সরাসরি প্রধান সামগ্রীতে চলে যান

zubeen জুবিন --মোৰ অপ্ৰিয় বিষয় /১

আজি ১৮ নৱেম্বৰ ২০২২। জুবিন প্ৰেমীৰ উৎসৱৰ দিন। ৫০ বছৰীয়া হ'ল (জন্ম:১৮ নৱেম্বৰ ১৯৭২)
এক বিশেষ শৈলীৰে অসমীয়া সংগীতক চহকী কৰা-- জুবিন গাৰ্গ। আন বাদ, জুবিনৰ কণ্ঠ আৰু গায়ণ শৈলীয়ে আমাক সদায় আনন্দ দি আহিছে। জুবিনৰ দীঘল সাংগীতিক বাট আমি অনুভৱ কৰিছিলো, আৰু সংকিত হৈছিলোঁ। সংকিত হোৱাৰ কাৰণ আছিল, জুবিনৰ কাষত কোনো "হেমাংগ বিস্বাস" নাছিল, কোনো "নৱকান্ত বৰুৱা" নাছিল। "ইনাৰ চাৰ্কোল"ত আছিল "জুবিন প্ৰডাক্ট"ৰ লোভত পৰা একাংশ।
কেতিয়া লগ পাইছিলোঁ জুবিনক? মনত আছে, এখন দৈনিক কাকত প্ৰকাশ পাইছিল, "আজিৰ সংবাদ"। কাকত খনৰ সম্পাদনা বিভাগত কাম কৰাৰ সুযোগ পাইছিলোঁ। আমাৰ দায়িত্বত আছিল কাকত খনৰ সাংস্কৃতিৰ পৃষ্ঠাটো। মাজে সময়ে পৃষ্ঠাটোত ছপাবলৈ লেখা লৈ আহে ধনজিৎ দাস নামৰ ভাতৃপ্ৰতীম বন্ধু এজনে। এদিন ধনজিতে লেখা অনা নাছিল, আনিছিল কেইখনমান স্থিৰ চিত্ৰ। কৈছিল-- ইয়াৰ নাম জুবিন। জুবিন গাৰ্গ। বহুত ধুনীয়া গায়। আপুনি লিখিব নেকি? আপোনাক মই জুবিনৰ ওচৰলৈ লৈ যাম। (জুবিন নামটো শুনা মাত্ৰকে মোৰ মনত ফ্লেছ-বেক হৈছিল উৎপল শৰ্মই কোৱা কথালৈ। কেইদিন মান আগতে শুনিছিলোঁ জুবিন নামটো। উৎপলদাই কৈছিল, "এজন ভাল গায়ক ওলাব। জুবিন, নাম। চাবা, এদিন সি অসমৰ সংগীতৰ ক্ষেত্ৰখন দখল কৰিব।")  লৈ গৈছিল। কমাৰ্ছ কলেজৰ কোনোবা খিনিত লগ পাইছিলোঁ। ভালদৰে মনত নাই। মনত আছে, সেই প্ৰথম সাক্ষাৎতত জুবিনৰ সৈতে এক ঘণ্টামান সময় কথা পাতিছিলোঁ। দঘণ্টা সময় অপেক্ষা কৰি প্ৰায় এঘণ্টা সময় জুবিনৰ সৈতে কথা পাতি অনুভৱ কৰিবলৈ চষ্টা কৰিছিলোঁ। কথাৰ পৰা অনুভৱ কৰিছিলোঁ, জুবিনৰ লক্ষ্য --সংগীত বিশ্ব। বলীউদতো গীত গোৱাৰ লক্ষ্য। 
