সরাসরি প্রধান সামগ্রীতে চলে যান

Zubin জুবিন: মোৰ অপ্ৰিয় বিষয় ৩

কথাটো এনেধৰণৰ-- আমি জুবিন গাৰ্গ "গায়ক" গৰাকীক অসমৰ পৰা চাবলৈ বা অনুভৱ কৰিবলৈ চেষ্টা কৰো বাবে "বলিউদত জুবিনৰ জনপ্ৰিয়তা" দেখো। এই যে আমাৰ বহুতে লিখে "বলিউদত জিলিকিছে", বলিউদত জিলিকা সহজ নহয়। (বলিউদ পৰিয়ালৰ ঋত্বিক ৰৌচন, অভিষেক বচ্চন আদিৰ কথা মনলৈ আনক, আনুভৱ কৰিব-- বলিউদৰ বাটত পিছল নোখোৱাকৈ কোনোমতে ঠিয় হৈ আছে। আজিৰ তাৰিখতো "মিডিয়া ষ্টাৰ" হৈয়ে আছে। "ষ্টাৰ" হব পৰা নাই। আৰো হোৱাৰ আশাও দেখা নাই। গতিকে "বলিউদ জনপ্ৰিয়তা" অনুভৱ কৰিবলৈ চেষ্টা কৰক।) --জুবিন গাৰ্গৰ বাবেও সহজ নাছিল। আৰু সহজ নাছিল বাবেই জুবিন অসমৰহে 'heartthrob" হৈ থাকিল। এই কথা স্পষ্ট, বলিউদৰ বাটত সংঘৰ্ষ কৰি থাকিলে সংগীত ৰসিকে ভালেমান সুৰীয়া অসমীয়া গীত জুবিনৰ পৰা নাপালে হেতেন! হয়তো অসমত অসমীয়া গীতৰ শ্ৰোতাৰ মাজত ইমান জনপ্ৰিয় নহ'ল হেতেন, বৰ্তমান যিমান জনপ্ৰিয়!
--কথা এটা মনলৈ আহিছে। বাৰ, তাৰিখ মনত নাই। মুম্বাইৰ ফেমাছ ষ্টুডিঅ'ৰ ওচৰত আড্ডা দি আছিলো। বলিউদৰ বাটে-ঘাটে সংবাদৰ সন্ধানত পিট্‌পিটাই ফুৰা এগৰাকীয়ে কৈছিল জুবিনৰ কথা। এখন চিনেমাত গীত গোৱাৰ সুযোগ পোৱাৰ খবৰ। কৈছিল, জুবিনে সময়ত ৰেকৰ্ডিং ষ্টুডিঅ' নোপোৱাৰ বাবে গীতটো গোৱাৰ পৰা বঞ্চিত হোৱাৰ খবৰ। (এই খবৰ কিমান দূৰ সত্য, সেয়া আমি নাজানো। আজিলৈকে জুবিনক সোধা নাই। সোধাৰ প্ৰয়োজন অনুভৱ কৰা নাই।) বঞ্চিত হোৱা সেই গীতটো হ'ল-- "ভিগে ওঁঠ তেৰি..." (চিনেমা: মাৰ্ডাৰ ২ এপ্রিল ২০০৪)। এই গীতটো গোৱা হ'লে "বলিউদত জনপ্ৰিয়" হবলৈ জুবিনে দুটা বছৰ অপেক্ষা কৰিব নালাগিল হেতেন! (২৮ এপ্ৰিল ২০০৬ চনত চিত্ৰগৃহলৈ আহিছিল "গেংষ্টাৰ"। ব্যখ্যাৰ প্ৰয়োজন আছে জানো!)
--সময়ত জুবিনে ষ্টুডিঅ'ত উপস্থিত নোহোৱাৰ কথা কেইবাগৰাকীও সংগীত ৰসিকৰ মুখত শুনিছোঁ। ধাৰণা কৰিব পাৰি জুবিন moody. (এয়া শিল্পীৰ "স্বাভাৱিক গুণ" বুলি কৱা হয়। কিন্তু শিল্প বাণিজ্যত --দোষ। এই দোষে জুবিন গাৰ্গৰ "সংগীত কেৰিয়াৰ"ত ক্ষতি কৰা নাই বুলিব নোৱাৰি।) বাণিজ্যিক শিল্প কেৰিয়াৰৰ মূলমন্ত্ৰ-- "professional" আৰু নিয়মানুবর্তিতা। জুবিন গাৰ্গৰ  "inner circle"-এ জানিব।
দৃশ্য সংবাদ মাধ্যমত পোৱা তথ্য: জুবিনে গোৱা গীতৰ সংখ্যা ৩২ হাজাৰ। জুবিনে লিখা গীতৰ সংখ্যা ৪ হাজাৰ। এই তথ্য মনত ৰাখি কব পাৰি, "জনপ্ৰিয় গীত"ৰ সংখ্যাৰে জ্যোতি প্ৰসাদ আগৰৱালা, বিষ্ণু প্ৰসাদ ৰাভা, ড°ভূপেন হাজৰিকা, দ্বিপেন বৰুৱাৰ পাছতহে স্থান জুবিনৰ। কিয়? --এই "কিয়" চৰ্চা কৰাৰ প্ৰয়োজন আছিল, চৰ্চা কৰিব লাগিছিল সংগীত শিল্পী গৰাকীৰ "inner circle"-এ। (নামটো এই মূহুৰ্তত মনলৈ অহা নাই, জুবিন গাৰ্গে গোৱা ৩২ হাজাৰৰো বেছি গীত সংৰক্ষণ কৰিছে সংগীত ৰসিক গৰাকীয়ে। সংগীত ৰসিক গৰাকীয়ে দৃশ্য সংবাদ মাধ্যমত কৈছে, জুবিনৰ এনে গীতো আছে, যি বোৰ গীত খুব কম সংখ্যক শ্ৰোতাই শুনিছে। --এই তথ্য মনত ৰাখি সহজতে উলিয়াই লব পাৰি জুবিনৰ স্থান "জনপ্ৰিয় গীত"ৰ সংখ্যাৰে কিয় প্ৰথম নহয়।)

