প্ৰায় এবছৰ পাছত আকৌ এই চৰ্চা। (চিনেবোদ্ধা, চিনেযোদ্ধা আৰু অসমীয়া 'চিনেমা নোচোৱা' সীমান্ত শেখৰ /৪ ৰ পাছত)
অপেক্ষা কৰিলোঁ। অনুভৱ কৰিলোঁ। অসমীয়া চিনেমাৰ উন্নয়ণৰ স্বাৰ্থত ASFFDC -য়ে কি কাম কৰিলে বুজিবলৈ চেষ্টা কৰিলোঁ।
filmfinance.assam.gov.in/as ৱেবছাইটত চকু ফুৰালোঁ, বিভাগটোৰ 'কাম' বুজিবলৈ।
" ASFFDC-এ নিম্নোক্ত কাৰ্যাৱলী সম্পাদন কৰে।
>>অসমীয়া ছবি প্ৰযোজনা কৰিবলৈ বিত্তৰ যোগান।
>>শিল্পী কল্যাণ নিধি যোগে চলচ্চিত্ৰৰ সৈতে
জড়িত শিল্পী, কলা-কুশলীলৈ আৰ্থিক
সহযোগিতা আগবঢোৱা।
>>চলচ্চিত্ৰ সংগ্ৰহালয় যোগে চলচ্চিত্ৰ সম্পৰ্কীয়
সামগ্ৰী, নথি আদিৰ সংৰক্ষণ, প্ৰদৰ্শন।
>> ফিল্ম আৰ্কাইভত ছবিৰ প্ৰিণ্ট সংৰক্ষণ
>> ভাৰাৰ বিনিময়ত ১০০জনীয়া আসনৰ
বাতানুকুল প্ৰেক্ষাগৃহৰ ব্যৱস্থা কৰা।
>>ভাৰাৰ বিনিময়ত শ্বুটিং জেনেৰেটৰ ভেনৰ
যোগান।"
সীমান্ত শেখৰৰ নেতৃত্বত এই 'কাৰ্যাৱলী'ৰ সম্পাদন কেনেদৰে আগবাঢ়িছে জানিবলৈ, বুজিবলৈ চেষ্টা কৰি আছোঁ। আমি বুজিবলৈ চেষ্টা কৰি আছোঁ-- মাজে মাজে যে বিভাগটোৰ ফালৰ পৰা অসমীয়া চিনেমাৰ উন্নয়ণৰ বাট বিছাৰি মুম্বাইলৈ যায়! কান চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৰলৈ যায়! --কিয় যায়?
যোৱা সকলৰ পৰা আমি নিশ্চয় বুজিবলৈ চেষ্টা কৰিম-- মুম্বাই, কানলৈ চৰকাৰী খৰচত গৈ অসমীয়া চিনেমাৰ উন্নয়ণৰ বাবে কি 'মন্ত্ৰ'নো আনিলে, আনি ASFFDC-ক দিলে?
ৰাজ্যৰ বাহিৰত অসমীয়া চিনেমাৰ বাবে
বজাৰ ইত্যাদিৰ যদি সন্ধান পাইছে মুকলিকৈ
জনালে অন্তঃত বুজিব পাৰিম-- এই যে মুম্বাই,
কান যাত্ৰ, এয়া 'চৰকাৰী চিনে বিলাস' নহয়।
অসমীয়া ভাষাত বলীউড, তামিল-তেলেগু ভাষাৰ বাণিজ্যিক শৈলীৰে নিৰ্মাণ হোৱা চিনেমাৰ বজাৰ চিন্তা ASFFDC -য়ে কৰাৰ প্ৰয়োজন নাই। ভাল ভাল অসমীয়া চিনেমা নিৰ্মাণ হৈছে, হৈ আছে। এই চিনেমাবোৰৰ বাবে অসমৰ বিভিন্ন স্থানত 'বজাৰ'ৰ সুবিধা কৰি দিয়াটোহে ASFFDC-ৰ দায়িত্ব বুলি ভাবো। 'গৰু', 'অনুৰ' আদিয়ে নিজা উদ্যোগত নিজৰ নিজৰ চিনেমা অসমৰ বিভিন্ন প্ৰান্তলৈ লৈ গৈছে। সফলো হৈছে। সফল হোৱা এই স্থান বোৰত যদি চিত্ৰগৃহ থাকিল হেতেন!
