সরাসরি প্রধান সামগ্রীতে চলে যান

জুবিনৰ চিনেমা/২

জুবিন-- চিনেমাৰ অভিনেতা, "নায়ক" (আৰু লেখক-পৰিচালক। এই প্ৰসংগত ইতিমধ্যে চৰ্চা কৰিছোঁ।)। চিনেযাত্ৰা-- সংগীতেৰে। "হিয়া দিয়া নিয়া"ৰ সংগীত পৰিচালনাৰ প্ৰস্তাৱ পোৱাৰ সময়ত জুবিন ব্যস্ত আছিল "তুমি মোৰ মাথো মোৰ"ৰ কামত। পৰিচালনা কৰিব। নিজকে "নায়ক" নিৰ্মাণ কৰিব।সংগীতৰ কাম কৰিব। প্ৰথমে হাতত লোৱা "তুমি মোৰ মাথোঁ মোৰ" চিত্ৰগৃহলৈ আহিছিল ২৪ মাৰ্চ ২০০০ -ত।

হাতত লোৱা দ্বিতীয় খন চিনেমা "হিয়া দিয়া নিয়া" চিত্ৰগৃহলৈ আহিছিল ২৫ ফেব্ৰুৱাৰী ২০০০ -ত। মুনিন বৰুৱাৰ পৰিচালনা "হিয়া দিয়া নিয়া"ত জুবিনে সংগীত পৰিচালনা কৰিছিল। গীতত কণ্ঠ দান কৰিছিল। এটা গীত লিখিছিল। জুবিনে লিখা, সুৰেৰে সজোৱা, গোৱা (থীম্ চং) "হিয়া দিয়া নিয়া..." ৰূপালী গল্পটোৰ প্ৰধান অলংকাৰলৈ ৰূপান্তৰ হৈছিল, জনপ্ৰিয় হৈছিল (আজিও জনপ্ৰিয়)। কাহিনীৰ গতিত চিনেমা খনত ব্যৱহাৰ হৈছিল আৰু ৭টা গীত-- "মিঠা মিঠা..." (কথা: জীমণি চৌধুৰী, কণ্ঠ: জুবিন গাৰ্গ, দেবজিৎ চৌধুৰী, শান্তা উজীৰ, মালবিকা বৰা), "

মিছাতে মিছাতে..."  (কথা: দিগন্ত ভাৰতী, কণ্ঠ: জুবিন গাৰ্গ, দিগন্ত ভাৰতী, চেতনা দাস, হিৰণ্য ডেকা), "নহ’লে পৰিচয়..."  (কথা: হেমন্ত দত্ত। গীতটো দুটা কণ্ঠত ব্যৱহাৰ কৰা হৈছে। এটাত কণ্ঠদান কৰিছে শান্তা উজীৰে, আনটোত জুবিন গাৰ্গে।), "কথাটি বুজিলোঁ..."  কথা: দিগন্ত ভাৰতী, কণ্ঠ: জুবিন গাৰ্গ, তৰালী শৰ্মা), "মলয়াৰ দুপাখিত..."  

কথা: দিগন্ত ভাৰতী, কণ্ঠ: জুবিন গাৰ্গ, তৰালী শৰ্মা)।

জুবিনে পৰিচালনা কৰা "তুমি মোৰ মাথোঁ মোৰ" স্থানীয় বজাৰত সফল নহ'ল। গতিকে স্বাভাৱিতে জুবিত চৰ্চাত থাকিল মুনিন বৰুৱাৰ চিনেমাৰে। ৰোমাণ্টিক গীতৰ পৰা "প্ৰাৰ্থনা"লৈ (শিল্পী গৰাকীৰ কায়িক মৃত্যুৰ পাছত) ৰূপান্তৰ হোৱা "মায়াবিনী ৰাতিৰ বুকুত, দেখা পালোঁ তোমাৰ ছবি..."ও মুনিন বৰুৱাৰ চিনেমা (চিনেমা: দাগ) গীত। চিনেমা খনত ব্যৱহাৰ কৰা গীত ৭টাৰ ভিতৰত কিন্তু বেছি জনপ্ৰিয় হৈছিল-- "মনলে উভতি আহে ল'ৰালি..."  