মন্তব্যসমূহ

Other posts

চিনেবোদ্ধা, চিনেযোদ্ধা আৰু অসমীয়া 'চিনেমা নোচোৱা' সীমান্ত শেখৰ /২

উৎপল বৰপূজাৰী,জাহ্নু বৰুৱা, বিতোপন বৰবৰা, যদুমনি দত্ত, ৰীমা দাসক অসম ৰাজ্যিক চলচ্চিত্ৰ (বিত্ত আৰু উন্নয়ন) নিগম পৰিসীমিতৰ অধ্যক্ষৰ দায়িত্ব দিব নোৱাৰাৰ কাৰণ কি? উৎপল বৰপূজাৰী,জাহ্নু বৰুৱা, বিতোপন বৰবৰা, যদুমনি দত্ত, ৰীমা দাসক অসম ৰাজ্যিক চলচ্চিত্ৰ (বিত্ত আৰু উন্নয়ন) নিগম পৰিসীমিতৰ অধ্যক্ষৰ দায়িত্ব দিব নোৱাৰাৰ কাৰণ কি? ৰাজ্যৰ লগতে দেশ-বিদেশৰ চিনেমাৰ অনুভৱ থকা এই নাম কেইটা উদাহৰণ মাত্ৰ। 'চিনেমা' জনা ( নিৰ্মাণ, বজাৰ, মহোৎসৱ ইত্যাদিৰ দখল থকা) লোকৰ আকাল অসমত আছে বুলি নাভাবো। এই কথা স্পষ্ট 'অসমীয়া চিনেমা'ৰ 'উন্নয়ন'ৰ বাবে অসমীয়া চিনেমাৰ লগতে 'দেশ-বিদেশৰ চিনেমা' জানিব লগিব। অধ্যয়ণ কৰিব লাগিব অধ্যক্ষ গৰাকীয়ে।  ( যদি অধ্যক্ষ গৰাকীৰ কাম কেৱল চহী কৰা, তেতিয়া হ'লে বেলেগ কথা! তেতিয়া আমি জানিব বিছাৰিম-- অধ্যক্ষ গৰাকীয়ে কাৰ নিৰ্দেশত চহী কৰে?) চৰ্চ হৈছে --অধ্যক্ষৰ আসনত বহুওৱা সীমান্ত শেখৰে কোনোবা ইণ্টাৰভিউত হেনো কৈছিল অসমীয়া চিনেমা নাচাওঁ বুলি! যদি এয়া সত্য, স্বাভাবিকতে কব লাগিব --অসমীয়া চিনেমা নোচোৱা অধ্যক্ষ এগৰাকীৰ নেতৃত্বত অসমীয়া চিনেমাৰ উত...