--"জুবিন" নিৰ্মাণ পৰ্ব আৰম্ভ হৈছিল। কেছেটৰ বজাৰলৈ আহিছিল "অনুৰাধা" (১৯৯২), "অনামিকা" (১৯৯২), "মায়া" (১৯৯৪)। ক'ব পাৰি "মায়" জুবিনৰ সংগীত কেৰিয়াৰৰ টাৰ্ণিং পইণ্ট। জুবিনৰ কণ্ঠ, কথা, সুৰেৰে নিৰ্মিত "মায়া, মায়া মাথো মায়া ..."ৰে অসমৰ সংগীত ৰসিকৰ মাজত "সাংগীতিক মায়া"ৰ সৃষ্টি কৰিছিল। বিশেষকৈ যুৱ সমাজৰ মাজত "জুবিন ইমেজ"-এ আকাৰ লৈছিল এই গীতটোৰে। সংকলটোত আছিল আৰু সাতটা গীত-- "নিৰিবিলি গধুলি.  " (কথা:জুবিন গাৰ্গ, কণ্ঠ: জুবিন গাৰ্গ-কবিতা কৃষ্ণমূৰ্তি), "জোনাকে..."  (কথা: কপিল ঠাকুৰ, কণ্ঠ: জুবিন গাৰ্গ), "ফুলেৰে সজালোঁ..." (কথা: হীৰেন ভট্ট, কণ্ঠ: কবিতা কৃষ্ণমূৰ্তি), "দূৰে দূৰে..." (কথা-কণ্ঠ: জুবিন গাৰ্গ), "জোনাশ গলা ..." (কথা-কণ্ঠ: জুবিন গাৰ্গ), "উন্মনা ..." (কথা-কণ্ঠ: জুবিন গাৰ্গ),"উজাগৰী ...(কথা-কণ্ঠ: জুবিন গাৰ্গ)। এই শ্ৰব্য সংকলনৰ পাছৰে পৰা "এন কেৰ জুবিন"মানেই "জনপ্ৰিয় গীত"ৰ ধাৰণাই শ্ৰোতাক চুলে। সেই সময়ত আমি শুনিছিলোঁ, জানিছিলোঁ-- জুবিন গাৰ্গ আৰু এন কে প্ৰডাক্‌চনৰ মাজত বিশেষ চুক্তি হৈছে, জুবিনে আন কেছেট নিৰ্মাতাৰ এলবাম বা কেছেটৰ বাবে সংগীতকৰ্ম নকৰে, গীত নাগায়। (আজিলৈকে এন কেৰ দেৱ বৰকটকীৰ বা জুবিনৰ পৰা জানিব বিছৰা নাই, চুক্তিৰ সেই খবৰ কিমান সঁচা!)
--এই খিনিতে দুটা কথা উল্লেখ কৰাৰ যুক্তি বিছাৰি পাইছো, জুবিন গাৰ্গে যিটো বাটেৰে (শৈলীৰে) অসমীয়া সংগীতক আগবঢ়াই নিছিল, সেই বাটৰ অগ্ৰজ জীতুল সোণোৱাল। আৰু জুবিনক সেই বাট দেখুৱাইছিল উৎপল শৰ্মাই। (সম্ভৱতঃ জুবিনে এই কথা অস্বীকাৰ নকৰিব।)
জুবিন গাৰ্গ by : Utpal Mena