(কথা: দিগন্ত ভাৰতী, কণ্ঠ: জুবিন গাৰ্গ, দিগন্ত ভাৰতী) গীতটোহে। জনপ্ৰিয়তাৰ কাৰণ-- চিনেমেটিক ট্ৰিটমেণ্ট। সাহিত্যৰ ভাষাৰ বিকল্প হিচাবে ব্যৱহাৰ কৰিছিল। "মায়াবিনী..."ৰ চিত্ৰায়ণ আছিল গতানুগতিক। দৰ্শকে চিত্ৰগৃহৰ পৰা মনত লৈ আহিব পৰা "চিনেমাৰ গীত"লৈ ৰূপান্তৰ হোৱা নাছিল। পাছৰ পৰ্যায়ত গীতটো জনপ্ৰিয় হৈছিল "জুবিনৰ গীত" হিচাবে। (এই খিনিতে উল্লেখ কৰিব পাৰি-- ড°ভূপেন হাজৰিকা আৰু জুবিন গাৰ্গৰ প্ৰায় ভাগ "চিনেমাৰ গীত" শ্ৰোতাই "শিল্পী" দুগৰাকীৰ গীত হিচাবেই গ্ৰহণ কৰি আহিছে। শ্ৰোতাৰ মাজত জীয়াই আছে।)

চিনেমা কেন্দ্ৰিক চৰ্চাত এই দিশ স্পষ্ট-- সফল ৰূপালী যুটি মুনিন-জুবিন (মুনিন বৰুৱা-জুবিন গাৰ্গ। লগতে অভিনেতা যতীন বৰাৰো নাম যোগ নিদিলে অন্যায় হ'ব। এনে ধৰণৰ চৰ্চা হৈছিল-- অসমীয়া চিনেমাৰ সফল অংক "মুনিন-যতীন-জুবিন"।) মুনিন বৰুৱাই পৰিচালনা কৰা ৯ খন চিনেমা-- "হিয়া দিয়া নিয়া" (২০০০), "দাগ" (২০০১), "নায়ক" (২০০১), "কন্যাদান" (২০০২), "বিধাতা" (২০০৩), "বাৰুদ" (২০০৪), "ৰং" (২০০৪), "দীনবন্ধু" (২০০৪), "প্ৰিয়াৰ প্ৰিয়" )২০১৭)-ৰ সংগীত জুবিন গাৰ্গৰ।

"দাগ"ৰ দুটা গীত উল্লেখ কৰিছোঁ। আন কেইটা গীত-- "বিচাৰিছোঁ কাষৰতে..."  (কথা: দিগন্ত ভাৰতী, কণ্ঠ: জুবিন গাৰ্গ, শাশ্বতী ফুকন), "বতাহে বতাহে আহে..."  

কথা: দিগন্ত ভাৰতী; কণ্ঠ: জুবিন গাৰ্গ, জংকী বৰঠাকুৰ), "দাগ মোৰ বুকুতে..."  (কথা-কণ্ঠ: জুবিন গাৰ্গ), "যেনি যাবা সোণ..."  (কথা: দিগন্ত ভাৰতী, কণ্ঠ: মহালক্ষ্মী আয়াৰ, জুবিন গাৰ্গ), "কিনো ভাবা ইমানকৈ..."  (কথা: দিগন্ত ভাৰতী, কণ্ঠ: জুবিন গাৰ্গ, উৎপল শৰ্মা, ৰূপজ্যোতি দেৱী)।

"নায়ক"ৰ গীত: কিনো সুৰীয়া... (কথা:হেমন্ত দত্ত, কণ্ঠ: জুবিন গাৰ্গ, পামেলা জৈন), মতলীয়া বতাহে... (কথা: হেমন্ত দত্ত, কণ্ঠ: জুবিন গাৰ্গ, মহালক্ষ্মী আয়াৰ), লাহে-লাহে বাঢ়িছে... (কথা: দিগন্ত ভাৰতী, 

কণ্ঠ: জুবিন গাৰ্গ, শাশ্বতী ফুকন), মনতে নো আজি... (কথা: জুবিন গাৰ্গ, কণ্ঠ: জুবিন গাৰ্গ, অৰ্ণৱ চক্ৰৱৰ্তী),  

নায়ক হ'ব খুজি... (কথা: হেমন্ত দত্ত, কণ্ঠ: জুবিন গাৰ্গ), মন গহনত বিছাৰিলেই পাওঁ... (কথা: জুবিন গাৰ্গ, কণ্ঠ: জুবিন গাৰ্গ, ছান, পামেলা জৈন)।


