প্ৰকৃত নায়ক। চৰ্চা তেনেদৰেই হৈছে।
A Real Hero, Nijavāda nāyaka --চৰ্চ এনেদৰেই হৈছে।
'আমি একমাত্র কন্নড় ভাষাহে জানো। ইংৰাজী নাজানো, হিন্দীও নাজানো। আপুনি আমাক কন্নড় ভাষাতে কওক!
'Nijavāda nāyaka'--কন্নড় ভাষাত দখল থকা সাংবাদিক গৰাকীয়ে কৈছিল। মানুহ জনৰ চেহেৰালৈ হাঁহি আহিছিল, তেওঁক 'প্ৰকৃত নায়ক' বুলি কোৱাত। আৰু কৈছিল, 'এনে ধৰণৰ কাম কৰিলে প্ৰকৃত নায়ক বুলি কয় নেকি? প্ৰকৃত নায়ক হবলৈ নহয়, মই কামটো কৰিছিলো এই কথা ভাবি, মোৰ দৰে যাতে লাজ পাবলগীয়া নহয়।'
আপোনভোলা মানুহ জনে কৈ গৈছিল-- 'জনা নাছিলো জীৱন চলাবলৈ বিদ্যালয়লৈ যাব লাগে, শিক্ষা লব লাগে, ইংৰাজী জানিব লাগে! ভাবিছিলো কমলা বিক্ৰী কৰিম, কমলা বিক্ৰী কৰি সামান্য টকা উপাৰ্জন কৰিম, তেনেদৰেই চলি যাব জীৱন! কিন্তু সেই দিনা অনুভৱ কৰিলো, শিক্ষা নোহোৱা জীৱন যিকোনো মূহুৰ্ততে অচল হব পাৰে!'
'কোন দিনাৰ কথা কৈছে?' --সাংবাদিক গৰাকীয়ে সুধিলে।
'মোৰ মনত নাই বাৰ, তাৰিখ। হাতত কমলা ভৰা খৰাহিটো লৈ মই পথত ৰৈ থকা গাড়ীৰ মাজেৰে গৈ আছো। গ্ৰাহকৰ সন্ধান কৰিছো। গ্ৰাহক পাইছো। কমলা লৈছে কোনোৱে, কোনোৱে লোৱা নাই। গৈ আছো, হঠাতে ৰৈ যাবলৈ বাধ্য হলো। ইংৰাজীত মানুহ এজনে মোক কিবা সুধিছে। মই বুজা নাই। বিদেশী মানুহ জন আগবাঢ়িল। মই একো বুজিব নোৱাৰি ঠিয় হৈ থকা ঠাইতে স্থিৰ হলো। এজন আহি মোক ক'লে-- কমলাৰ দাম সুধিছিল। মোৰ মনত বেজাৰ বাঢ়িল। এজন ক্ৰেতা হেৰুৱালো, সেই বাবে নহয়। ভাষা বুজি নপোৱাৰ বাবে উত্তৰ দিব নোৱাৰিলো যে, সেই বাবে। আৰু সেই দিনায়ে ঠিক কৰিলো, বিদ্যালয় এখন নিৰ্মাণ কৰিম। মই যিটো অঞ্চলত বাস কৰো, সেই অঞ্চলটোৰ সৰহ সংখ্যকেই আৰ্থিক হেচাৰ মাজত কোনোমতে উশাহ লৈ থকা। মই নিজে আৰ্থিক সমস্যাৰ বাবে বিদ্যালয়লৈ যাব নোৱাৰা কিশোৰ-কিশোৰীৰ দায়িত্ব ললো। তেতিয়াৰ পৰা চলাই আছো। বৰ্তমান শিক্ষাৰ্থীৰ সংখ্যা ১৮২ গৰাকী।' --অপোনভোলা মানুহ গৰাকীয়ে ক'লে। মনুহ জনৰ নাম হৰেকালা হাজাব্বা। এই মাহত,পদ্ম বঁটা প্ৰদান অনুষ্ঠানত সকলোৰে দৃষ্টি আকৰ্ষণ কৰিছিল এই গৰাকী প্ৰকৃত নায়কে। খালী ভৰিৰে আহি ৰাষ্ট্ৰপতি ৰামনাথ কোবিন্দৰ পৰা ৬৮ বছৰীয়া হৰেকালাই পদ্মশ্ৰী সন্মান গ্ৰহণ কৰা মূহুৰ্ততো আছিল কৰ্মশক্তিক বিশ্বাস কৰা সকলৰ বাবে বিশেষ সময়, সেউজ সময়।
কৰ্ণাটকৰ মাংগালোৰ চহৰ নিবাসী হাজাব্বাই ২০০০ চনত গঢ়ি তুলিছিল এখন বিদ্যালয়। স্বাভাবিকতে এই খবৰ বিশেষ নহ'ল হেতেন যদিহে হাজাব্বা পদ পথত কমলা বিক্ৰী কৰা সহজ-সৰল, আৰ্থিক সমস্যাৰ মাজত জীৱন পাৰ কৰা মানুহ নহ'ল হেতেন! নিজৰ সামান্য উপাৰ্জনৰ পৰা ৰাহি কৰি বিদ্যালয় খনৰ কাম আগবঢ়াইছিল। অৱশ্যে পৰৱৰ্তী সময়ত আন বহুতে হাজাব্বালৈ সহায়ৰ হাত আগবঢ়াইছিল।
হাজাব্বাই ৰাষ্ট্ৰপতি ভৱনত প্ৰদান কৰা দেশৰ চতুৰ্থ শ্ৰেষ্ঠ অসামৰিক সন্মান পদ্মশ্ৰী গ্ৰহণৰ পিছত সাংবাদিকক ক'লে-- 'আমাৰ বিদ্যালয় খনত দশম শ্ৰেণীলৈকে আছে। মই প্ৰধানমন্ত্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোডীক অনুৰোধ জনাম আমাৰ গাওঁত এখন প্রাক-বিশ্ববিদ্যালয় কলেজ স্থাপন কৰক। মোৰ মন, আমাৰ গাওঁত বিদ্যালয়ৰ সংখ্যা বঢ়োৱা।'
লেখক ইছমথ পজিৰে হাজাব্বা কেন্দ্ৰীক গ্ৰন্থ এখন লিখিছে। নাম--Harekala Hajabbara Jeevana Charitre (Life story of Harekala Hajabba)। এই গ্ৰন্থ খনত 'মানুহ' হাজাব্বাক অনুভৱ কৰিব পাৰি।লেখক ইছমথ পজিৰে হাজাব্বা কেন্দ্ৰীক গ্ৰন্থ এখন লিখিছে। নাম--Harekala Hajabbara Jeevana Charitre (Life story of Harekala Hajabba)। এই গ্ৰন্থ খনত 'মানুহ' হাজাব্বাক অনুভৱ কৰিব পাৰি।
উল্লেখ্য যে, পদ্মশ্ৰীৰে সন্মানিত হোৱাৰ পূৰ্বে হাজাব্বা Mangalore Universityৰ পাঠ্যক্ৰমৰ বিষয় হৈছে, বিবিচিৰ অনুষ্ঠান ('Unlettered fruit-seller's Indian education dream') হৈছে, ভালেমান বঁটাৰে সন্মিনিত হৈছে।
(উৎস: CHAMARAJANAGAR, Hubballi)
মন্তব্যসমূহ
একটি মন্তব্য পোস্ট করুন