চিত্ৰৰসিকে ভাল পালে, চিনেমা আলোচকেও প্ৰশংসা কৰিলে-- সেয়াই আছিল প্ৰথম চিনেকৰ্মৰ সুখ। দুখ-- ৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ বঁটাৰ "সুখ" আশা কৰিছিল, নাপালে। নপোৱাৰ বাবে আছৰিত হৈছিল, চিনেমা খনৰ দৰ্শক হোৱা চিনেমা আলোচক সকলো। কলিকতাৰ আলোচক সকলৰ ওচৰত ভৃপেন হাজৰিকাই নিজৰ মনৰ চিনেসুখ প্ৰকাশ কৰিছিল এনেদৰে-- "ছবি ভাল পোৱা সকলে ভাল পাইছে, আপোনালোকে ভাল পাইছে। আপোনালোকৰ ভাল পোৱাই মোৰ সুখ বঢ়াইছে। আৰু ছবি কৰিবলৈ সাহস দিছে। আৰু ছবি কৰিম। 'এৰা বাটৰ সুৰ'ৰ দৰে নহয়, কিছু বেলেগ। 'এৰা বাটৰ সুৰ'-এ শিকালে, যি শিকালে সেই খিনিৰে বেলেগ কৰিম।" (উৎস: চিত্ৰবাণী, সম্পাদক: গৌৰ চট্টোপধ্যায়) প্ৰথম পৰিচালনাৰ প্ৰায় ৪ বছৰ পাছত হাতত ল'লে দ্বিতীয় খন অসমীয়া চিনেমাৰ কাম। ("মোৰ মগজুত খেলালে, মই এখন অসমীয়া ছবি কৰিম। কিন্তু মই কিন্তু নলওঁ। 'এৰাবাটৰ সুৰখন পৰীক্ষামূলক আছিল, কাহিনী নাছিল। গতিশীল সমূহ এটাই বুটলি লোৱা অভিজ্ঞতাখিনিয়েই 'এৰাবাটৰ সুৰ। এইবাৰ মই ক্লাছিক বস্তু, এটা লোৱাৰ কথা ভাবিলোঁ, যিটো গাঁৱ...

গীতটো আৰু এবাৰ শুনাবানে?

assamese singer by: Utpal Mena মহাশ্বেতাই গাইছিল-- "অস্ত আকাশৰে সপোন ৰহণ সানি ক্লান্ত লুইতৰে হেঙুলীয়া পানী। বৈয়ে যায়, বৈয়ে যায়, বৈয়ে যায়..." মঞ্চলৈ উঠি আহিয়ে স্বনামধন্য ভাৰতীয় সৰোদবাদক তথা শাস্ত্রীয় সঙ্গীতজ্ঞ আমজাদ আলী খানে কৈছিল, মহাশ্বেতা গীতটো আৰু এবাৰ শুনাবানে? শুনাইছিল। তন্ময় হৈ শুনিছিল সংগীত নক্ষত্ৰই। ২৪ ছেপ্টেম্বৰ। নতুন দিল্লীৰ শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱ ভৱনত মোৰ ভূপেন হাজৰিকা প্ৰকল্পৰ দ্বিতীয় খণ্ড "Bhupen Hazarika Volume II"  উন্মোচন কৰিছিল সংগীত নক্ষত্ৰ আমজাদ আলী খানে। এই অনুষ্ঠান মুকলি কৰা হৈছিল মহাশ্বেতাই গোৱা "ভূপেন্দ্ৰ সংগীত"টোৰে।  এই যে গীতটো গাইছিল তাৰ আগলৈকে মহাশ্বেতা নামৰ গায়িকা গৰাকীক আমিয়ো জনা নাছিলোঁ। শুনিছিলো মাত্ৰ। ইউটিউবত। কিন্তু ইমান সুন্দৰ সাংগীতিক অনুভৱ কৰা নাছিলোঁ, মঞ্চত "অস্ত আকাশৰে সপোন..." শুনাৰ আগলৈকে। ১৯৫৮ চনতে সুধাকণ্ঠই শব্দ-সুৰেৰে ৰচনা কৰা এই গীতত আকৌ এবাৰ অনুভৱ কৰিছিলোঁ "লুইতৰ অস্ত ৰবিৰ সৌন্দৰ্য", "দুয়ো পাৰে কত মানুহ, কত যে ইতিহাস", "জীৱনৰে দিগন্ত অপাৰ" ইত্যাদি। পাছত মহাশ্বেতাক সুধিছিলোঁ--...

The Seventh String

" The Seventh String by: Utpal Mena "The Seventh String" (দ্যা চেভেন্থ ষ্ট্ৰিং) --নাট্যকৰ্মী বাহাৰুল ইছলামৰ চিনেকৰ্ম। চিনেমা খনৰ লেখক বৰ্ষা বাহাৰ। নাট্যকৰ্মী বাহাৰুল ইছলামৰ তনয়া বৰ্ষা বাহাৰে ইংৰাজিত লিখা এটা চুটি গল্প চিনেমা খনৰ শিপা। --চিনেমা খনত লেখক বৰ্ষা বাহাৰ এটা "চৰিত্ৰ'লৈ ৰূপান্তৰ হৈছে, যিটো "চৰিত্ৰ" (নিষ্ঠা কাশ্যপ) চিনেমা খনৰ মূল বিন্দু, যিটো বিন্দুৰ সৰল ৰৈখিক গতিয়ে আকাৰ দিছে এটা কাহিনীৰ। "বাস্তৱবাদ"ৰ ওচৰৰ কাহিনী, বাস্তৱ অভিনয় (realistic acting) -ৰে নিৰ্মাণ কৰা ৰূপালী গল্পৰ। শীৰ্ষ বিন্দু (climax)-ৰ পৰা গতি কৰিছে নিষ্ঠা কাশ্যপ বিন্দুটো। নিষ্ঠাই মৃত্যু বিচাৰিছে। হাতৰ শিৰা কাটি চৰম সিদ্ধান্ত লোৱাৰ চেষ্টা নিষ্ঠাৰ। এই প্ৰথম বিন্দুটো পৰিচালকে ঠিয় কৰাইছে কেমেৰাৰ ভাষাৰে। কাট কাট-- কেইটা মান শ্বটেৰে। চিনেমেটিক কাৰবাৰত --উত্তেজনা। দৰ্শকক ভাবিবলৈ সময় দিয়া নাই। উত্তেজনাৰ মাজত সোমাবলৈ বাধ্য-- দৰ্শক। আৰু যেতিয়া দৰ্শক উত্তেজনাৰ পৰা মুক্ত হৈছে কাহিনীয়ে আকাৰ লৈ গতি কৰিছে। কাহিনীয়ে দৰ্শকক বন্দী কৰিছে। --ৰূপালী গল্পটো আৰম্ভ হৈছে মুম্বাইত। লো...