সরাসরি প্রধান সামগ্রীতে চলে যান

অনুনাদ

বিষয়বস্তু কেন্দ্ৰীক চিনেচিন্তা "অনুনাদ-The Resonance" চালোঁ। ৰীমা বৰাৰ পৰিচালনা। অসম ৰাজ্যিক চলচ্চিত্ৰ (বিত্ত আৰু উন্নয়ন) নিগমৰ প্ৰযোজনা।

প্ৰথমে এটা তথ্য: ২০১৩ চনত অসম ৰাজ্যিক চলচ্চিত্ৰ (বিত্ত আৰু উন্নয়ন) নিগমে চিত্ৰগৃহ এটাৰ নিৰ্মাণ কৰ্ম হাতত লৈছিল। ২০২৪ চনৰ ১৫ জানুৱাৰীত চিত্ৰগৃহটো মুকলি কৰে মুখ্যমন্ত্ৰী ড° হিমন্ত বিশ্ব শৰ্মাই। চিত্ৰগৃহটোৰ নাম আইদেউ। অসমীয়া চিনেমাৰ প্ৰথম গৰাকী নায়িকা আইদেউ সন্দিকৈৰ স্মৃতিত। এই চিত্ৰগৃহটোত মুক্তি পোৱা প্ৰথম খন চিনেমা 'অনুনাদ'। উল্লেখ্য দিশ-- চিনেমা খনৰ পৰিচালক এগৰাকী নাৰী, চিনেমা খনৰ বিষয়বস্তু নাৰী সৰবৰাহ কৰাৰ, হোৱাৰ এক  মর্মান্তিক ঘটনা। --সঁচা কথাৰ ৰূপালী গল্প।

বাস্তৱৰ বুনিয়াদত নিৰ্মাণ হোৱা কাহিনীটোৰ মূল বিন্দু এটা নহয়। কেইবা গৰাকীয়ো ছোৱালীৰ সপোন। সপোন সাকাৰৰ বাবে উপাৰ্জনৰ বাট বিছাৰে। বাট দেখুৱাই, বাট কাটে এক ধূর্তই। কেমেৰাৰ ভাষাক গুৰুত্ব দি চাচপেন্স নিৰ্মাণ। অতীত-চাৰণৰ সুপ্ৰয়োগ। কাহিনীৰ মসৃণ গতি। কম ফুটেজতে সম্পূৰ্ণ চৰিত্ৰ বিন্যাস, চৰিত্ৰৰ পৰিপাটি গাঁথনি, ক্ৰমে বিষয়বস্তুৰ স্পষ্টতা, নাটকীয় চিকুৱেন্সকো চিনেমেটিক বান্ধোন-- পৰিচালকৰ চিনেশক্তিৰ, পৰিশ্ৰমৰ ফচল। কাহিনীৰ গতিত পৰিচালকে স্পষ্ট কৰি গৈছে --ভূগোল, ইতিহাস।

--চিনেমা খনৰ কাহিনীৰ গতিত আমি যি দেখিছো, বাস্তৱতো দেখিছো-শুনিছো বহি ৰাজ্যলৈ অচিনাকী (বা হঠাৎ চিনাকী হোৱা) লোকৰ সৈতে বিয়া হৈ যোৱা অসমীয়া ছোৱালীৰ বহু ঘটনা। শুনিছো বিয়া হৈ যোৱা ছোৱালী 'বজাৰৰ সামগ্ৰি' হোৱা খবৰ। এজেণ্টৰ সহায়ত বা এজেণ্টৰ কথাত ভোল গৈ কামৰ সন্ধানত বহি ৰাজ্যলৈ যোৱা অসমীয়া ছোৱালীৰ সংবাদো আমাৰ হাতত পৰে, কাকতৰ পৃষ্টাত পঢ়ো, দৃশ্য মাধ্যমত দেখো। অসমীয়া ছোৱালী সৰবৰাহ কৰাৰ  বা হোৱাৰ এনে ধৰণৰ কেইটিমান কাহিনীৰ ৰূপালী গল্পটো চোৱাৰ সময়ত আমি 'বাস্তৱ সমাজ'ত বাস কৰিছিলোঁ। মূল কাৰণ দুটা-- চিনেমেটিক অভিনয় (যাক কোৱা হয়   realistic acting) -ৰে নিৰ্মাণ কৰা চৰিত্ৰ আৰু কেমেৰাৰ ভাষাৰে নিৰ্মাণ কৰা বাস্তৱ পৰিবেশ। আমাৰ ধাৰণাত পৰিচালকে কেমেৰা, চৰিত্ৰক বাস্তৱ পৰিবেশলৈ লৈ গৈছিল। ((অভিনয়ৰ দিশত এনদৰে ক'ব পাৰোঁ-- প্ৰতি গৰিকী অভিনেতা-অভিনেত্ৰীয়ে পৰিচালকক চৰিত্ৰ নিৰ্মাণত সহায় কৰিছে। বিশেষ প্ৰশংসা: অশ্ৰুমণি বৰা, বংশ ভৰদ্বাজ, উৰ্মিলা মহন্ত, ডৰথী ভৰদ্বাজ, উদয়ন দুৱৰা, মনোজ বৰকটকীক। ডৰথীৰ মুকলি অভিনয়ে আমাক সদায় চুই যায়।) 

