সরাসরি প্রধান সামগ্রীতে চলে যান

অসমৰ চিনেমাৰ বজাৰ খন নিৰ্মাণত গুৰুত্ব নিদিয়ে কিয়?

"মুম্বাইত আয়োজিত Ficci Frames 2022 অনুষ্ঠানত অসম ৰাজ্যিক চলচ্চিত্ৰ ( বিত্ত আৰু উন্নয়ন) নিগমৰ তৰফৰ পৰা অংশগ্ৰহণ কৰিছিল বিভাগটোৰ অধ্যক্ষ সীমান শেখৰৰ নেতৃত এটা তিনি নে চাৰিজনীয়া দলে। অধ্যক্ষ গৰাকীয়ে সামাজিক মাধ্যমত জনাইছিল-- "এই অনুষ্ঠানত বিভিন্ন ৰাজ্যৰ প্ৰতিনিধি সকলৰ সৈতে Shooting Locations সমূহৰ লগতে বিভিন্ন Film Policy  সমূহৰ সন্দৰ্ভত গুৰুত্বপূৰ্ণ আলোচনা অনুষ্ঠিত হয়। ..." --আমি অধ্যক্ষ গৰাকীৰ পৰা জানিব বিচাৰিছিলোঁ, এই যে বৰ্তমান অনুষ্ঠানটোত অংশ লৈছে, আপোনাৰ ধাৰণাত ইয়াৰ পৰা "অসমীয়া চিনেমা"ৰ কি লাভ হব? আমাক অধ্যক্ষ গৰাকীয়ে Ficci Frames 2022 অনুষ্ঠানত অংশ লৈ থকাৰ মাজতে সময় উলিয়াই যোৱা ২৮ ছেপ্টেম্বৰ তাৰিখে নিজে ফোন কৰি জনাইছিল কেইবাটাও "লাভ"ৰ কথা। এটা "লাভ" --বজাৰ নিৰ্মাণ। অধ্যক্ষ গৰাকীয়ে কোৱা কথাৰ পৰা বুজিছিলোঁ এনে ধৰণৰ অনুষ্ঠানত অংশলৈ অসমীয়া চিনেমাৰ বাবে অসমৰ বাহিৰত বজাৰ নিৰ্মাণৰ চেষ্টাত আছে "অসমীয়া চিনেমাৰ উন্নতিৰ স্বাৰ্থত কাম কৰা" চৰকাৰী বিভাগটো। (এই দিশত সফল হওক! আমাৰ শুভেচ্ছা থাকিল। আমি আশাৰে ৰৈ আছো, সোনকালে বিভাগটোৱে অসমৰ বাহিৰত অসমীয়া চিনেমাৰ বাবে নিৰ্মাণ কৰা বা সন্ধান পোৱা "বজাৰ" কেইখন মুকলিকৈ সকলোকে জনাব।) আমাৰ ধাৰণাত কিন্তু হাতত চিনেমা লৈহে "বজাৰৰ সন্ধান" কৰিব লাগিছিল। --এয়া প্ৰথম কথা।
দ্বিতীয়তে "বজাৰৰ সন্ধান"ৰ বাবে চৰকাৰী (জনসাধাৰণৰ) টকা খৰচ কৰি ঘূৰি ফুৰাতকৈ দেশৰ, দেশৰ বাহিৰৰ "চিনেমাৰ বজাৰ"ৰ অভিজ্ঞতা থকা অসমৰে জাহ্নু বৰুৱা, উৎপল বৰপূজাৰী, বিতোপন বৰবৰা, ৰীমা দাসৰ সৈতে অধ্যক্ষ গৰাকীয়ে, অধ্যক্ষ গৰাকীৰ "বিশেষজ্ঞ দলে" মত বিনিময় নকৰে কিয়?
তৃতীয় আৰু গুৰুত্বপূৰ্ণ কথাটো হ'ল-- অসমৰ চিনেমাৰ বজাৰ খন নিৰ্মাণত গুৰুত্ব নিদিয়ে কিয়? বিভাগটোৱে মিনি চিত্ৰগৃহ নিৰ্মাণ আৰু ভ্ৰাম্যমাণ চিত্ৰগৃহৰে অসমীয়া চিনেমাৰ সৰু বজাৰ খন বহল কৰিব নোৱাৰাৰ কাৰণ নিশ্চয় নাই।