আমি বাৰে বাৰে কৈ আহিছোঁ--, অসমৰ
বাহিৰত, দেশৰ বাহিৰত বজাৰৰ সন্ধান
কৰক! প্ৰথমে অসমীয়া চিনেমাৰ বাবে
অসমৰ বজাৰ খন ঠিক কৰি দিয়ক। --মনত
ৰখা ভাল এখন 'ৰত্নাকৰ', এখন 'মিছন
চাইনা'ই অসমীয়া চিনেমীয়া চিনেমাৰ স্থানীয়
বজাৰ খন স্থায়ী, স্থিৰ নকৰে। 'কথানদী',
'গৰু', 'বৰনদী ভটীয়াই', 'মেডইন নলবাৰী'ৰ
দৰে অসমীয়া চিনেমাৰ ধাৰিবাহিক
বাণিজ্যিক সফলতাৰেহে স্থায়ী স্থানীয় বজাৰ
নিৰ্মাণ সম্ভৱ।
--আৰু?
কোটি টকা বাজেটৰ অসমীয়া ভাষাৰ চিনেমাৰ 'চুপাৰ-ডুপাৰ' ব্যৱসায়ে অসমীয়া চিনেমাৰ বাণিজ্যিক গতি দ্ৰুত কৰা নাই, মন্থৰহে কৰি আহিছে। (ক্ৰমশ:)
উৎপল বৰপূজাৰী,জাহ্নু বৰুৱা, বিতোপন বৰবৰা, যদুমনি দত্ত, ৰীমা দাসক অসম ৰাজ্যিক চলচ্চিত্ৰ (বিত্ত আৰু উন্নয়ন) নিগম পৰিসীমিতৰ অধ্যক্ষৰ দায়িত্ব দিব নোৱাৰাৰ কাৰণ কি? উৎপল বৰপূজাৰী,জাহ্নু বৰুৱা, বিতোপন বৰবৰা, যদুমনি দত্ত, ৰীমা দাসক অসম ৰাজ্যিক চলচ্চিত্ৰ (বিত্ত আৰু উন্নয়ন) নিগম পৰিসীমিতৰ অধ্যক্ষৰ দায়িত্ব দিব নোৱাৰাৰ কাৰণ কি? ৰাজ্যৰ লগতে দেশ-বিদেশৰ চিনেমাৰ অনুভৱ থকা এই নাম কেইটা উদাহৰণ মাত্ৰ। 'চিনেমা' জনা ( নিৰ্মাণ, বজাৰ, মহোৎসৱ ইত্যাদিৰ দখল থকা) লোকৰ আকাল অসমত আছে বুলি নাভাবো। এই কথা স্পষ্ট 'অসমীয়া চিনেমা'ৰ 'উন্নয়ন'ৰ বাবে অসমীয়া চিনেমাৰ লগতে 'দেশ-বিদেশৰ চিনেমা' জানিব লগিব। অধ্যয়ণ কৰিব লাগিব অধ্যক্ষ গৰাকীয়ে। ( যদি অধ্যক্ষ গৰাকীৰ কাম কেৱল চহী কৰা, তেতিয়া হ'লে বেলেগ কথা! তেতিয়া আমি জানিব বিছাৰিম-- অধ্যক্ষ গৰাকীয়ে কাৰ নিৰ্দেশত চহী কৰে?) চৰ্চ হৈছে --অধ্যক্ষৰ আসনত বহুওৱা সীমান্ত শেখৰে কোনোবা ইণ্টাৰভিউত হেনো কৈছিল অসমীয়া চিনেমা নাচাওঁ বুলি! যদি এয়া সত্য, স্বাভাবিকতে কব লাগিব --অসমীয়া চিনেমা নোচোৱা অধ্যক্ষ এগৰাকীৰ নেতৃত্বত অসমীয়া চিনেমাৰ উত...
সংশ্লিষ্টসকলে সময়ত উচিত ব্যৱস্থা নল'লে সকলো গালো বালো খোলাকতিৰ তাল হ'ব
উত্তরমুছুন