চিনেমা খনৰ কাহিনী অসমৰ বিশ্বনাথ চাৰিআলিৰ পৰা গৈ হাৰিয়ানা পাইছে। পৰিচালকে হাৰিয়ানাৰ চৰিত্ৰৰ মুখত স্থানীয় ভাষা হাৰিয়ানভি প্ৰয়োগ কৰি (বংশ ভৰদ্বাজ আৰু দুগৰাকী), তাৰ স্থানীয় অভিনেতাক চৰিত্ৰ নিৰ্মাণৰ বাবে নিৰ্বাচন কৰি ৰূপালী গল্পটো 'নিৰ্মল বাস্তৱ'ত ৰাখিছে; কিন্তু কোনো মুহূর্ততে তথ্যচিত্ৰ পৰ্যায়লৈ যাব দিয়া নাই। আনকি বাস্তৱৰ চৰিত্ৰ এটাৰ মুখত দিয়া 'বাস্তৱিক' সংলাপ প্ৰয়োগৰ সময়তো।

--চিনেমা খনৰ আন এটা চুই যোৱা দিশ, বিষয়বস্তুৰ ওচৰতে থাকি নিৰ্মাণ কৰা (কেমেৰা আৰু মেদহীন সাহিত্যৰ ভাষাৰে) চিনে সৌন্দৰ্য। চিনে-ভাষালৈ ৰূপান্তৰ হোৱা চিনে সৌন্দৰ্য। কুঁৱলি ফালি যোৱা চৰিত্ৰ, এজোপা গছৰ তলত জ্যোতি সংগীতৰ  তালে তালে এক কিশোৰীৰ নৃত্য, জলাশয়ত ডুবি যোৱা ৰঙা কাপোৰখনে সৌন্দৰ্য হৈ সংলাপৰ পৰিপূৰকৰ কাম কৰিছে। 

--চিনেমা খনৰ আন এটা চুই যোৱা দিশ, বিষয়বস্তুৰ ওচৰতে থাকি নিৰ্মাণ কৰা (কেমেৰা আৰু মেদহীন সাহিত্যৰ ভাষাৰে) চিনে সৌন্দৰ্য। চিনে-ভাষালৈ ৰূপান্তৰ হোৱা চিনে সৌন্দৰ্য। কুঁৱলি ফালি যোৱা চৰিত্ৰ, এজোপা গছৰ তলত জ্যোতি সংগীতৰ  তালে তালে এক কিশোৰীৰ নৃত্য, জলাশয়ত ডুবি যোৱা ৰঙা কাপোৰখনে সৌন্দৰ্য হৈ সংলাপৰ পৰিপূৰকৰ কাম কৰিছে। 

---------------

প্ৰযোজক: অসম ৰাজ্যিক চলচ্চিত্ৰ (বিত্ত আৰু উন্নয়ন) নিগম পৰিসীমিত

পৰিচালক-লেখক: ৰীমা বৰা

চিত্ৰগ্ৰহণ: সিদ্ধাৰ্থ মিত্ৰগোত্ৰী

সংগীত: সিদ্ধান্ত সাগৰ

অভিনয়ত: অশ্ৰুমণি বৰা, বংশ ভৰদ্বাজ,

উৰ্মিলা মহন্ত, ডৰথী ভৰদ্বাজ, উদয়ন দুৱৰা, মনোজ বৰকটকীক, থুৰিয়া শইকীয়া, অন্তৰা জে জে গগৈ, যশশ্ৰী ভূঞা, নিবেদিতা কলিতা, শংকৰ চাহাৰাণ...