-- বৰাক উপত্যকাকে ধৰি অসমৰে কিছু অঞ্চলত "অসমীয়া চিনেমা নচলে" বুলি এৰি দিয়া হয়। এই যে এৰি দিয়া হয়, এই অঞ্চলত ৰাজ্যৰ বাহিৰত "বজাৰ" নিৰ্মণ কৰিব  খোজা বিভাগটোৱে অসমৰে ভিতৰৰ এই অঞ্চলত অসমীয়া চিনেমা চলাৰ পৰিবেশ নিৰ্মাণ কৰক। বিভাগটোৱে অনুভৱ কৰিলে ভাল হয়-- অসমতে আছে অসমীয়া চিনেমাৰ বহল বজাৰৰ সম্ভাৱনা। বৰ্তমানৰ "সৰু বজাৰ" খনতে এখন অসমীয়া চিনেমাই ৬০-৬৫ খন স্ক্ৰীনৰ পৰা ৯-১০ কোটি টকাৰ ব্যৱসায় কৰাৰ উদাহৰণ আছে। ৰাজ্যৰ প্ৰায় ৩ কোটি ৪০ লাখ জনসংখ্যাৰ ৰাজ্যখনৰ মাত্ৰ ১ লাখ মানুহেও এখন অসমীয়া চিনেমা চালে সহজতে বজাৰ সফল চিনেমাৰ তালিকা ভুক্ত নোহোৱাৰ কাৰণ নাই। প্ৰয়োজন মাত্ৰ ভাল চিনেমা আৰু দৰ্শকৰ ওচৰত-- চিত্ৰগৃহ।
বহুতে ওপৰে ওপৰে 'বজাৰ' কেন্দ্ৰীক চিনেমাৰ চৰ্চা হ'লেই দিয়ে 'দক্ষিণ'ৰ চিনেমাৰ উদাহৰণ। বিশ্লেষণ কৰি চায় বা চাব নাজানে  দক্ষিণ ভাৰতৰ চিনেমা মানেই এটা ভাষাৰ চিনেমা নহয়। দক্ষিণ ভাৰতৰ অধিকাংশ লোকেই তামিল, তেলুগু, কন্নড় আৰু মালয়ালম—এই চাৰিটা দ্রাবিড় ভাষাত কথা কয়, জানে।  শ্রীলঙ্কা, ইন্দোনেছিয়া, থাইলেন্ড আৰু মালয়েচিয়াতো এই চাৰিটা ভাষা জনা, কথা কোৱা মানুহ আছে। --এই বৃহৎ বজাৰ খনত 'দক্ষিণৰ চিনেমা" বুলি চলোৱা হয় তামিল, তেলুগু, কন্নড় আৰু মালয়ালম ভাষাৰ চিনেম। এখন চিনেমা এই চাৰিটা ভাষাত বা ইয়াৰে দুটা মান ভাষাতো প্ৰথম পৰ্যায়তে নিৰ্মাণ কৰা হয়। ইয়াৰো পৰি হিন্দী ভাষাতো। আৰু ব্যৱসায় হয় এই বজাৰ খনত, হিন্দী চিনেমাৰো বজাৰ খনত। "আৰ আৰ আৰ" চিনেমা খনে যে ১,১১১-১,২০০ কোটি টকা ব্যৱসায় কৰিছে এটা ভাষাৰে নহয়, হিন্দী আৰু তামিল, তেলেগু আদি যিমানটা ভাষাৰে চিত্ৰগৃহলৈ আহিছে, আটাইকেইটা সংস্কৰণ মিলি। এই বক্স অ'ফিছ কালেক্সনক আমি এনে দৰে চৰ্চা কৰো, যেন এটা ভাষাতহে ইমান হাজাৰ কোটি টকা ব্যৱসায় কৰিছে! ৫৫০ কোটি টকাৰ 'আৰ আৰ আৰ'-এ প্ৰায় ১২০০ কোটি টকা ব্যৱসায় কৰিছে।
আৰু ইয়াৰ বিপৰীতে অসমীয়া চিনেমালৈ চালে দেখিম-- ১.৫ (ডেৰ) কোটি টকাৰো কম বাজেটৰ এটা ভাষাৰ 'ৰত্নাকৰ'-এ এখন ৰাজ্যৰ কেইটামান চিত্ৰগৃহত প্ৰায় ১২ কোটি টকা ব্যৱসায় কৰিছে। --অসমীয়া চিনেমাৰ "সৰু বজাৰ" খনত 'ৰত্নাকৰ' বিগ বাজেটৰ বিগ হিট (ছুপাৰ হিট) বুলি নিশ্চয় কব পাৰো। (আৰু আছে)