"কন্যাদান"ৰ গীত: বান্ধৈ ঐ... (কথা:দিগন্ত ভাৰতী, কণ্ঠ: জুবিন গাৰ্গ), নীলা নীলা... (কথা: জুবিন গাৰ্গ, কণ্ঠ: জুবিন গাৰ্গ, কল্পনা পাটোৱাৰী), লহিয়ালে ৰঙা বেলি... ( কথা: মানস ৰবীন, কণ্ঠ: জুবিন গাৰ্গ, নিৰ্মালী দাস), সোণ-ৰূপেৰেও... (কথা: দিগন্ত ভাৰতী, কণ্ঠ: জ্যোতি প্ৰকাশ দাস, জুবিন গাৰ্গ, মানস ৰবীন, জংকী বৰঠাকুৰ), চোৱাঁ চোৱাঁ... (জুবিন গাৰ্গ, কণ্ঠ: জুবিন গাৰ্গ, মিতালী বৰকটকী), ঊল গুঁঠিব জানেনে... (কথা: মানস ৰবীন, কণ্ঠ: শাশ্বতী ফুকন, মহালক্ষ্মী আয়াৰ, জুবিন গাৰ্গ)।

ৰূপালী গল্পটোক গতি দিয়া "ঊল গোঠিঁব জানেনে নাজানে? তাই ভাত ৰান্ধিব জানেনে নাজানে? তাই তাতঁ লগাব জানেনে নাজানে?..." গীতটো "চিনেমাৰ গীত" হিচাবে জনপ্ৰিয় হৈছিল।


"বিধাতা"ৰ গীত: আলফুলে সাবতি... (কথা-কণ্ঠ: জুবিন গাৰ্গ), আঁতৰি আঁতৰি নৰ'বা... (কথা: জুবিন গাৰ্গ, কণ্ঠ: জুবিন গাৰ্গ, শাশ্বতী ফুকন), ধুনীয়া ধুনীয়া... (কথা: মানস ৰবীন, কণ্ঠ: জুবিন গাৰ্গ, শাশ্বতী ফুকন), মামা অ’ মামী অ’... (কথা: মানস ৰবীন, কণ্ঠ: জুবিন গাৰ্গ, সৌৰিণ), যা যা আঁতৰি যা... (কথা: দিগন্ত ভাৰতী, কণ্ঠ: জুবিন গাৰ্গ)

--এই চিনেমা খনত কামৰূপী লোকগীত "শ্যাম কানু..."ৰ চিনেমেটিক পয়োগ হৈছে। চিনেমা খনৰ "মামা অ’ মামী অ’ বোলো কত গ'লা..." জনপ্ৰিয় হৈছিল, "চিনেমাৰ গীত" হিচাবে। গীতটোত সুৰকাৰ জুবিন গাৰ্গে ওজাপালীৰ সুৰৰ পৰিপাটি ব্যৱহাৰ কৰিছিল। চিনেমা খনৰ "নায়ক"ৰ মনৰ কথা কোৱা গীতটো ব্যৱহাৰ হৈছিল সাহিত্যৰ ভাষাৰ পৰিৱৰ্তে। 