মন্তব্যসমূহ

Other posts

চিনেবোদ্ধা, চিনেযোদ্ধা আৰু অসমীয়া 'চিনেমা নোচোৱা' সীমান্ত শেখৰ /২

উৎপল বৰপূজাৰী,জাহ্নু বৰুৱা, বিতোপন বৰবৰা, যদুমনি দত্ত, ৰীমা দাসক অসম ৰাজ্যিক চলচ্চিত্ৰ (বিত্ত আৰু উন্নয়ন) নিগম পৰিসীমিতৰ অধ্যক্ষৰ দায়িত্ব দিব নোৱাৰাৰ কাৰণ কি? উৎপল বৰপূজাৰী,জাহ্নু বৰুৱা, বিতোপন বৰবৰা, যদুমনি দত্ত, ৰীমা দাসক অসম ৰাজ্যিক চলচ্চিত্ৰ (বিত্ত আৰু উন্নয়ন) নিগম পৰিসীমিতৰ অধ্যক্ষৰ দায়িত্ব দিব নোৱাৰাৰ কাৰণ কি? ৰাজ্যৰ লগতে দেশ-বিদেশৰ চিনেমাৰ অনুভৱ থকা এই নাম কেইটা উদাহৰণ মাত্ৰ। 'চিনেমা' জনা ( নিৰ্মাণ, বজাৰ, মহোৎসৱ ইত্যাদিৰ দখল থকা) লোকৰ আকাল অসমত আছে বুলি নাভাবো। এই কথা স্পষ্ট 'অসমীয়া চিনেমা'ৰ 'উন্নয়ন'ৰ বাবে অসমীয়া চিনেমাৰ লগতে 'দেশ-বিদেশৰ চিনেমা' জানিব লগিব। অধ্যয়ণ কৰিব লাগিব অধ্যক্ষ গৰাকীয়ে।  ( যদি অধ্যক্ষ গৰাকীৰ কাম কেৱল চহী কৰা, তেতিয়া হ'লে বেলেগ কথা! তেতিয়া আমি জানিব বিছাৰিম-- অধ্যক্ষ গৰাকীয়ে কাৰ নিৰ্দেশত চহী কৰে?) চৰ্চ হৈছে --অধ্যক্ষৰ আসনত বহুওৱা সীমান্ত শেখৰে কোনোবা ইণ্টাৰভিউত হেনো কৈছিল অসমীয়া চিনেমা নাচাওঁ বুলি! যদি এয়া সত্য, স্বাভাবিকতে কব লাগিব --অসমীয়া চিনেমা নোচোৱা অধ্যক্ষ এগৰাকীৰ নেতৃত্বত অসমীয়া চিনেমাৰ উত...

ভূপেন হাজৰিকা, চিনেমা আৰু চিনেমাৰ জাল /৯

Bhupen Hazarika "এৰা বাটৰ সুৰ"-এ চিনে অভিজ্ঞতা দিলে ভূপেন হাজৰিকাক। চিত্ৰৰসিকে ভাল পালে, চিনেমা আলোচকেও প্ৰশংসা কৰিলে-- সেয়াই আছিল প্ৰথম চিনেকৰ্মৰ সুখ। দুখ-- ৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ বঁটাৰ "সুখ" আশা কৰিছিল, নাপালে। নপোৱাৰ বাবে আছৰিত হৈছিল, চিনেমা খনৰ দৰ্শক হোৱা চিনেমা আলোচক সকলো। কলিকতাৰ আলোচক সকলৰ ওচৰত ভৃপেন হাজৰিকাই নিজৰ মনৰ চিনেসুখ প্ৰকাশ কৰিছিল এনেদৰে-- "ছবি ভাল পোৱা সকলে ভাল পাইছে, আপোনালোকে ভাল পাইছে। আপোনালোকৰ ভাল পোৱাই মোৰ সুখ বঢ়াইছে। আৰু ছবি কৰিবলৈ সাহস দিছে। আৰু ছবি কৰিম। 'এৰা বাটৰ সুৰ'ৰ দৰে নহয়, কিছু বেলেগ। 'এৰা বাটৰ সুৰ'-এ শিকালে, যি শিকালে সেই খিনিৰে বেলেগ কৰিম।" (উৎস: চিত্ৰবাণী, সম্পাদক: গৌৰ চট্টোপধ্যায়) প্ৰথম পৰিচালনাৰ প্ৰায় ৪ বছৰ পাছত হাতত ল'লে দ্বিতীয় খন অসমীয়া চিনেমাৰ কাম। ("মোৰ মগজুত খেলালে, মই এখন অসমীয়া ছবি কৰিম। কিন্তু মই কিন্তু নলওঁ। 'এৰাবাটৰ সুৰখন পৰীক্ষামূলক আছিল, কাহিনী নাছিল। গতিশীল সমূহ এটাই বুটলি লোৱা অভিজ্ঞতাখিনিয়েই 'এৰাবাটৰ সুৰ। এইবাৰ মই ক্লাছিক বস্তু, এটা লোৱাৰ কথা ভাবিলোঁ, যিটো গাঁৱ...