মন্তব্যসমূহ

Other posts

চিনেবোদ্ধা, চিনেযোদ্ধা আৰু অসমীয়া 'চিনেমা নোচোৱা' সীমান্ত শেখৰ /২

উৎপল বৰপূজাৰী,জাহ্নু বৰুৱা, বিতোপন বৰবৰা, যদুমনি দত্ত, ৰীমা দাসক অসম ৰাজ্যিক চলচ্চিত্ৰ (বিত্ত আৰু উন্নয়ন) নিগম পৰিসীমিতৰ অধ্যক্ষৰ দায়িত্ব দিব নোৱাৰাৰ কাৰণ কি? উৎপল বৰপূজাৰী,জাহ্নু বৰুৱা, বিতোপন বৰবৰা, যদুমনি দত্ত, ৰীমা দাসক অসম ৰাজ্যিক চলচ্চিত্ৰ (বিত্ত আৰু উন্নয়ন) নিগম পৰিসীমিতৰ অধ্যক্ষৰ দায়িত্ব দিব নোৱাৰাৰ কাৰণ কি? ৰাজ্যৰ লগতে দেশ-বিদেশৰ চিনেমাৰ অনুভৱ থকা এই নাম কেইটা উদাহৰণ মাত্ৰ। 'চিনেমা' জনা ( নিৰ্মাণ, বজাৰ, মহোৎসৱ ইত্যাদিৰ দখল থকা) লোকৰ আকাল অসমত আছে বুলি নাভাবো। এই কথা স্পষ্ট 'অসমীয়া চিনেমা'ৰ 'উন্নয়ন'ৰ বাবে অসমীয়া চিনেমাৰ লগতে 'দেশ-বিদেশৰ চিনেমা' জানিব লগিব। অধ্যয়ণ কৰিব লাগিব অধ্যক্ষ গৰাকীয়ে।  ( যদি অধ্যক্ষ গৰাকীৰ কাম কেৱল চহী কৰা, তেতিয়া হ'লে বেলেগ কথা! তেতিয়া আমি জানিব বিছাৰিম-- অধ্যক্ষ গৰাকীয়ে কাৰ নিৰ্দেশত চহী কৰে?) চৰ্চ হৈছে --অধ্যক্ষৰ আসনত বহুওৱা সীমান্ত শেখৰে কোনোবা ইণ্টাৰভিউত হেনো কৈছিল অসমীয়া চিনেমা নাচাওঁ বুলি! যদি এয়া সত্য, স্বাভাবিকতে কব লাগিব --অসমীয়া চিনেমা নোচোৱা অধ্যক্ষ এগৰাকীৰ নেতৃত্বত অসমীয়া চিনেমাৰ উত...

ভূপেন হাজৰিকা, চিনেমা আৰু চিনেমাৰ জাল /৯

Bhupen Hazarika "এৰা বাটৰ সুৰ"-এ চিনে অভিজ্ঞতা দিলে ভূপেন হাজৰিকাক। চিত্ৰৰসিকে ভাল পালে, চিনেমা আলোচকেও প্ৰশংসা কৰিলে-- সেয়াই আছিল প্ৰথম চিনেকৰ্মৰ সুখ। দুখ-- ৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ বঁটাৰ "সুখ" আশা কৰিছিল, নাপালে। নপোৱাৰ বাবে আছৰিত হৈছিল, চিনেমা খনৰ দৰ্শক হোৱা চিনেমা আলোচক সকলো। কলিকতাৰ আলোচক সকলৰ ওচৰত ভৃপেন হাজৰিকাই নিজৰ মনৰ চিনেসুখ প্ৰকাশ কৰিছিল এনেদৰে-- "ছবি ভাল পোৱা সকলে ভাল পাইছে, আপোনালোকে ভাল পাইছে। আপোনালোকৰ ভাল পোৱাই মোৰ সুখ বঢ়াইছে। আৰু ছবি কৰিবলৈ সাহস দিছে। আৰু ছবি কৰিম। 'এৰা বাটৰ সুৰ'ৰ দৰে নহয়, কিছু বেলেগ। 'এৰা বাটৰ সুৰ'-এ শিকালে, যি শিকালে সেই খিনিৰে বেলেগ কৰিম।" (উৎস: চিত্ৰবাণী, সম্পাদক: গৌৰ চট্টোপধ্যায়) প্ৰথম পৰিচালনাৰ প্ৰায় ৪ বছৰ পাছত হাতত ল'লে দ্বিতীয় খন অসমীয়া চিনেমাৰ কাম। ("মোৰ মগজুত খেলালে, মই এখন অসমীয়া ছবি কৰিম। কিন্তু মই কিন্তু নলওঁ। 'এৰাবাটৰ সুৰখন পৰীক্ষামূলক আছিল, কাহিনী নাছিল। গতিশীল সমূহ এটাই বুটলি লোৱা অভিজ্ঞতাখিনিয়েই 'এৰাবাটৰ সুৰ। এইবাৰ মই ক্লাছিক বস্তু, এটা লোৱাৰ কথা ভাবিলোঁ, যিটো গাঁৱ...