মন্তব্যসমূহ

Other posts

চিনেবোদ্ধা, চিনেযোদ্ধা আৰু অসমীয়া 'চিনেমা নোচোৱা' সীমান্ত শেখৰ /২

উৎপল বৰপূজাৰী,জাহ্নু বৰুৱা, বিতোপন বৰবৰা, যদুমনি দত্ত, ৰীমা দাসক অসম ৰাজ্যিক চলচ্চিত্ৰ (বিত্ত আৰু উন্নয়ন) নিগম পৰিসীমিতৰ অধ্যক্ষৰ দায়িত্ব দিব নোৱাৰাৰ কাৰণ কি? উৎপল বৰপূজাৰী,জাহ্নু বৰুৱা, বিতোপন বৰবৰা, যদুমনি দত্ত, ৰীমা দাসক অসম ৰাজ্যিক চলচ্চিত্ৰ (বিত্ত আৰু উন্নয়ন) নিগম পৰিসীমিতৰ অধ্যক্ষৰ দায়িত্ব দিব নোৱাৰাৰ কাৰণ কি? ৰাজ্যৰ লগতে দেশ-বিদেশৰ চিনেমাৰ অনুভৱ থকা এই নাম কেইটা উদাহৰণ মাত্ৰ। 'চিনেমা' জনা ( নিৰ্মাণ, বজাৰ, মহোৎসৱ ইত্যাদিৰ দখল থকা) লোকৰ আকাল অসমত আছে বুলি নাভাবো। এই কথা স্পষ্ট 'অসমীয়া চিনেমা'ৰ 'উন্নয়ন'ৰ বাবে অসমীয়া চিনেমাৰ লগতে 'দেশ-বিদেশৰ চিনেমা' জানিব লগিব। অধ্যয়ণ কৰিব লাগিব অধ্যক্ষ গৰাকীয়ে।  ( যদি অধ্যক্ষ গৰাকীৰ কাম কেৱল চহী কৰা, তেতিয়া হ'লে বেলেগ কথা! তেতিয়া আমি জানিব বিছাৰিম-- অধ্যক্ষ গৰাকীয়ে কাৰ নিৰ্দেশত চহী কৰে?) চৰ্চ হৈছে --অধ্যক্ষৰ আসনত বহুওৱা সীমান্ত শেখৰে কোনোবা ইণ্টাৰভিউত হেনো কৈছিল অসমীয়া চিনেমা নাচাওঁ বুলি! যদি এয়া সত্য, স্বাভাবিকতে কব লাগিব --অসমীয়া চিনেমা নোচোৱা অধ্যক্ষ এগৰাকীৰ নেতৃত্বত অসমীয়া চিনেমাৰ উত...

ভূপেন হাজৰিকা, চিনেমা আৰু চিনেমাৰ জাল /৯

Bhupen Hazarika "এৰা বাটৰ সুৰ"-এ চিনে অভিজ্ঞতা দিলে ভূপেন হাজৰিকাক। চিত্ৰৰসিকে ভাল পালে, চিনেমা আলোচকেও প্ৰশংসা কৰিলে-- সেয়াই আছিল প্ৰথম চিনেকৰ্মৰ সুখ। দুখ-- ৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ বঁটাৰ "সুখ" আশা কৰিছিল, নাপালে। নপোৱাৰ বাবে আছৰিত হৈছিল, চিনেমা খনৰ দৰ্শক হোৱা চিনেমা আলোচক সকলো। কলিকতাৰ আলোচক সকলৰ ওচৰত ভৃপেন হাজৰিকাই নিজৰ মনৰ চিনেসুখ প্ৰকাশ কৰিছিল এনেদৰে-- "ছবি ভাল পোৱা সকলে ভাল পাইছে, আপোনালোকে ভাল পাইছে। আপোনালোকৰ ভাল পোৱাই মোৰ সুখ বঢ়াইছে। আৰু ছবি কৰিবলৈ সাহস দিছে। আৰু ছবি কৰিম। 'এৰা বাটৰ সুৰ'ৰ দৰে নহয়, কিছু বেলেগ। 'এৰা বাটৰ সুৰ'-এ শিকালে, যি শিকালে সেই খিনিৰে বেলেগ কৰিম।" (উৎস: চিত্ৰবাণী, সম্পাদক: গৌৰ চট্টোপধ্যায়) প্ৰথম পৰিচালনাৰ প্ৰায় ৪ বছৰ পাছত হাতত ল'লে দ্বিতীয় খন অসমীয়া চিনেমাৰ কাম। ("মোৰ মগজুত খেলালে, মই এখন অসমীয়া ছবি কৰিম। কিন্তু মই কিন্তু নলওঁ। 'এৰাবাটৰ সুৰখন পৰীক্ষামূলক আছিল, কাহিনী নাছিল। গতিশীল সমূহ এটাই বুটলি লোৱা অভিজ্ঞতাখিনিয়েই 'এৰাবাটৰ সুৰ। এইবাৰ মই ক্লাছিক বস্তু, এটা লোৱাৰ কথা ভাবিলোঁ, যিটো গাঁৱ...