মন্তব্যসমূহ

Other posts

চিনেবোদ্ধা, চিনেযোদ্ধা আৰু অসমীয়া 'চিনেমা নোচোৱা' সীমান্ত শেখৰ /২

উৎপল বৰপূজাৰী,জাহ্নু বৰুৱা, বিতোপন বৰবৰা, যদুমনি দত্ত, ৰীমা দাসক অসম ৰাজ্যিক চলচ্চিত্ৰ (বিত্ত আৰু উন্নয়ন) নিগম পৰিসীমিতৰ অধ্যক্ষৰ দায়িত্ব দিব নোৱাৰাৰ কাৰণ কি? উৎপল বৰপূজাৰী,জাহ্নু বৰুৱা, বিতোপন বৰবৰা, যদুমনি দত্ত, ৰীমা দাসক অসম ৰাজ্যিক চলচ্চিত্ৰ (বিত্ত আৰু উন্নয়ন) নিগম পৰিসীমিতৰ অধ্যক্ষৰ দায়িত্ব দিব নোৱাৰাৰ কাৰণ কি? ৰাজ্যৰ লগতে দেশ-বিদেশৰ চিনেমাৰ অনুভৱ থকা এই নাম কেইটা উদাহৰণ মাত্ৰ। 'চিনেমা' জনা ( নিৰ্মাণ, বজাৰ, মহোৎসৱ ইত্যাদিৰ দখল থকা) লোকৰ আকাল অসমত আছে বুলি নাভাবো। এই কথা স্পষ্ট 'অসমীয়া চিনেমা'ৰ 'উন্নয়ন'ৰ বাবে অসমীয়া চিনেমাৰ লগতে 'দেশ-বিদেশৰ চিনেমা' জানিব লগিব। অধ্যয়ণ কৰিব লাগিব অধ্যক্ষ গৰাকীয়ে।  ( যদি অধ্যক্ষ গৰাকীৰ কাম কেৱল চহী কৰা, তেতিয়া হ'লে বেলেগ কথা! তেতিয়া আমি জানিব বিছাৰিম-- অধ্যক্ষ গৰাকীয়ে কাৰ নিৰ্দেশত চহী কৰে?) চৰ্চ হৈছে --অধ্যক্ষৰ আসনত বহুওৱা সীমান্ত শেখৰে কোনোবা ইণ্টাৰভিউত হেনো কৈছিল অসমীয়া চিনেমা নাচাওঁ বুলি! যদি এয়া সত্য, স্বাভাবিকতে কব লাগিব --অসমীয়া চিনেমা নোচোৱা অধ্যক্ষ এগৰাকীৰ নেতৃত্বত অসমীয়া চিনেমাৰ উত...

ভূপেন হাজৰিকা, চিনেমা আৰু চিনেমাৰ জাল /৯

Bhupen Hazarika "এৰা বাটৰ সুৰ"-এ চিনে অভিজ্ঞতা দিলে ভূপেন হাজৰিকাক। চিত্ৰৰসিকে ভাল পালে, চিনেমা আলোচকেও প্ৰশংসা কৰিলে-- সেয়াই আছিল প্ৰথম চিনেকৰ্মৰ সুখ। দুখ-- ৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ বঁটাৰ "সুখ" আশা কৰিছিল, নাপালে। নপোৱাৰ বাবে আছৰিত হৈছিল, চিনেমা খনৰ দৰ্শক হোৱা চিনেমা আলোচক সকলো। কলিকতাৰ আলোচক সকলৰ ওচৰত ভৃপেন হাজৰিকাই নিজৰ মনৰ চিনেসুখ প্ৰকাশ কৰিছিল এনেদৰে-- "ছবি ভাল পোৱা সকলে ভাল পাইছে, আপোনালোকে ভাল পাইছে। আপোনালোকৰ ভাল পোৱাই মোৰ সুখ বঢ়াইছে। আৰু ছবি কৰিবলৈ সাহস দিছে। আৰু ছবি কৰিম। 'এৰা বাটৰ সুৰ'ৰ দৰে নহয়, কিছু বেলেগ। 'এৰা বাটৰ সুৰ'-এ শিকালে, যি শিকালে সেই খিনিৰে বেলেগ কৰিম।" (উৎস: চিত্ৰবাণী, সম্পাদক: গৌৰ চট্টোপধ্যায়) প্ৰথম পৰিচালনাৰ প্ৰায় ৪ বছৰ পাছত হাতত ল'লে দ্বিতীয় খন অসমীয়া চিনেমাৰ কাম। ("মোৰ মগজুত খেলালে, মই এখন অসমীয়া ছবি কৰিম। কিন্তু মই কিন্তু নলওঁ। 'এৰাবাটৰ সুৰখন পৰীক্ষামূলক আছিল, কাহিনী নাছিল। গতিশীল সমূহ এটাই বুটলি লোৱা অভিজ্ঞতাখিনিয়েই 'এৰাবাটৰ সুৰ। এইবাৰ মই ক্লাছিক বস্তু, এটা লোৱাৰ কথা ভাবিলোঁ, যিটো গাঁৱ...