ভূপেন হাজৰিকা, চিনেমা আৰু চিনেমাৰ জাল /৯

Bhupen Hazarika "এৰা বাটৰ সুৰ"-এ চিনে অভিজ্ঞতা দিলে ভূপেন হাজৰিকাক। চিত্ৰৰসিকে ভাল পালে, চিনেমা আলোচকেও প্ৰশংসা কৰিলে-- সেয়াই আছিল প্ৰথম চিনেকৰ্মৰ সুখ। দুখ-- ৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ বঁটাৰ "সুখ" আশা কৰিছিল, নাপালে। নপোৱাৰ বাবে আছৰিত হৈছিল, চিনেমা খনৰ দৰ্শক হোৱা চিনেমা আলোচক সকলো। কলিকতাৰ আলোচক সকলৰ ওচৰত ভৃপেন হাজৰিকাই নিজৰ মনৰ চিনেসুখ প্ৰকাশ কৰিছিল এনেদৰে-- "ছবি ভাল পোৱা সকলে ভাল পাইছে, আপোনালোকে ভাল পাইছে। আপোনালোকৰ ভাল পোৱাই মোৰ সুখ বঢ়াইছে। আৰু ছবি কৰিবলৈ সাহস দিছে। আৰু ছবি কৰিম। 'এৰা বাটৰ সুৰ'ৰ দৰে নহয়, কিছু বেলেগ। 'এৰা বাটৰ সুৰ'-এ শিকালে, যি শিকালে সেই খিনিৰে বেলেগ কৰিম।" (উৎস: চিত্ৰবাণী, সম্পাদক: গৌৰ চট্টোপধ্যায়) প্ৰথম পৰিচালনাৰ প্ৰায় ৪ বছৰ পাছত হাতত ল'লে দ্বিতীয় খন অসমীয়া চিনেমাৰ কাম। ("মোৰ মগজুত খেলালে, মই এখন অসমীয়া ছবি কৰিম। কিন্তু মই কিন্তু নলওঁ। 'এৰাবাটৰ সুৰখন পৰীক্ষামূলক আছিল, কাহিনী নাছিল। গতিশীল সমূহ এটাই বুটলি লোৱা অভিজ্ঞতাখিনিয়েই 'এৰাবাটৰ সুৰ। এইবাৰ মই ক্লাছিক বস্তু, এটা লোৱাৰ কথা ভাবিলোঁ, যিটো গাঁৱ...

গীতটো আৰু এবাৰ শুনাবানে?