গীতটো আৰু এবাৰ শুনাবানে?

assamese singer by: Utpal Mena মহাশ্বেতাই গাইছিল-- "অস্ত আকাশৰে সপোন ৰহণ সানি ক্লান্ত লুইতৰে হেঙুলীয়া পানী। বৈয়ে যায়, বৈয়ে যায়, বৈয়ে যায়..." মঞ্চলৈ উঠি আহিয়ে স্বনামধন্য ভাৰতীয় সৰোদবাদক তথা শাস্ত্রীয় সঙ্গীতজ্ঞ আমজাদ আলী খানে কৈছিল, মহাশ্বেতা গীতটো আৰু এবাৰ শুনাবানে? শুনাইছিল। তন্ময় হৈ শুনিছিল সংগীত নক্ষত্ৰই। ২৪ ছেপ্টেম্বৰ। নতুন দিল্লীৰ শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱ ভৱনত মোৰ ভূপেন হাজৰিকা প্ৰকল্পৰ দ্বিতীয় খণ্ড "Bhupen Hazarika Volume II"  উন্মোচন কৰিছিল সংগীত নক্ষত্ৰ আমজাদ আলী খানে। এই অনুষ্ঠান মুকলি কৰা হৈছিল মহাশ্বেতাই গোৱা "ভূপেন্দ্ৰ সংগীত"টোৰে।  এই যে গীতটো গাইছিল তাৰ আগলৈকে মহাশ্বেতা নামৰ গায়িকা গৰাকীক আমিয়ো জনা নাছিলোঁ। শুনিছিলো মাত্ৰ। ইউটিউবত। কিন্তু ইমান সুন্দৰ সাংগীতিক অনুভৱ কৰা নাছিলোঁ, মঞ্চত "অস্ত আকাশৰে সপোন..." শুনাৰ আগলৈকে। ১৯৫৮ চনতে সুধাকণ্ঠই শব্দ-সুৰেৰে ৰচনা কৰা এই গীতত আকৌ এবাৰ অনুভৱ কৰিছিলোঁ "লুইতৰ অস্ত ৰবিৰ সৌন্দৰ্য", "দুয়ো পাৰে কত মানুহ, কত যে ইতিহাস", "জীৱনৰে দিগন্ত অপাৰ" ইত্যাদি। পাছত মহাশ্বেতাক সুধিছিলোঁ--...

The Seventh String

" The Seventh String by: Utpal Mena "The Seventh String" (দ্যা চেভেন্থ ষ্ট্ৰিং) --নাট্যকৰ্মী বাহাৰুল ইছলামৰ চিনেকৰ্ম। চিনেমা খনৰ লেখক বৰ্ষা বাহাৰ। নাট্যকৰ্মী বাহাৰুল ইছলামৰ তনয়া বৰ্ষা বাহাৰে ইংৰাজিত লিখা এটা চুটি গল্প চিনেমা খনৰ শিপা। --চিনেমা খনত লেখক বৰ্ষা বাহাৰ এটা "চৰিত্ৰ'লৈ ৰূপান্তৰ হৈছে, যিটো "চৰিত্ৰ" (নিষ্ঠা কাশ্যপ) চিনেমা খনৰ মূল বিন্দু, যিটো বিন্দুৰ সৰল ৰৈখিক গতিয়ে আকাৰ দিছে এটা কাহিনীৰ। "বাস্তৱবাদ"ৰ ওচৰৰ কাহিনী, বাস্তৱ অভিনয় (realistic acting) -ৰে নিৰ্মাণ কৰা ৰূপালী গল্পৰ। শীৰ্ষ বিন্দু (climax)-ৰ পৰা গতি কৰিছে নিষ্ঠা কাশ্যপ বিন্দুটো। নিষ্ঠাই মৃত্যু বিচাৰিছে। হাতৰ শিৰা কাটি চৰম সিদ্ধান্ত লোৱাৰ চেষ্টা নিষ্ঠাৰ। এই প্ৰথম বিন্দুটো পৰিচালকে ঠিয় কৰাইছে কেমেৰাৰ ভাষাৰে। কাট কাট-- কেইটা মান শ্বটেৰে। চিনেমেটিক কাৰবাৰত --উত্তেজনা। দৰ্শকক ভাবিবলৈ সময় দিয়া নাই। উত্তেজনাৰ মাজত সোমাবলৈ বাধ্য-- দৰ্শক। আৰু যেতিয়া দৰ্শক উত্তেজনাৰ পৰা মুক্ত হৈছে কাহিনীয়ে আকাৰ লৈ গতি কৰিছে। কাহিনীয়ে দৰ্শকক বন্দী কৰিছে। --ৰূপালী গল্পটো আৰম্ভ হৈছে মুম্বাইত। লো...