গীতটো আৰু এবাৰ শুনাবানে?

assamese singer by: Utpal Mena মহাশ্বেতাই গাইছিল-- "অস্ত আকাশৰে সপোন ৰহণ সানি ক্লান্ত লুইতৰে হেঙুলীয়া পানী। বৈয়ে যায়, বৈয়ে যায়, বৈয়ে যায়..." মঞ্চলৈ উঠি আহিয়ে স্বনামধন্য ভাৰতীয় সৰোদবাদক তথা শাস্ত্রীয় সঙ্গীতজ্ঞ আমজাদ আলী খানে কৈছিল, মহাশ্বেতা গীতটো আৰু এবাৰ শুনাবানে? শুনাইছিল। তন্ময় হৈ শুনিছিল সংগীত নক্ষত্ৰই। ২৪ ছেপ্টেম্বৰ। নতুন দিল্লীৰ শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱ ভৱনত মোৰ ভূপেন হাজৰিকা প্ৰকল্পৰ দ্বিতীয় খণ্ড "Bhupen Hazarika Volume II"  উন্মোচন কৰিছিল সংগীত নক্ষত্ৰ আমজাদ আলী খানে। এই অনুষ্ঠান মুকলি কৰা হৈছিল মহাশ্বেতাই গোৱা "ভূপেন্দ্ৰ সংগীত"টোৰে।  এই যে গীতটো গাইছিল তাৰ আগলৈকে মহাশ্বেতা নামৰ গায়িকা গৰাকীক আমিয়ো জনা নাছিলোঁ। শুনিছিলো মাত্ৰ। ইউটিউবত। কিন্তু ইমান সুন্দৰ সাংগীতিক অনুভৱ কৰা নাছিলোঁ, মঞ্চত "অস্ত আকাশৰে সপোন..." শুনাৰ আগলৈকে। ১৯৫৮ চনতে সুধাকণ্ঠই শব্দ-সুৰেৰে ৰচনা কৰা এই গীতত আকৌ এবাৰ অনুভৱ কৰিছিলোঁ "লুইতৰ অস্ত ৰবিৰ সৌন্দৰ্য", "দুয়ো পাৰে কত মানুহ, কত যে ইতিহাস", "জীৱনৰে দিগন্ত অপাৰ" ইত্যাদি। পাছত মহাশ্বেতাক সুধিছিলোঁ--...

The Seventh String

" The Seventh String by: Utpal Mena "The Seventh String" (দ্যা চেভেন্থ ষ্ট্ৰিং) --নাট্যকৰ্মী বাহাৰুল ইছলামৰ চিনেকৰ্ম। চিনেমা খনৰ লেখক বৰ্ষা বাহাৰ। নাট্যকৰ্মী বাহাৰুল ইছলামৰ তনয়া বৰ্ষা বাহাৰে ইংৰাজিত লিখা এটা চুটি গল্প চিনেমা খনৰ শিপা। --চিনেমা খনত লেখক বৰ্ষা বাহাৰ এটা "চৰিত্ৰ'লৈ ৰূপান্তৰ হৈছে, যিটো "চৰিত্ৰ" (নিষ্ঠা কাশ্যপ) চিনেমা খনৰ মূল বিন্দু, যিটো বিন্দুৰ সৰল ৰৈখিক গতিয়ে আকাৰ দিছে এটা কাহিনীৰ। "বাস্তৱবাদ"ৰ ওচৰৰ কাহিনী, বাস্তৱ অভিনয় (realistic acting) -ৰে নিৰ্মাণ কৰা ৰূপালী গল্পৰ। শীৰ্ষ বিন্দু (climax)-ৰ পৰা গতি কৰিছে নিষ্ঠা কাশ্যপ বিন্দুটো। নিষ্ঠাই মৃত্যু বিচাৰিছে। হাতৰ শিৰা কাটি চৰম সিদ্ধান্ত লোৱাৰ চেষ্টা নিষ্ঠাৰ। এই প্ৰথম বিন্দুটো পৰিচালকে ঠিয় কৰাইছে কেমেৰাৰ ভাষাৰে। কাট কাট-- কেইটা মান শ্বটেৰে। চিনেমেটিক কাৰবাৰত --উত্তেজনা। দৰ্শকক ভাবিবলৈ সময় দিয়া নাই। উত্তেজনাৰ মাজত সোমাবলৈ বাধ্য-- দৰ্শক। আৰু যেতিয়া দৰ্শক উত্তেজনাৰ পৰা মুক্ত হৈছে কাহিনীয়ে আকাৰ লৈ গতি কৰিছে। কাহিনীয়ে দৰ্শকক বন্দী কৰিছে। --ৰূপালী গল্পটো আৰম্ভ হৈছে মুম্বাইত। লো...