assamese singer by: Utpal Mena মহাশ্বেতাই গাইছিল-- "অস্ত আকাশৰে সপোন ৰহণ সানি ক্লান্ত লুইতৰে হেঙুলীয়া পানী। বৈয়ে যায়, বৈয়ে যায়, বৈয়ে যায়..." মঞ্চলৈ উঠি আহিয়ে স্বনামধন্য ভাৰতীয় সৰোদবাদক তথা শাস্ত্রীয় সঙ্গীতজ্ঞ আমজাদ আলী খানে কৈছিল, মহাশ্বেতা গীতটো আৰু এবাৰ শুনাবানে? শুনাইছিল। তন্ময় হৈ শুনিছিল সংগীত নক্ষত্ৰই। ২৪ ছেপ্টেম্বৰ। নতুন দিল্লীৰ শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱ ভৱনত মোৰ ভূপেন হাজৰিকা প্ৰকল্পৰ দ্বিতীয় খণ্ড "Bhupen Hazarika Volume II"  উন্মোচন কৰিছিল সংগীত নক্ষত্ৰ আমজাদ আলী খানে। এই অনুষ্ঠান মুকলি কৰা হৈছিল মহাশ্বেতাই গোৱা "ভূপেন্দ্ৰ সংগীত"টোৰে।  এই যে গীতটো গাইছিল তাৰ আগলৈকে মহাশ্বেতা নামৰ গায়িকা গৰাকীক আমিয়ো জনা নাছিলোঁ। শুনিছিলো মাত্ৰ। ইউটিউবত। কিন্তু ইমান সুন্দৰ সাংগীতিক অনুভৱ কৰা নাছিলোঁ, মঞ্চত "অস্ত আকাশৰে সপোন..." শুনাৰ আগলৈকে। ১৯৫৮ চনতে সুধাকণ্ঠই শব্দ-সুৰেৰে ৰচনা কৰা এই গীতত আকৌ এবাৰ অনুভৱ কৰিছিলোঁ "লুইতৰ অস্ত ৰবিৰ সৌন্দৰ্য", "দুয়ো পাৰে কত মানুহ, কত যে ইতিহাস", "জীৱনৰে দিগন্ত অপাৰ" ইত্যাদি। পাছত মহাশ্বেতাক সুধিছিলোঁ--...

The Seventh String

" The Seventh String by: Utpal Mena "The Seventh String" (দ্যা চেভেন্থ ষ্ট্ৰিং) --নাট্যকৰ্মী বাহাৰুল ইছলামৰ চিনেকৰ্ম। চিনেমা খনৰ লেখক বৰ্ষা বাহাৰ। নাট্যকৰ্মী বাহাৰুল ইছলামৰ তনয়া বৰ্ষা বাহাৰে ইংৰাজিত লিখা এটা চুটি গল্প চিনেমা খনৰ শিপা। --চিনেমা খনত লেখক বৰ্ষা বাহাৰ এটা "চৰিত্ৰ'লৈ ৰূপান্তৰ হৈছে, যিটো "চৰিত্ৰ" (নিষ্ঠা কাশ্যপ) চিনেমা খনৰ মূল বিন্দু, যিটো বিন্দুৰ সৰল ৰৈখিক গতিয়ে আকাৰ দিছে এটা কাহিনীৰ। "বাস্তৱবাদ"ৰ ওচৰৰ কাহিনী, বাস্তৱ অভিনয় (realistic acting) -ৰে নিৰ্মাণ কৰা ৰূপালী গল্পৰ। শীৰ্ষ বিন্দু (climax)-ৰ পৰা গতি কৰিছে নিষ্ঠা কাশ্যপ বিন্দুটো। নিষ্ঠাই মৃত্যু বিচাৰিছে। হাতৰ শিৰা কাটি চৰম সিদ্ধান্ত লোৱাৰ চেষ্টা নিষ্ঠাৰ। এই প্ৰথম বিন্দুটো পৰিচালকে ঠিয় কৰাইছে কেমেৰাৰ ভাষাৰে। কাট কাট-- কেইটা মান শ্বটেৰে। চিনেমেটিক কাৰবাৰত --উত্তেজনা। দৰ্শকক ভাবিবলৈ সময় দিয়া নাই। উত্তেজনাৰ মাজত সোমাবলৈ বাধ্য-- দৰ্শক। আৰু যেতিয়া দৰ্শক উত্তেজনাৰ পৰা মুক্ত হৈছে কাহিনীয়ে আকাৰ লৈ গতি কৰিছে। কাহিনীয়ে দৰ্শকক বন্দী কৰিছে। --ৰূপালী গল্পটো আৰম্ভ হৈছে মুম্বাইত। লো...