গীতটো আৰু এবাৰ শুনাবানে?

assamese singer by: Utpal Mena মহাশ্বেতাই গাইছিল-- "অস্ত আকাশৰে সপোন ৰহণ সানি ক্লান্ত লুইতৰে হেঙুলীয়া পানী। বৈয়ে যায়, বৈয়ে যায়, বৈয়ে যায়..." মঞ্চলৈ উঠি আহিয়ে স্বনামধন্য ভাৰতীয় সৰোদবাদক তথা শাস্ত্রীয় সঙ্গীতজ্ঞ আমজাদ আলী খানে কৈছিল, মহাশ্বেতা গীতটো আৰু এবাৰ শুনাবানে? শুনাইছিল। তন্ময় হৈ শুনিছিল সংগীত নক্ষত্ৰই। ২৪ ছেপ্টেম্বৰ। নতুন দিল্লীৰ শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱ ভৱনত মোৰ ভূপেন হাজৰিকা প্ৰকল্পৰ দ্বিতীয় খণ্ড "Bhupen Hazarika Volume II"  উন্মোচন কৰিছিল সংগীত নক্ষত্ৰ আমজাদ আলী খানে। এই অনুষ্ঠান মুকলি কৰা হৈছিল মহাশ্বেতাই গোৱা "ভূপেন্দ্ৰ সংগীত"টোৰে।  এই যে গীতটো গাইছিল তাৰ আগলৈকে মহাশ্বেতা নামৰ গায়িকা গৰাকীক আমিয়ো জনা নাছিলোঁ। শুনিছিলো মাত্ৰ। ইউটিউবত। কিন্তু ইমান সুন্দৰ সাংগীতিক অনুভৱ কৰা নাছিলোঁ, মঞ্চত "অস্ত আকাশৰে সপোন..." শুনাৰ আগলৈকে। ১৯৫৮ চনতে সুধাকণ্ঠই শব্দ-সুৰেৰে ৰচনা কৰা এই গীতত আকৌ এবাৰ অনুভৱ কৰিছিলোঁ "লুইতৰ অস্ত ৰবিৰ সৌন্দৰ্য", "দুয়ো পাৰে কত মানুহ, কত যে ইতিহাস", "জীৱনৰে দিগন্ত অপাৰ" ইত্যাদি। পাছত মহাশ্বেতাক সুধিছিলোঁ--...

The Seventh String

" The Seventh String by: Utpal Mena "The Seventh String" (দ্যা চেভেন্থ ষ্ট্ৰিং) --নাট্যকৰ্মী বাহাৰুল ইছলামৰ চিনেকৰ্ম। চিনেমা খনৰ লেখক বৰ্ষা বাহাৰ। নাট্যকৰ্মী বাহাৰুল ইছলামৰ তনয়া বৰ্ষা বাহাৰে ইংৰাজিত লিখা এটা চুটি গল্প চিনেমা খনৰ শিপা। --চিনেমা খনত লেখক বৰ্ষা বাহাৰ এটা "চৰিত্ৰ'লৈ ৰূপান্তৰ হৈছে, যিটো "চৰিত্ৰ" (নিষ্ঠা কাশ্যপ) চিনেমা খনৰ মূল বিন্দু, যিটো বিন্দুৰ সৰল ৰৈখিক গতিয়ে আকাৰ দিছে এটা কাহিনীৰ। "বাস্তৱবাদ"ৰ ওচৰৰ কাহিনী, বাস্তৱ অভিনয় (realistic acting) -ৰে নিৰ্মাণ কৰা ৰূপালী গল্পৰ। শীৰ্ষ বিন্দু (climax)-ৰ পৰা গতি কৰিছে নিষ্ঠা কাশ্যপ বিন্দুটো। নিষ্ঠাই মৃত্যু বিচাৰিছে। হাতৰ শিৰা কাটি চৰম সিদ্ধান্ত লোৱাৰ চেষ্টা নিষ্ঠাৰ। এই প্ৰথম বিন্দুটো পৰিচালকে ঠিয় কৰাইছে কেমেৰাৰ ভাষাৰে। কাট কাট-- কেইটা মান শ্বটেৰে। চিনেমেটিক কাৰবাৰত --উত্তেজনা। দৰ্শকক ভাবিবলৈ সময় দিয়া নাই। উত্তেজনাৰ মাজত সোমাবলৈ বাধ্য-- দৰ্শক। আৰু যেতিয়া দৰ্শক উত্তেজনাৰ পৰা মুক্ত হৈছে কাহিনীয়ে আকাৰ লৈ গতি কৰিছে। কাহিনীয়ে দৰ্শকক বন্দী কৰিছে। --ৰূপালী গল্পটো আৰম্ভ হৈছে মুম্বাইত। লো...