গীতটো আৰু এবাৰ শুনাবানে?

assamese singer by: Utpal Mena মহাশ্বেতাই গাইছিল-- "অস্ত আকাশৰে সপোন ৰহণ সানি ক্লান্ত লুইতৰে হেঙুলীয়া পানী। বৈয়ে যায়, বৈয়ে যায়, বৈয়ে যায়..." মঞ্চলৈ উঠি আহিয়ে স্বনামধন্য ভাৰতীয় সৰোদবাদক তথা শাস্ত্রীয় সঙ্গীতজ্ঞ আমজাদ আলী খানে কৈছিল, মহাশ্বেতা গীতটো আৰু এবাৰ শুনাবানে? শুনাইছিল। তন্ময় হৈ শুনিছিল সংগীত নক্ষত্ৰই। ২৪ ছেপ্টেম্বৰ। নতুন দিল্লীৰ শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱ ভৱনত মোৰ ভূপেন হাজৰিকা প্ৰকল্পৰ দ্বিতীয় খণ্ড "Bhupen Hazarika Volume II"  উন্মোচন কৰিছিল সংগীত নক্ষত্ৰ আমজাদ আলী খানে। এই অনুষ্ঠান মুকলি কৰা হৈছিল মহাশ্বেতাই গোৱা "ভূপেন্দ্ৰ সংগীত"টোৰে।  এই যে গীতটো গাইছিল তাৰ আগলৈকে মহাশ্বেতা নামৰ গায়িকা গৰাকীক আমিয়ো জনা নাছিলোঁ। শুনিছিলো মাত্ৰ। ইউটিউবত। কিন্তু ইমান সুন্দৰ সাংগীতিক অনুভৱ কৰা নাছিলোঁ, মঞ্চত "অস্ত আকাশৰে সপোন..." শুনাৰ আগলৈকে। ১৯৫৮ চনতে সুধাকণ্ঠই শব্দ-সুৰেৰে ৰচনা কৰা এই গীতত আকৌ এবাৰ অনুভৱ কৰিছিলোঁ "লুইতৰ অস্ত ৰবিৰ সৌন্দৰ্য", "দুয়ো পাৰে কত মানুহ, কত যে ইতিহাস", "জীৱনৰে দিগন্ত অপাৰ" ইত্যাদি। পাছত মহাশ্বেতাক সুধিছিলোঁ--...

The Seventh String

" The Seventh String by: Utpal Mena "The Seventh String" (দ্যা চেভেন্থ ষ্ট্ৰিং) --নাট্যকৰ্মী বাহাৰুল ইছলামৰ চিনেকৰ্ম। চিনেমা খনৰ লেখক বৰ্ষা বাহাৰ। নাট্যকৰ্মী বাহাৰুল ইছলামৰ তনয়া বৰ্ষা বাহাৰে ইংৰাজিত লিখা এটা চুটি গল্প চিনেমা খনৰ শিপা। --চিনেমা খনত লেখক বৰ্ষা বাহাৰ এটা "চৰিত্ৰ'লৈ ৰূপান্তৰ হৈছে, যিটো "চৰিত্ৰ" (নিষ্ঠা কাশ্যপ) চিনেমা খনৰ মূল বিন্দু, যিটো বিন্দুৰ সৰল ৰৈখিক গতিয়ে আকাৰ দিছে এটা কাহিনীৰ। "বাস্তৱবাদ"ৰ ওচৰৰ কাহিনী, বাস্তৱ অভিনয় (realistic acting) -ৰে নিৰ্মাণ কৰা ৰূপালী গল্পৰ। শীৰ্ষ বিন্দু (climax)-ৰ পৰা গতি কৰিছে নিষ্ঠা কাশ্যপ বিন্দুটো। নিষ্ঠাই মৃত্যু বিচাৰিছে। হাতৰ শিৰা কাটি চৰম সিদ্ধান্ত লোৱাৰ চেষ্টা নিষ্ঠাৰ। এই প্ৰথম বিন্দুটো পৰিচালকে ঠিয় কৰাইছে কেমেৰাৰ ভাষাৰে। কাট কাট-- কেইটা মান শ্বটেৰে। চিনেমেটিক কাৰবাৰত --উত্তেজনা। দৰ্শকক ভাবিবলৈ সময় দিয়া নাই। উত্তেজনাৰ মাজত সোমাবলৈ বাধ্য-- দৰ্শক। আৰু যেতিয়া দৰ্শক উত্তেজনাৰ পৰা মুক্ত হৈছে কাহিনীয়ে আকাৰ লৈ গতি কৰিছে। কাহিনীয়ে দৰ্শকক বন্দী কৰিছে। --ৰূপালী গল্পটো আৰম্ভ হৈছে মুম্বাইত। লো...